تبیان، دستیار زندگی
با حضور وزیر راه و ترابری و برای نخستین بار، چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف 154 در ایران راه اندازی شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای نخستین بار صورت گرفت:

راه اندازی چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف در ایران

راه اندازی چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف در ایران

با حضور وزیر راه و ترابری و برای نخستین بار، چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف 154 در ایران راه اندازی شد.   وزیر راه و ترابری در نمایشگاه هوایی روسیه که سال گذشته برگزار شد، پیشنهاد راه اندازی چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف 154 در ایران را ارائه کرد که مورد استقبال روسیه قرار گرفت.

به دنبال این پیشنهاد، کارشناسان روسیه پس از عزیمت به ایران و بازید از شرکت هواپیمایی کاسپین، رسما با پیشنهاد وزیر راه و ترابری ایران موافقت کردند.

با راه اندازی چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف 154 در ایران، دیگر نیازی به اعزام هواپیماهای توپولف 154 فعال در ناوگان هوایی ایران به روسیه برای تعمیر هواپیما نیست.

رحمتی:

صنعت هوایی کشور نباید فقیرانه اداره شود

راه اندازی چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف در ایران

وزیر راه و ترابری با انتقاد از تک نرخی بودن قیمت بلیت هواپیما، تاکید کرد: صنعت هوایی کشور نباید فقیرانه اداره شود.

محمد رحمتی امروز در مراسم راه اندازی چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف 154 در ایران، گفت: صنعت هواپیمایی کشور باید با برقراری تعادل میان محدودیتها و نیازهای این بخش امکان سرویس دهی مناسب به مردم را فراهم کند.

وزیر راه و ترابری افزود: محدودیتهای موجود در صنعت هواپیمایی نباید مانع تامین نیازهای مردم شود. رحمتی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد پروازهای هواپیمایی در 2 سال اخیر حاکی از رشد صنعت هوایی با محدودیتهای موجود است.

وی ادامه داد: عرضه و تقاضا در صنعت هوایی تقریبا متعادل است و شرکتهای هواپیمایی با هم افزایی در توان موجود خود جهت رشد و تعالی این بخش تلاش کرده اند.

راه اندازی چک دوره ای 300 ساعته هواپیماهای توپولف در ایران

رحمتی درباره تک نرخی بودن قیمت بلیت هواپیما اظهار داشت: تک نرخی بودن بلیت هواپیما را نمی پسندم و چون قیمت بلیت هواپیما جزو ارزاق عمومی مردم نیست، باید شرایط تعدیل قیمت آن فراهم شود.

وزیر راه و ترابری ابراز داشت: رشد صنعت هوایی مهمتر از نرخ بلیت است و استفاده کنندگان صنعت هوایی تا کنون کمترین گله را از قیمت داشته اند و اغلب نارضایتی ها از ارائه خدمات و تاخیرها بوده است.

وی تصریح کرد: برخی مسیرهای هوایی کشور نظیر تهران- اصفهان قابلیت افزایش قیمت را دارد، زیرا مردم می توانند از طریق بخش ریلی و یا جاده ای سفر کنند اما مسیر چابهار- بندر عباس این قابلیت را ندارد و باید قیمت آن تعادلی باشد.

رحمتی در عین حال قیمت فعلی بلیت هواپیما را در مقایسه با سایر انواع کالا بسیار عالانه خواند و افزود: قیمت بلیت هواپیما باید منطق درستی داشته باشد و این صنعت نباید فقیرانه اداره شود.

وزیر راه و ترابری بودجه تخصیصی به فرود گاه امام خمینی (ره) در سال جاری را 200 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: شرکتهای هواپیمایی بدهی های خود را به شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور بپردازند تا آنان نیز بتوانند خدمات بهتری ارائه دهند.

وی خاطر نشان کرد: زمستان امسال ، آزمون سختی برای فرودگاه امام بود و من این فرودگاه را نقطه امید صنعت هوایی ارزیابی می کنم.

عکس: عباس زادگان

منبع: خبرگزاری مهر