تبیان، دستیار زندگی
نخستین حضور بانوان محجبه ایران در مسابقات آسیایی جودوی كره جنوبی، با بازتاب جهانی همراه بود....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجاب اسلامی بانوان جودوکار

حجاب انقلابی جودوکاران مسلمان

نخستین حضور بانوان محجبه ایران در مسابقات آسیایی جودوی كره جنوبی، با بازتاب جهانی همراه بود.

به نقل از ایسنا، سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو در گزارش ویژه خود در خصوص این رقابت‌ها آورده است: مسابقات آسیایی 2008 جودو طی روزهای 26 و 27 آوریل در جی‌جو كره جنوبی برگزار شد. با توجه به اهمیت ویژه این رقابت‌ها از نظر آخرین رویداد كسب سهمیه المپیك مسابقات در سطح بالایی برگزار و به عنوان یك موفقیت قلمداد شد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: علاوه بر سازماندهی بسیار مناسب و حضور قابل توجهی از ورزشكاران، این مسابقات لحظات مهم و بسیار جذابی را برای جودوی جهان تصویر كرد.

برای نخستین بار در تاریخ جودوی جهان برای بانوان مسلمان نوعی پوشش حجاب ویژه طراحی و عرف شد كه شرایط حضور تیم بانوان ایران را در مسابقات فراهم كرد.

علاوه بر این، این حجاب اجازه داد تا بانوان كشورهای مسلمان بتوانند به همراه تیم آقایان كشورهای خود در مسابقات جودو شركت كنند. پوشش حجاب طراحی شده مطابق با شرایط مذهبی كشورهای مسلمان بوده و می‌تواند به عنوان انقلابی در جودوی این كشورها باشد.

در بخش پایانی گزارش سایت رسمی فدراسیون جهانی جودو به حضور "ماریوس ویزر" رییس فدراسیون جهانی جودو در مراسم افتتاحیه و اعطای مدال طلای IJF به عبید العنزی رییس اتحادیه جودوی آسیا و كیم یونگ رییس فدراسیون جودوی كره، اشاره شده است.