تبیان، دستیار زندگی
1383 تهیه كننده سریال امام حسین(ع): تبریزی و محمدی در گذر از لبه تیغ، موفق عمل كردند فیلم مارمولك، تمایل نزدیكی بیشتر به «روحانیت» را در فرزندان من ایجاد كرد تهیه كننده ی سریال امام حسین(ع) و مریم مقدس(س) گفت: كمال تبریزی و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 24 ادریبهشت ماه 1383

تهیه كننده سریال امام حسین(ع):

تبریزی و محمدی در گذر از لبه تیغ، موفق عمل كردند

فیلم مارمولك، تمایل نزدیكی بیشتر به «روحانیت» را در فرزندان من ایجاد كرد

تهیه كننده ی سریال امام حسین(ع) و مریم مقدس(س) گفت: كمال تبریزی و منوچهر محمدی در مارمولك با ظرافت و حساسیت خاصی به موضوع روحانیت پرداخته اند، موضوعی كه دیگر دوستان سینماگر ممكن بود به حساسیت های آن توجه نكرده و خط قرمزها را رد كنند.

محسن علی اكبری با اشاره به اینكه از موافقان فیلم «مارمولك» است در گفت و گو با ایسنا افزود: من به همراه فرزندانم به تماشای این فیلم رفتم و پسر 12 ساله ام معتقد بود كه ما نوجوانان كه شاید از روحانیت كمی فاصله گرفته ایم و گاهی كمتر به مسجد می رویم باید به این قشر بیشتر نزدیك شویم.

علی اكبری توضیح داد: این همان فرموده است كه صرفاً این طور نیست كه هر كس لباس روحانی بر تنش باشد لزوماً آدم خوبی است. روحانیت مثل همه اقشار جامعه دارای افراد خوب و بد است و وجود افراد بد را در این قشر نباید به كل این قشر بسط داد.

علی اكبری در ادامه به ایسنا گفت: شروع مارمولك با اهداء لباس روحانی و در حقیقت آغاز یك زندگی جدید برای یك سارق است و پایان آن با پذیرش توبه و بیدار شدن وجدان آن سارق می باشد و حتی مأموران نیز توبه او را باور می كنند.

تهیه كننده سریال امام حسین(ع) معتقد است: اول و پایان فیلم «مارمولك» دقیقاً در دفاع از روحانیت است و در میانه فیلم لحظاتی وجود دارد كه روی لبه تیغ حركت شده است.

محسن علی اكبری با تمجید از شخصیت كمال تبریزی به ایسنا گفت: كمال تبریزی، در «لیلی با من است» نیز به شكل بسیار هنرمندانه ای لحظات جنگ را به زبان طنز به تصویر كشیده بدون اینكه كوچكترین خدشه ای به اهداف دفاع مقدس وارد شود.

وی افزود: كمال تبریزی، اگر چه در این فیلم روی لبه تیز و خطرناك یك تیغ حركت كرده ولی بسیار موفق بوده است.