تبیان، دستیار زندگی
آلفرد یعقوب‌زاده - هنرمند عكاس خبری و مستند اجتماعی - تأكید كرد: "چشم درون" با نمایش آثاری از گنجینه و... كلكسیون خوبی ارایه كرده است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه‌های عكس ماموریتی

آلفرد یعقوب‌زاده

آلفرد یعقوب‌زاده: "چشم درون" كلكسیون خوبی ارایه كرد.

نمایشگاه‌های عكس همیشه در ایران مشابه‌اند و عموما به‌صورت ماموریتی برگزار می‌شوند.

آلفرد یعقوب‌زاده - هنرمند عكاس خبری و مستند اجتماعی -  تأكید كرد: "چشم درون" با نمایش آثاری از گنجینه و... كلكسیون خوبی ارایه كرده است؛ اما متأسفانه ازسویی شاهدیم كه در بسیاری از موارد نمایشگاه‌ها ازسوی برگزاركنندگان به‌دلایلی كه شاید تنها بتوانند كارشان را راه بیاندازند جدی گرفته می‌شود تا از مأموریتی كه دارند بگذرند.

وی با انتقاد از نداشتن خط و موضوع نمایشگاه‌های عكس در ایران ابراز كرد: ضرورت دارد نمایشگاه‌ها با موضوع مشخص و روشن برگزار شوند نه آن‌كه فارغ از این‌كه چه كسی كارش خوب است چه كسی نه؛ در بسیاری موارد شاهدیم از همه به‌صورت یكسان در همه شاخه‌های حرفه‌یی عكس گرفته می‌شود. این‌گونه برگزاری‌ها ارزش عكس را پایین می‌آورد.

به‌گمان او، بسیاری از عكاسان می‌خواهند در همه نمایشگاه‌ها شركت كنند، فارغ از این‌كه كارشان مرتبط با موضوع نمایشگاه هست یا خیر. به‌نوعی دوست دارند خودشان را در همه‌جا دخیل كنند، درحالی‌كه هرچیزی جای خود را دارد.

وی درباره انتخاب آثار در نمایشگاه "چشم درون" گفت: انتخاب سیف‌الله صمدیان قابل قبول‌تر از برخی عكاسان برای انتخاب عكس خودشان است. آن‌ها حتا نمی‌دانند كه كدام یك از عكس‌هایشان بهتر است. ادیتوری عكس را بلد نیستند. درحالی‌كه كوریتور باید گرافیك، تصویر و زیبایی را بشناسد و در انتخابش اشتباه نكند.

یعقوب‌زاده گفت: وقتی موضوعی برای نمایشگاه تعریف شود هركسی از هر ژانر و موضوعی نمی‌تواند وارد شود و نمایشگاه دارای خط روشن می‌شود.