تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: -        پارچه تترون -        پودر ژلاتین صنعتی -        رنگ پودر پارچه -   &n...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسن یوسف

مواد لازم:

-        پارچه تترون

-        پودر ژلاتین صنعتی

-        رنگ پودر پارچه

-        آب

-        چسب حرارتی

-        مایع براق کننده

-        قلم مو در اندازه های مختلف

-        سیم ساقه رز شماره 2 و 3

-        پشت برگ پلاستیکی مخصوص حسن یوسف که در بازار موجودی می باشد

-        گلدان

-        ماسه

-        یونولیت

-        خزه طبیعی

-        کمی چسب چوب

-        الگوی مورد نظر

روش آهار زدن پارچه:

ابتدا 2 لیوان آب را در ظرف کوچکی ریخته و روی حرارت بگذارید. وقتی که جوش آمد، حرارت را کم کنید و 5 قاشق سوپخوری پودر ژلاتین را به آب در حال جوش بیفزایید و مرتب هم بزنید. وقتی پودر کاملاً حل شد آن را از روی حرارت برداشته و از صافی عبور دهید و در ظرف تمیز دیگری بریزید. حال یک متر مربع از پارچه تترون را که قبلاً اتو زده و صاف کرده اید را آنقدر تا بزنید تا در ظرف محتوی ژلاتین حل شده جا شود. قبلا از اینکه ژلاتین سرد بشود، پارچه را در ظرف بگذارید تا ژلاتین حل شده را به خود جذب کند. پارچه را با کف دست فشار دهید تا همه قسمت های آن به ژلاتین آغشته شود. سپس آن را از ظرف در آورید و به کمک شخصی دیگر، آن را باز کنید و چهار گوشه آن را بکشید تا همه چروک های آن صاف شود. بعد به همین صورت آن را در محل مناسبی که گرد و غبار و جریان هوا وجود ندارد، آویزان کنید. بدین صورت که لبه پارچه را با گیره به طناب متصل نمایید.

پارچه را پس از 2 ساعت که کاملاً خشک شد، از طناب جدا نموده و روی سطح تمیزی پهن کنید. حال طرح الگوهایی را که قبلاً با مقوا ساخته اید به تعداد مورد نیاز به روی این پارچه انتقال داده و آنها را با قیچی جدا نمایید.

نکته:

پس از اینکه تمام الگوها را به تعداد لازم از این پارچه در آوردید، مابقی آن را تا نکنید. باید آن را لوله کرده و در روزنامه بپیچید تا هم چروک نخورد و هم از گرد و خاک محفوظ بماند. رنگ آمیزی و آماده کردن برگ ها: کمی آب جوش در ظرف کوچکی (به اندازه یک قوطی فیلم یا یک استکان) ریخته و رنگ پودری مورد نظر را هم در آن بریزید و در ظرف را ببندید پس از چند دقیقه در ظرف را باز کرده و هم بزنید تا رنگ حل شود. رنگ مقدار مشخصی ندارد. ابتدا به مقدار کم آزمایش کنید، اگر به رنگ مورد نظرتان نزدیک بود، استفاده نمایید.

برای رنگ آمیزی برگ هایی که مطابق الگوی 1 و 2 هستند، نقطه وسط قسمت پایین برگ را پیدا نموده و با قلم مو 5 رگه سبز رنگ نسبتاً ضخیم با فاصله مناسب از یکدیگر رسم نمایید. طوری که رگه وسطی از همه بلندتر و بقیه رگه ها در دو طرف این رگه قرار گیرند. رگه وسطی باید دقیقاً روی محور تقارن برگ رسم شود. مسیر هر رگه چنان است که ابتدای آن از انتهای برگ شروع شده و تا نزدیک لبه برگ ادامه می یابد. حال تمام قسمت هایی که از برگ، سفید باقی مانده است را رنگ قرمز یا ارغوانی یا هر رنگی که به نظر خودتان به رنگ طبیعی نزدیکتر است رنگ آمیزی کنید. همچنین می توانید برای وسط برگ از رنگ قرمز یا بنفش یا ارغوانی و برای اطراف آن از رنگ سبز استفاده نمایید. برای رنگ آمیزی برگهایی که مطابق الگوهای 3 و 4 هستند می توانید از همین روش استفاده کنید یا نصف سطح برگ را سبز ، و مابقی آن را به رنگ قرمز یا ارغوانی و یا ترکیبی از بنفش، قهوه ای و زرشکی درآورید.

1

2

 3

4

5

6

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.