تبیان، دستیار زندگی
جلال مرادی، استقلال و دایی در لیست برترین‌ها تیم فولاد خوزستان خشن‌ترین تیم لیگ از سوی سازمان لیگ برتر، بهترین‌های سومین دوره‌ی لیگ برتر اعلام شدند. در جمع داوران وسط سومین دوره‌ی لیگ برتر، جلال مرادی با میانگین ‌٦&#16...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین‌های لیگ برتر معرفی شدند

جلال مرادی، استقلال و دایی در لیست برترین‌ها

تیم فولاد خوزستان خشن‌ترین تیم لیگ

از سوی سازمان لیگ برتر، بهترین‌های سومین دوره‌ی لیگ برتر اعلام شدند.

در جمع داوران وسط سومین دوره‌ی لیگ برتر، جلال مرادی با میانگین ‌٦٥/٨ امتیاز از ‌١٧ قضاوت عنوان اول را به دست آورد. پس از وی علی خسروی و مسعود مرادی با ‌٥٦/٨ و ‌٥٢/٨ امتیاز از همین تعداد قضاوت عناوین بعدی را كسب كردند.

در جمع كمك‌ داورهای لیگ نیز حسین نجاتی، (‌٨٤/٨ امتیاز)، مسعود فلاح (‌٧٦/٨) و حاتم بك‌پور (‌٦٨/٨) در رده‌های اول تا سوم قرارگرفتند. ضمن اینكه رسول فروغی، حسن كرباسفروش و علیرضا رجبلو به عنوان بهترین كمك‌های دوم شناخته شدند.

اما در ارزیابی مدیران نسبت به میزبانی، تیم استقلال تهران با میانگین ‌٧٥/٣ امتیاز كه بین خوب و خیلی بد تنظیم شده است به عنوان بهترین میزبان این دوره از مسابقات انتخاب شد.

در جمع برترین‌ گلزنان لیگ نیز علی دایی از تیم پیروزی با ‌١٦ گل عنوان بهترین گلزن را از آن خود كرد، آرش برهانی با ‌١٢ گل و جواد نكونام با ‌١٠ گل از تیم پاس عناوین دوم و سوم را از آن خود كردند.

نكته قابل توجه اینكه بیشترین گل به ثمر رسیده مربوط به هفته‌ی اول و ‌٣١ گل می‌شود در حالی كه كمترین گل به ثمر رسیده در هفته ‌١٩ و پنج گل بوده است ضمن این كه مجموع گل‌های به ثمر رسیده ‌٤٤٨ گل بود كه در دوره قبل ‌٤٤٢ گل و در دوره اول ‌٣٨٢ گل به ثمر رسیده بود و در عین حال بهترین خط حمله با ‌٤٨ گل زده به تیم پاس اختصاص یافت.

تیم فولاد خوزستان با ‌٧٤ كارت زرد عنوان خشن‌ترین تیم لیگ را كسب كرد و رضا جلالی از استقلال اهواز با ‌١١ كارت زرد خشن‌ترین بازیكن لیگ لقب گرفت. در عین حال مجموعا ‌٧٦٢ كارت زرد در این دوره به بازیكنان نشان داده شد كه این تعداد در دوره دوم ‌٧٩٤ و در دور اول ‌٦٥٩ كارت بوده است.

گفتنی است تعداد كارت‌های قرمز بر خلاف كارت‌های زرد افزایش یافت به شكلی كه در این دوره ‌٦٠ كارت قرمز به بازیكنان نشان داده شد. تعداد كارت‌های قرمز در دوره‌های اول و دوم ‌٤٤ كارت درهر دوره بود.