تبیان، دستیار زندگی
اسماعیل داورفر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ظهر امروز در سن 76 سالگی درگذشت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس آژانس دوستی درگذشت

اسماعیل داورفر درگذشت

اسماعیل داورفر

اسماعیل داورفر بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ظهر امروز در سن 76 سالگی درگذشت.

او كه طی سالهای اخیر از بیماری رنج می‌برده است، صبح امروز ـ 14 اردیبهشت ماه ـ بر اثر عارضه‌ی قلبی در گذشت.

داورفر در سال 49 با بازی در فیلم «آقای هالو» به كارگردانی داریوش مهرجویی فعالیت هنری خود را آغاز كرد و با بازی در فیلم‌ها و مجموعه‌هایی تلویزیونی چون «صادق كرد»، «سرایدار»، «دایی جان ناپلئون»،

«دلیران تنگستان»، «سلطان صاحبقران»، «غبارنشین‌ها»، «تاتوره»، «وكیل اول»،‌ «سایه همسایه»،‌ «آقای دلار»، «افسون»،‌ «لنگرگاه»،‌ «زیر بام‌های شهر»،‌ «آقای بخشدار»،‌ «مهریه بی‌بی»،‌ «تحفه‌ هند»،‌

«روزهای خوب زندگی» و «تعطیلات تابستانی»‌ به فعالیت خود ادامه داد.

او همچنین در نمایش‌های زیادی به ایفای نقش پرداخت كه از آن جمله می‌توان به «بازرس»، «چشم‌اندازی از پل»، «سیاه‌زنگی دایره زنگی» و «مرد فرنگی»، «مرگ در پاییز» و «دشمنان» و «دست بالای دست» اشاره كرد.

داورفر در سال‌های اخیر بیشتر در آثار تلویزیونی حضور داشت كه با بازی در «آقای دلار» در میان مخاطبان مطرح شد و «آژانس دوستی» از آخرین كارهای او در تلویزیون محسوب می‌شود.

اسماعیل داورفر

داود رشیدی رییس انجمن بازیگران سینمای ایران با اظهار تاسف از درگذشت این هنرمند، گفت: صبح امروز از طرف خانواده ایشان با من تماس گرفته شد و اعلام كردند حالشان خوب نیست و ظهر در تماس دیگری خبر درگذشت او را اعلام كردند.

وی ادامه داد: اسماعیل داورفر از هم‌دوره‌های ما در تئاتر بود و از بدو تاسیس اداره‌ی هنرهای دراماتیك در آنجا حضور داشت و جزو هنرپیشه‌های پركار بود كه در صحنه شیرینی خاصی داشت.

زمان تشییع این هنرمند هنوز مشخص نشده است.

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت «اسماعیل داورفر»

انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت «اسماعیل داورفر» پیام تسلیتی صادر كرد.

در این پیام تسلیت آمده است:«با كمال تاسف و تاثر هنرمند پیشكسوت سینما، تئاتر و تلویزیون جناب آقای «اسماعیل داورفر» پس از طی دوران طولانی كسالت و تحمل رنج بسیار امروز صبح به رحمت ایزدی پیوست.«

در بخش دیگری از این پیام تسلیت آمده است: «ضمن عرض تسلیت به خانواده ایشان، جامعه هنری كشورمان و مردم، زمان و مكان تشیع پیكر و مجالس ترحیم و بزرگداشت آن مرحوم متعاقبا به اطلاع دوستداران این هنرمند فقید خواهد رسید.»

منبع : ایسنا