تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله جوادی در دیدار اقشار مختلف مردم با اشاره به برخی کاستی‌های اقتصادی موجود در جامعه همگان را بر پیروی از حقیقت فراخواندند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش حضرت آیت‌الله جوادی آملی به گرانی‌ها

حرکت کردن در بیراهه ما را به حقیقت نمی رساند

حضرت آیت‌الله جوادی در دیدار اقشار مختلف مردم با اشاره به برخی کاستی‌های اقتصادی موجود در جامعه همگان را بر پیروی از حقیقت فراخواندند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له بیان داشتند: برای رسیدن به حقیقت، چاره‌ای جز پیمودن راه حق نداریم، لذا نه بی‌راهه برویم و نه راه کسی را ببندیم.

ایشان با ابراز تأسف از وجود برخی نارسایی‌ها در جامعه گفتند: حرکت کردن در بی‌راهه ما را به حقیقت نمی‌رساند و کارهایی مانند اختلاس راه رسیدن به سعادت نیست.

استاد حوزه علمیه قم افزودند: با اینکه در کشور همه جور نعمت فراوان است، ولی متأسفانه تورم و گرانی وجود دارد و اگر عاملان آنها خلاف رفتند، باید بدانند که این راه خلاف، راه نیست.

حضرت آیت‌الله جوادی ادامه دادند، راه خلاف، از هر طرف بسته است و همه عالم پیچیده به حق است، شما کجا می‌خواهید بروید؟ از چه راهی می‌خواهید خود را به مقصود برسانید؟ اگر مطابق ساختار رسیدن به حق حرکت کردید در و دیوار عالم به سود شماست.

معظم‌له در ادامه با تبیین دو دیدگاه مادی و الهی نسبت به جهان هستی تصریح کردند: آنانکه مادی فکر می‌کنند می‌گویند انسان با مردن از بین می‌رود، زیرا در تالار تشریح، روح انسان را ندیدیم و هر چه دیدیم پوست، گوشت و استخوان بود و مرگ پایان زندگی است، اما آنکه الهی فکر می‌کند می‌گوید؛ انسان بدن دارد که در تالار تشریح خلاصه می‌شود و یک روح ملکوتی دارد که با عقل اثبات می‌گردد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی ادامه دادند: باید فکر کرد که به چه چیزی زنده می‌مانیم و اگر زنده هستیم باید چه کار کنیم و برای آخرت چه چیزی فراهم کنیم.