تبیان، دستیار زندگی
ردادی دوساله به ارزش یك میلیون پوند برای هر فصل دیدیه دشام سرمربی بی‌نظیر و موفق موناكو و «پرندلی» سرمربی پارما، شانس‌های اصلی جانشینی مارچلولیپی در یوونتوس هستند. شبكه‌های تلویزیونی ایتالیا روز پنجشنبه دشام را سرمربی آینده‌ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشام جایگزین لیپی

قراردادی دوساله به ارزش یك میلیون پوند برای هر فصل

دیدیه دشام سرمربی بی‌نظیر و موفق موناكو و «پرندلی» سرمربی پارما، شانس‌های اصلی جانشینی مارچلولیپی در یوونتوس هستند.

شبكه‌های تلویزیونی ایتالیا روز پنجشنبه دشام را سرمربی آینده‌ی یووه معرفی كردند.

به نظر می‌رسد دشام با قراردادی دو ساله به ارزش یك میلیون پوند در هر فصل با یوونتوس به توافق رسیده است. البته قرارداد مرد فرانسوی یك شرط هم دارد و آن انتقال «ژان پتی» و «آنتونیو پینتوس» كمك مربی و مربی بدنساز موناكو به تورین است.

به احتمال فراوان دشام با نشستن روی نیمكت یوونتوس، فرناندو مورینتس و روتن دو ابر ستاره‌ی موناكو را نیز به دل آلپی می‌آورد. این دو بازیكن سهم زیادی در رسیدن موناكو به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا داشتند.

دیدار دوستانه فرانسه ـ برزیل برای یكصدمین سالگرد فیفا

فهرست انتخابی سانتینی و غیبت دو ستاره‌ی مارسی

هنوز تركیب نهایی تیم ملی فرانسه برای رقابت‌های یورو 2004 مشخص نشده است.

ژاك سانتینی، سی و یك بازیكن را به اردوی تیم ملی فرانسه برای دیدار دوستانه برابر برزیل به مناسبت یكصدمین سالگرد تاسیس فیفا دعوت كرده است. این دیدار بیستم می در فرانسه برگزار می‌شود.

در فهرست انتخابی سانتینی نام «سیلوین ویلتورد» به چشم می‌خورد. او پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت بار دیگر به تیم ملی دعوت شد. «پاتریك اورا» مدافع موناكو و «برنارد مندی» ستاره‌ی پاری‌سن ژرمن نیز برای نخستین بار پیراهن تیم ملی فرانسه را بر تن خواهند كرد. اما فابین بارتز و استیو مارلتی دو مهره‌ی ارزشمند مارسی به سبب شركت در دیدار نهایی جام یوفا برابر والنسیا از سوی سانتینی به تیم ملی دعوت نشدند.

سرمربی فرانسه هنوز تركیب نهایی خود را برای یورو 2004 معرفی نكرده است.

تیم فوتبال عراق پس از 16 سال به المپیك راه یافت

پیروزی تقدیم به مردم عراق

در حالی كه كویت و عمان به تساوی صفر ـ صفر رسیده بودند، عراق به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به عمان و در شرایطی كه هر دو تیم در امتیاز 9 مساوی بودند، پس از 16 سال مجددا به المپیك راه یافت.

احمد الوان مدافع تیم المپیك عراق در این باره گفت: حضور در آتن بسیار مایه‌ی خرسندی است. علیرغم تمامی مشكلاتی كه با آن روبرو شدیم، اما به المپیك راه پیدا كردیم و اعتقاد دارم سزاوار این صعود بودیم.این پیروزی باعث شادی مردم عراق به ویژه شهر بغداد شد.

احمد السمارایی، رییس كمیته‌ی المپیك عراق در این باره تصریح كرد: امروز، روز بزرگی در تاریخ المپیك عراق است. كشور ما سزاوار این پیروزی وصف نشدنی بود.

هاوار محمد، زننده گل پیروزی بخش عراق نیز گفت: هنگامی كه اتوبوس حامل بازیكنان عراق وارد استادیوم شد تنها به پیروزی فكر می‌كردیم و اینك به آتن راه یافته‌ایم.عدنان حمد، سرمربی تیم ملی فوتبال امید عراق پس از مسابقه خاطرنشان كرد: همه ما هیجان زده هستیم. فوتبال عراق آینده روشنی را در پیش دارد و مطمئن هستم در المپیك عملكرد مطلوبی خواهیم داشت.