تبیان، دستیار زندگی
اریك اشمیتدت ، رییس هیت مدیره و مدیراجرایی دكتر اریك اشمیدت ار آوگوست 2001 - شهریور 1380 - - یعنی بعد از پنج ماه از ملحق شدن ایشان به اعضای هیئت مدیره به عنوان رییس اجرایی انتخاب شد . همچنین اشمیدت رییس هیئت مدیره شركت NOVEL...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تیم مدیریتی گوگل

اریك اشمیتدت ، رییس هیت مدیره و مدیراجرایی




دكتر اریك اشمیدت ار آوگوست 2001 - شهریور 1380 - - یعنی بعد از پنج ماه از ملحق شدن ایشان به اعضای هیئت مدیره به عنوان رییس اجرایی انتخاب شد . همچنین اشمیدت رییس هیئت مدیره شركت NOVELL است كه ایشان به عنوان شخص مركزی و تصمیم گیر در مدیریت و توسعه این شركت به حساب می آید .


اشمیت از شركت Sun Microsystems به شركت Novell در سال 1997 پیوست ، ایشان در Sun سمت رییس تكنولوژی را داشتند . درمدت خدمت ایشان به Sun كه 14 سال طول كشید ، ایشان موفقیتهای اجرایی را دراین شركت ایفا میكرد كه نتیجه آن كسب شناخت های بین المللی در توسعه تكنولوژی واینترنت در ارتباط جمعیهای تجارت ، دولت ، تحصیلات ، فرهنگ و علم و دانش بود . اشمیدت همچنین نقش بسیار مهم و اساسی را در بازار Java ، زبان برناه نویسی independent كامپیوترهای Sun را داشت .


قبل از پیوستن به Sun اشمیدت جزو یكی از اعضای تحقیقاتی در لابراتوار دانش كامپیوتری شركت ( Xerox Palo Alto Research Center (PARC را داشت . او همچنین مقامهایی را در Bell Laboratories و Zilog نیز داشت . اشمیدت دارای دكترای كامپیوتر و دیپلم عالی مهندسی برق از دانشگاه California در Berkeley است . ایشان لیسانس مهندسی برق خود را از دانشگاه Princeton دریافت كرده است .



لری پیچ ، كمك موسس و رییس كل




لری پیچ دارای تحصیلات عالی مهندسی علوم از دانشگاه Michigan است . همچنین ایشان رییس این دانشگاه نیز بوده است . پیچ دارای مدرك دكترای علم كامپیوتر از دانشگاه Stanford است . سابقه كاری او شامل طراحی نرم افزار در شركت Advanced Management Systems در واشنگتون و شركت cogni‌Tek در اوانستون بوده است . پیچ اولین تجربه كاری خود را در زمینه كامپ یوتر در سال 1979 شروع كرده است . ایشان به همراه سرجی برین درسال 1998 بنیانگذار گوگل بودند.



سرجی برین ، كمك بنیانگذار و رییس تكنولوژی




سرجی برین كه اهل مسكو است ، مدرك لیسانس كامپیوتر خود را با افتخارات ریاضیات از دانشگاه Maryland دریافت كرده است . ایشان هم اكنون دارای دكترای كامپیوتر از دانشگاه Stanford است . سرجی 27 سال سن دارد و آشنایی و با لری پیچ در دانشگاه Stanford باعث شد كه به همكاری و تاسیس گوگل نقش داشته باشد.

دلبستگیهای پژوهشی آقای Brin،‌ موتورهای جست و جو ، تامین اطلاعات از منابع ساختار نیافته ، و داده كاوی در مجموعه های بزرگ متنی و داده های علمی را در برمی گیرد . وی بیش از یك دوجین مقاله و رساله در ژورنالهای دانشگاهی به چاپ رسانده است . عنوانهای برخی از نوشته های او عبارتند از : آشكار كردن الگوها و ارتباطها در وب ؛ داده كاوی پویا : معماری تازه ای برای داده های پر بعدی ، كه همراه با Larry Page منتشر كردهاست ؛ فنون مقیاس پذیر برای كاوش ساختارهای سببی ؛ شمارش پویای Itemset و تدوین قواعد برای داده های سبد خرید ؛ و فراتر از سبدهای خرید : تعمیم قواعد تداعی به همبستگیها .


بریا یكی از بهترین سخنگوها و مباحثگرها در انجمنها و آكادمیهای ملی و بین المللی بوده كه میتوان از آنها Academy Of American و Achievemen, European Technology Forum, Entertainment and Deign و Silicon Alley 2001 را نام برد.



امید كردستانی ، معاون رییس فروش و توسعه تجاری




امید كردستانی بیش از 12 سال سابقه در سرمایه گذاری و مصرف تكنولوژی سطح بالا ، به همراه نقش كلیدی در بخش پیشگام اینترنت شركت Netscape Communications را دارا ست . ایشان به عنوان معاون رییس فروش و توسعه تجاری در شركت Netscape باعث شد تا این شركت در یك سال 88 میلیون دلار را در 18 ماه فقط از وب سایت خود حاصل نماید.


كردستانی به شركت Netscape به عنوان مسئول فروشهای OEM ملحق شد در حال كه ایشان مسئولیتهایی را در شركتهایی مانند Citibank , AOL, Amazon , Intuit , Travelocity , Intel , eBay@ , Home و Ecite را داشت . پیش از Netscape نیز ایشان به عنوان مدیر تبلیغات وبازاریابی در شركتهای 3DO company , Go Corporation و HP را داشت .


كردستانی یك مدرك MBA را نیز ازدانشگاه Standford ولیسانس مهندسی خود را نیز از دانشگاه Jose Stat Sun دریافت كرده است.



وینی روسینگ ، معاون رییس مهندسی




وینی روسینگ بیش از 30 سال تجربه تحقیقاتی و مهندسی را در بعضی ازشركتهای Silicon Valley را داراست . ایشان از شركت Caere به گوگل ملحق شد ، آن درCaere رییس تكنولوژی و معاون رییس مهندسی بود. روسینگ تمام مهندسی خط محصول شركت Caere را كه OCR بود را به عهده گرفت ، همچنین ایشان یكی از نیروهای موثر و كلیدی در محصول Omniform این شركت بود. قبل ازاینكه ایشان به Coere بپوندد، ایشان رییس شركت First Person بود. كه این شركت یكی از شركتهای Sun Microssystems است . در زمان كاردر First Person ، ایشان مسئول اصلی تیم به عهده گیرنده Java بود . كه این موفقیت قبل از تاسیس لابراتورهای Sun Microsystems بود.


علاقه مندی اوبه فضا است كه به همین دلیل ایشان تلسكوپی روباتیك راطراحی و ساخت كرده است .


سیندی مك كفری ، معاون رییس ارتباطات




سیندی مك كفری دارای 20 سال تجربه در روابط عمومی ، روابط سرمایه گذاری ، ارتباط بازاریابی ، ارتباطات كارمندان و مشتریان و گزارش و ویرا آن قبل از ملحق شدن آن به گوگل است . ایشان در شركتهای Apple , The 3 DO comany , computer , Smart Force(CBT Systems سابق ( سوابق كاری دارد.


مك كفری دارای لیسانس هنر از دانشگاه Nebraska است ، ایشان همچنین در رشته ادی ات نیز دردانشگاه Missouri State تحصیل كرده وی كار خود را با گزارشگری و ویرایش اخبار در روزناه ها كه میتوان از آنها به روزنامه های ؛ The Springfield(Mo.)Leader& Press ; The Omaha World - Herald ; The Contr Costa Times ; The Kansas City Business Journal و روزنامه های تجاری مانند Macintosh Today اشاره كرد آغاز كرد. ایشان همچنین در جمع آوری موضوع The Elements of Style نقش مهمی داشت .



جون برادی ، نایب رییس قسمت سرویسهای جستجو



جوان بردی دارای بیش از 12 سال تجربه در فروش وبازاریابی تكنولوژی سطح بالا است . قبل از ملحق شدن او به گوگل ، وی مسئولیت كل بخش توسعه تجاری و اعانت فروش را در شركت Netscape به عهده گرفته بود. با خویشی وی با Network Solutions , eBay و سایر شركتهای عظیم دیگر ، خانم بردی ، سود 2 میلیون دلاری هر فصل را 12 میلیون هر فصل در یكسال تبدیل كرد. وی همچنین مسئول توسعه تجاری به همراه تجارت ، محاسبه و كانلهای اینترنتی را در Netcenter شركت Netscape داشت . ایشان زمانی كه نقش دار و مسئول فروش OEM شركت Netscape بود مشاركتهایی را با شركتهایی مثل Hewlett Packard, Oracle,Computer Associates, SGI , andInformix راه اندازی كرده بود.


قبل از ملحق شدن به گوگل ، خانم بردی به عنوان بازاریاب شركت Silicon Graphics بود . مدرك تحصیلی اودیپلم اجرایی تجاری از دانشگاه San Jose State است.



تیم آرمسترونگ ، معاون رییس فروش تبلیغات




تیم آرمسترونگ از Snowball.com به گوگل آمد. تیم درآن شركت معاون رییس فروش وبرنامه ریزی بود ، او مدیریت گروهی شامل از 100 كادركن را درحدود 16 ماه به عهده داشت . ایشان همچنین مسئول بخش برنامه ر یری و خویشاندی و بازاریابی بود كه شركتهای خویشاوند آنرا میتوان New Line cinema ولیگ های NFL نامید.


قبل از Snowball.com ، آرمسترونگ در شركت IDG میولیت مدیر فروش ملی را به عهده گرفته بود.


آرمسترونگ دارای مدارك تخصصی اجتماعی و اقتصادی است . ایشان همچنین یكی از قهرمانان دو ماراتن است .

اورس هلتزل




اورس از دانشگاه California به گوگل پیوست . ایشانیكی از اساتید علوم كامپیوتر آن دانشگاه بودند. ایشان مدرك كامپیوتر خود را درسال 1988 از دانشگاه زوریخ دریافت كرد. در سال 1994 ، ایشان دكترای كامپیوتر خود را از دانشگاه Stanford دریافت كرد.


اورس یكی از پیشگامان علم Java نیز میباشد. قبل از ملحق شدن به گوگل ، ایشان یكی از بنیانگذاران Animorphic Systems بود كه این سیستم كامپایلر Smalltalk و Java را فراهم آورد . بعد از Animorphic Systems در سال 1997 ، ایشان به Hostpro برای مامپایلر Hostpro Java كمك چشمگیری را كرد.


در سال 1996 ، ایشان جایزه CAREER را از National Science Foundation برای تخصص آن در زبان Object - oriented دریافت كرد.


ایشان " شخص گوگل " نامید شد بعد از اینكه اولین شخص VP شد.


كریگ سیلور اذشتاین ، مدیر تكنولوژی




سیلور اشتاین هم اكنون جدا از دانشگاه Stanford جایی كه دكترای كامپیوتر خود را دریافت كرده میباشد. سیلوراشتاین یكی از اعضایی بود كه در اگوریتم تحقیقاتی گوگل در دانشگاه Stanford حضور داشت . پیشه آكادمیك ایشان در مدیریت ساختاری است . ایشان همچنین با Xerox PARC همكاری داشته است .


سیلو اشتاین دارای لیسانس كامپیوتر از كالج Harvard است . ایشان همچنین یكی از موسسان گوگل است . ایشان نیز نان روزانه گوگل را فراهم آورده است كه توسط سیستم عامل Linux كار می كند.


برگرفته از سایت www.iritn.com