تبیان، دستیار زندگی
"عشق منعی ندارد" طی ماه های آتی منتشر می شود. این رمان به زوایای پنهان و خواندنی زندگی امام خمینی (ره) می پردازد که در زمان اوج محاصره اقتصادی و مشکلات کشوری، پیگیر ازدواج جوان معلولی است که خانواده دختر به دلیل نقص جسمانی او، با ازدواج آنها مخالفت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور داستانی امام خمینی(ره) در رمان تازه قاسمعلی فراست

امام خمینی(ره)

"قاسمعلی فراست" به زودی رمان "عشق منعی ندارد" را توسط نشر عروج منتشر می کند.

"عشق منعی ندارد" طی ماه های آتی منتشر می شود. این رمان به زوایای پنهان و خواندنی زندگی امام خمینی (ره) می پردازد که در زمان اوج محاصره اقتصادی و مشکلات کشوری، پیگیر ازدواج جوان معلولی است که خانواده دختر به دلیل نقص جسمانی او، با ازدواج آنها مخالفت می کنند.

از این نویسنده طی روزهای گذشته رمان "آوازهای ممنوع" از سوی نشر قدیانی به چاپ رسیده است. این رمان در نمایشگاه کتاب امسال نیز عرضه شده و با وجود این که مدت اندکی از چاپ آن می گذرد، به چاپ دوم رسیده است.

قاسمعلی فراست در رمان "آوازهای ممنوع"، تقابل میان دو نسل قدیم و جدید را روایت می کند و از منظر دانای کل و شخصیتی به نام نیما به شرح و توضیح درگیری ها و چالشهای میان این دو نسل می پردازد. نویسنده در این رمان علاوه بر ترسیم طرز فکرها و سلایق متفاوت دو نسل می کوشد تا به زعم هر شخصیت داستان، تعریف مستقلی از حق ارائه دهد.

این نویسنده در مجموعه داستان تازه خود با نام "زن منو می گیری؟" در هشت داستان کوتاه به طرح موضوعات مختلف اجتماعی می پردازد؛ موضوعاتی که در فضاهای متفاوت شهری می گذرد.

"هر کس کامرانی دارد"، "شاخه شکسته شمعدانی"، "زن منو می گیری"، "رباط"، "مسافر"و... عناوین داستانهای کتاب را تشکیل می دهد.

رمانهای "نخلهای بی سر" که اولین رمان جنگی بعد از انقلاب به شمار می رود (نشر امیرکبیر - 1362)، "گلاب خانم" (نشر قدیانی)، "نیاز" (نشر پالیزبان)، "روزهای برفی" (نشر مدرسه) و مجموعه داستان "خانه جدید" (نشر سوره مهر) از دیگر آثار منتشر شده قاسمعلی فراست سالهای اخیر هستند.

چاپ هفتم رمانهای "گلاب خانم" و چاپ پنجم "روزهای برفی" دیگر آثار تجدید چاپی این نویسنده است.

منبع : مهر