تبیان، دستیار زندگی
1390 نفر در امتحان ورودی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم شرکت کرده‌اند. به گزارش مرکز خبر حوزه،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحصیل 1057 دانش پژوه در مؤسسه امام خمینی(ره)

1390 نفر در امتحان ورودی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم شرکت کرده‌اند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام هاشم‌پور از مسئولین آموزش مؤسسسه امام خمینی(ره) در حاشیه مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تجلیل از اساتید نمونه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حدود 1057 نفر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بخش آموزش اشتغال به تحصیل دارند.

وی افزود: از این تعداد حدود 702 نفر در کارشناسی در 30 رشته از جمله معارف اسلامی، روان‌شناسی، حقوق، فلسفه، جامعه شناسی، علوم سیاسی، مدیریت و علوم تربیتی، اقتصاد، علوم قرآنی و تاریخ مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام هاشم‌پور با بیان تعداد دانش‌پژوهان کارشناسی ارشد افزود: حدود 206 نفر در کارشناسی ارشد در رشته‌های دین‌شناسی، فلسفه، روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، حقوق، علوم قرآنی، اقتصاد، تاریخ، مدیریت و علوم تربیتی دانش‌پژوه این مؤسسه هستند.

وی در ادامه آماری از دانش‌پژوهان مقطع دکترا بیان کرد و افزود: 95 نفر در مقطع دکترا در رشته‌های روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم قرآنی، ادیان، حکمت متعالیه، فلسفه، مدیریت و تاریخ مشغول به تحصیل هستند.

حجت‌الاسلام هاشم‌پور فارغ‌التحصیلان این مؤسسه را 823 نفر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بیان کرد و افزود: 454 نفر از این تعداد فارغ‌التحصیل شده‌اند و 8 نفر در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل و 110 نفر در مقطع کارشناسی 40 نفر در مقطع دکتری در حال تدوین پایان‌نامه می‌باشند.

وی در ادامه افزود: 259 نفر مربی، استادیار و استاد در این مؤسسه در رشته‌های حضوری و نیمه حضوری مشغول تدریس و 74 نفر در 16 گروه عضو هیئت علمی مؤسسه هستند.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام حسینی معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با گرامی‌داشت مقام معلم تصریح کرد: معلم بودن، شغل نیست، بلکه افتخاری است که انبیاء به آن نائل آمده‌اند که به هدایت بشر و بسترسازی نیروی انسانی جامعه می‌پردازند.