تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور رقابت های پارالمپیک را موجب افزایش امید و نشاط در جامعه بشری دانست ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پارالمپیک یعنی انسان ناتوان وجود ندارد

رئیس جمهور رقابت های پارالمپیک را موجب افزایش امید و نشاط در جامعه بشری دانست و گفت: در صحنه پارالمپیک استعدادها و توانمندی های درونی انسان ها نمایان می شود و ارزش مدال ها در پارالمپیک دهها برابر مدالی است که سایر ورزشکاران به دست می آورند.

به گزارش  مهر، محمود احمدی نژاد ظهر روز دوشنبه در دیدار« سرفیلیپ کریون» رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، با اشاره به اینکه ورزش معلولین یکی از زیباترین صحنه های جامعه بشری است، تصریح کرد: این رقابت ها سرشار از امید و نشاط آفرینی است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توانایی های انسان بسیار بالا و نامحدود است، خاطرنشان کرد: در یک نگاه کلی انسان ناتوان وجود ندارد و هنوز قدرت انسان در بخش های گوناگون شکوفا نشده است. معتقدیم انسان می تواند همه آفرینش را در اختیار خود درآورد و مسابقات پارالمپیک این ایده و امید را در قلوب انسان ها زنده می کند و یأس و تنبلی را از جامعه بشری می زداید.

وی تصریح کرد: ارزش تلاش ورزشکاران و مدالی که در پارالمپیک کسب می کنند، دهها برابر مدالی است که سایر ورزشکاران به دست می آورند.

رئیس جمهور با تاکید براینکه در ورزش معلولین محدودیت وجود دارد و نه ناتوانی، گفت: ضرورت دارد تلاش کنید این محدودیت ها را بشکنید و توانمندی های انسان را به جامعه بشناسانید.

احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد برنامه ریزی هایی که برای برگزاری پارالمپیک انجام می شود موجب تقویت دوستی، نشاط و امید در جامعه بشری شود.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از بیانات رئیس جمهورگفت: جمهوری اسلامی ایران در بالا بردن سطح ورزش معلولین بسیار موفق بوده و از سطح پایین تا نوک هرم به خوبی بالا رفته است و امروز به کشوری مثال زدنی در عرصه ورزش معلولین تبدیل شده است.

رفیلیپ کرپون با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها نسبت به معلولین دیدگاه منفی وجود دارد، اظهار داشت: این عده از کشورها قصد دارند قوانینی وضع کنند که این نگاه منفی را تغییر دهند اما آنچه می تواند در این مسیر موفقیت آمیز باشد، سرمایه گذاری در ورزش معلولین است و در این صورت وقتی مردم مشاهده کنند که یک معلول مثل بقیه مردم ورزش می کند، برداشت آنها تغییر خواهد کرد و البته ایران سرمایه گذاری بزرگی در این زمینه داشته است. وی همچنین از رئیس جمهور برای حضور در پاراالمپیک چین دعوت کرد.

در این دیدار که هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی و آخوندی مدیرکل امور بین الملل و روابط عمومی سازمان حضور داشتند. همچنین خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک درباره ورزش معلولین و اقدامات انجام شده برای حضور در رقابت های پارالمپیک گزارش هایی ارایه کردند.