تبیان، دستیار زندگی
رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا ـ قزاقستان؛ رضا چاق خندق مدال نقره گرفت رضا چاه خندق، جودوكار وزن 81ـ كیلوگرم كه در مسابقات صبح موفق به كسب سهمیه المپیك شده بود به مدال نقره آسیا دست یافت. در ادامه‌ی رقابت‌های قهرمانی آسیا و انت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار كوتاه ورزشی

رقابتهای جودوی قهرمانی آسیا ـ قزاقستان؛

رضا چاق خندق مدال نقره گرفت

رضا چاه خندق، جودوكار وزن 81ـ كیلوگرم كه در مسابقات صبح موفق به كسب سهمیه المپیك شده بود به مدال نقره آسیا دست یافت.

در ادامه‌ی رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیك، تیم ملی كشورمان توسط چاه خندق، یك سهمیه المپیك و یك مدال نقره كسب كرد.

مسابقات قایقرانی گزینشی المپیك ـ ژاپن؛

مقام چهارم ایران در رشته‌ی كایاك

تیم ملی قایقرانی كشورمان كه در مسابقات انتخابی المپیك آتن شركت كرده در رشته‌ی كایاك یكنفره و چهار نفره هزار متر به مقام چهارم دست یافت.

در جریان این مسابقات كه در شهر كوماتسوی ژاپن آغاز شده بابك ثمری، قایقران كایاك یكنفره هزار متر تیم ملی كشورمان به مقام چهارم رسید، در همین رشته قایقرانان كشورهای چین، كره و قزاقستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین در رشته كایاك چهار نفره هزار متر، رضا رئیسی ، بابك ثمری، علیرضا محمدی و عباس صیادی، قایقرانانی بودند كه برای تیم ملی كشورمان پارو زدند و مقام چهارم را كسب كردند. در این رشته تیمهای چهار نفره‌ی ازبكستان، چین و قزاقستان در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، رضا رئیسی و عباس صیادی در رشته‌های كایاك دو نفره 500 متر مقام چهارم این رشته را از آن خود كردند.

گفتنی است تیم ملی قایقرانی بانوان كشورمان در رشته‌ی كایاك دو نفره در بین تیمهای حاضر به مقام پنجم رسید.

قهرمان معلول دوومیدانی جهان؛

مدال‌های خود را تقدیم حرم مطهر حضرت عبدالعظیم كرد

طی مراسمی در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی، علیرضا كمالی فرد ورزشكار دوومیدانی كار جانباز و معلول كشورمان مدال طلا مسابقات جهانی نیوزلند و مدال طلا مسابقات آسیایی مالزی خود را به همراه طلا و نقره‌ی كشور خود را تقدیم موزه‌ی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی كرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم كه حجت‌الاسلام و المسلمین تقدیری، معاون فرهنگی حرم مطهر، ابراهیمی، مسوول ارزشیابی فدراسیون جانبازان و معلولین، مدیر روابط عمومی این فدراسیون، پدر و مادر كمالی فرد حضور داشتند، از سوی آستان مقدس شال خدامی و لوح یادبودی به كمالی فرد اهدا شد.

لازم به ذكر است كمالی فرد سال گذشته به عنوان خادم افتخاری حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی مفتخر شده بود.

با اختصاص بیش از یك میلیارد تومان؛

بازسازی مجموعه ورزشی تختی بزودی آغاز می‌شود

كار بازسازی مجموعه ورزشی تختی تهران با اعتباری بالغ یك میلیارد و دویست میلیون تومان آغاز خواهد شد.

سرانجام برای بازسازی برخی قسمتهای مجموعه ورزشی تختی تهران مذاكرات لازم برای عقد قرارداد با مهندسین مشاور به پایان رسید.

عمده‌ترین بخش برای بازسازی قسمت سقف است كه با تشكیل مجموعه‌ای از مهندسین مشاور (با حضور مشاوران داخلی و مهندس مشاوری كه پیش از انقلاب طراحی این مجموعه‌ی ورزشی را بر عهده داشته است) این مجموعه با اعتباری بالغ بر یك میلیارد و دویست میلیون تومان بازسازی می‌شود.

بر اساس گزارش ایسنا، مناقصه برای تعیین قیمت نهایی بازسازی طی هفته‌های جاری انجام می‌شود كه پس از آن، كار بازسازی به صورت عملی اجرا می‌شود. این در حالی است كه كار بازسازی زمین چمن استادیوم ورزشی تختی نیز همانند زمین چمن آزادی به صورتی پیشرفته از چهار ماه پیش آغاز شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

**با مشخص شدن نتیجه‌ی آزمایش‌های انجام شده روی برخی قطاع‌های صندلی‌های طبقه‌ی دوم استادیوم یكصد هزار نفری آزادی در هفته‌ی آینده، بازسازی طبقه‌ی دوم نیز صورتی جدی به خود می‌گیرد.

كار بازسازی طبقه‌ی دوم به صورت قطاع قطاع انجام می‌شود و در این جریان استادیوم تعطیل نخواهد شد.

قرارداد «اتو آلتوك» تمدید شد

دستمزد 2350 دلار در هرماه

نایب رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری از تمدید قرارداد سرمربی آلمانی تیم ملی دوچرخه‌سواری كشورمان برای یك سال دیگر خبر داد.

علی زنگی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: مفادی كه در متن قرارداد اتو آلتوك توسط كمیته‌ی ملی المپیك به ثبت رسیده مورد توافق دو طرف قرارداد قرار گرفته است و از این رو شرایط برای امضای نهایی قرارداد التوك آماده است.

به گفته‌ی نایب رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری، حقوق ماهیانه التوك 2350 دلار با 10 درصد كسر مالیات می‌باشد، همچنین كمیته‌ی ملی المپیك پرداخت هزینه‌ی 3 بار رفت و برگشت آلتوك به همراه همسرش به آلمان را متقبل شده است.

گفتنی است قرارداد اتو آلتوك از تاریخ 28 اردیبهشت ماه سال جاری تا 28 اردیبهشت ماه سال 84 تمدید شده است.

بنابر گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری كشورمان، صبح روز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه وارد تهران می‌شود و بلافاصله پس از ورود، تمرینات حسین عسگری ملی‌پوش كشورمان به منظور شركت در مسابقات قهرمانی جهان در ملبورن استرالیا (برای كسب آخرین سهمیه‌ی المپیك آتن) را زیر نظر می‌گیرد.