تبیان، دستیار زندگی
علمای مسلمان مالزی امروز یکشنبه 8 اردیبهشت ماه از مقامات کشور خود خواستند دیدار تیم فوتبال انگلیسی چلسی را در....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تحریم بازیکنان صهیونیست چلسی

توپ فوتبال

علمای مسلمان مالزی امروز یکشنبه 8 اردیبهشت ماه از مقامات کشور خود خواستند دیدار تیم فوتبال انگلیسی چلسی را در اعتراض به مربی و مدافع صهیونیست این تیم تحریم کنند.

به نقل از مهر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: محمد عظمی عبدالحمید سخنگوی ائتلافی از 21 گروه اسلامی گفت: اگر دولت مانع ورود آورام گرانت مربی تیم و تال بن هییم مدافع این تیم نشود، ائتلاف این گروه های مسلمان تظاهراتی گسترده تشکیل می دهند.

وی افزود: مالزیایی ها باید این بازی را تحریم کنند ، ماباید با مردم فلسطین متحد شده و برای استقلال سرزمین آنها مبارزه کنیم.

مالزی دارای روابط دیپلماتیک با رژیم اشغالگر قدس نیست و شهروندان این رژیم براساس مقررات این کشور برای ورود باید اجازه ویژه کسب کنند.

روز جمعه این گروه یادداشتی به وزارت کشور ارائه و به تصمیم دولت مالزی برای ورود این دو صهیونیست به کشور اعتراض کرد.

محمد عظمی گفت: علت درخواست ما برای منع ورود آنها منزوی کردن رژیم صهونیستی به عنوان دولتی اشغالگر و متجاوز است. اگر دولت ورود بازیکنان فوتبال به کشور را تحریم نکند در آن صورت نسبت به مردم فلسطین بی تفاوت عملکرده است.

وی هشدار داد اگر گرانت و بن هییم وارد مالزی شوند، این ائتلاف بازی چلسی مقابل تیم متخب مالزی که قرار است 29 ژوئیه برگزار شود را تحریم کرده و از ورود سایر تماشاچیان ممانعت به عمل می آورد.

بیشتر جمعیت مالزی را مسلمانان تشکیل داده اند اما اقلیتهای قومی چینی و هندی قابل توجهی در این کشور سکونت دارند.