تبیان، دستیار زندگی
ال كلاسیكو هر چقدر هم كه بى اهمیت و بدون تأثیر باشد، ال كلاسیكو است.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ال کلاسیکو با طعم قهرمانی

بارسلونا به دنبال انتقام بازی رفت

ال كلاسیكو هر چقدر هم كه بى اهمیت و بدون تأثیر باشد، ال كلاسیكو است. حساس ترین بازى فصل اسپانیا امشب در حالى در سانتیاگو برنابئو انجام مى شود كه رئال مادرید سه روز قبل جشن قهرمانى خود را برپا كرده و بارسلونا با تمام ستارگان ریز و درشتش یك فصل دیگر را بدون جام طى خواهد كرد؛ اگر مى خواهید از وضعیت مربى و بازیكنان این تیم آگاه شوید باید بى اعتنایى شان پس از زدن ۶ گل به والنسیا، رقیب سرسخت و همیشگى در بازى یكشنبه شب در نوكمپ را به خاطر بیاورید اما به هر حال امشب بارسا در شرایطى به مصاف رئال مى رود كه پیروزى در این دیدار علاوه بر انتقام شكست دور رفت مى تواند مرهمى بر دردهاى این تیم و مربى هلندى اش فرانك رایكارد باشد و شكست كام آنان را بیش از پیش تلخ خواهد ساخت.

رئالى ها براى این بازى تداركات ویژه اى دیده اند البته نه براى بازى بلكه به منظور برگزارى جشن قهرمانى در میان هواداران وفادار و همیشه حاضرشان، بارسا هم باید با شكست رقیب دیرینه خود را به رده دوم جدول لالیگا نزدیك كند تا شاید بتواند سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان در فصل آینده را كسب كند. كاتالان ها ۴ امتیاز با ویارئال اختلاف دارند و براى جبران این فاصله در سه بازى باقیمانده چاره اى جز شكست حریف پرقدرت خود ندارند.

ال کلاسیکو امشب ساعت 30 دقیقه بامداد در سانتیاگوبرنابئو برگزار می شود و مگر می شود گمان کرد قهرمانی رئال مادرید در کاهش حساسیت آن نقش داشته است . امشب شاگردان برند شوستر در مقابل شاگردان فرانک رایکارد صف آرایی می کنند و اکثر کاشناسان و هواداران فوتبال اسپانیا خیلی خوب می دانند ال کلاسیکو کوچکترین ربطی به لالیگا ندارد و خاصیت های خاص خودش را دارد.

بیهوده نیست که وب سایت رئال مادرید در تیر اول خود می نویسد : " گمان نکید کار بزرکی کرده اید ، بارسلونا مانده است!" این شجاعت قابل تحسین است چرا که کهکشانی ها با قهرمانی در لالیگا می توانستند این بازی را بی اهمیت جلوه دهند اما شوستر رسما در تریبون پامبولنا می گوید : اگر تصور می کنید در ال کلاسیکو تلاش نمی کنیم ، سخت در اشتباهید . باید بگویم برای شکست دادن بارسلونا برای بار دوم لحظه شماری می کنم .

لیونل مسى ستاره آرژانتینى بارسا پس پیروزى درخشان این تیم برابر والنسیا گفت:«چنین پیروزى به ما روحیه زیادى مى دهد و ما را براى سفر به سانتیاگو برنابئو آماده مى سازد. بازیهاى زیادى تا پایان فصل باقى نمانده و ما از همین حالا به فكر فصل آینده هستیم، وقتى یك تیم مانند بارسا هیچ عنوانى به دست نمى آورد بى صبرانه منتظر شروع فصل بعد است.»

بارسلونا در حالى به پایتخت مى رود كه ساموئل اتوئو مهاجم كامرونى و دكو هافبك پرتغالى خود را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت، فابیو كاناوارو نیز كه در بازى با اوساسونا از زمین اخراج شد، در این بازى محروم است.

در سایر بازیها ویارئال با ركرتیوو اوئلوا دیدار مى كند كه به لطف سه پیروزى متوالى جمع امتیازات خود را به ۴۰ رسانده اما همچنان با خطر سقوط به دسته دوم روبه روست. تیم هاى پنجم و ششم جدول یعنى راسینگ سانتاندر و سویا امشب در ساردینرو به مصاف یكدیگر مى روند و امیدوارند با پیروزى در این دیدار به اتلتیكو مادرید رده چهارمى برسند تا بتوانند آخرین سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست آ ورند، تیم دوم شهر مادرید فرداشب با تیم دوم بارسلونا روبه رو مى شود و درصدد تثبیت جایگاه خود است. در پایین جدول لوانته و مورسیا به دسته پایین تر سقوط كرده اند اما اوساسوناى ۴۰ امتیازى كه در رده هجدهم جاى دارد، تنها ۲ امتیاز با تیم هاى ختافه، رئال وایادولید و والنسیا اختلاف دارد.

یكى از بازیهاى مهم امشب دیدار تیم هایى است كه در آغاز فصل مدعى قهرمانى بودند اما حالا براى سقوط نكردن دست و پا مى زنند، والنسیا قهرمان جام حذفى دراین دوره بدترین ركورد بازیهاى خانگى را داشته و از ۶ بازى اخیر ۵ دیدار را واگذار كرده است. در آن سوى میدان نیز ساراگوسا بدترین ركورد بازیهاى خارج از خانه را دارد اما در ۴ بازى آخر خود مغلوب نشده است.