تبیان، دستیار زندگی
محسن شادی، نخستین سهمیه‌ ورودی المپیك پكن را برای ایران كسب كرد.........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کسب اولین سهمیه‌ تاریخ قایقرانی ایران

کسب اولین سهمیه‌ی تاریخ قایقرانی ایران

محسن شادی، نخستین سهمیه‌ ورودی المپیك پكن را برای ایران كسب كرد.

به نقل از  ایسنا، در دومین روز از مسابقات قایقرانی رویینگ انتخابی المپیك پكن در شهر "چوچیان چوا" در بندر شانگ‌های چین "محسن شادی" در رشته‌ رویینگ یك نفره سنگین وزن مردان در مرحله‌ی نیمه نهایی با قرارگرفتن در صدر ضمن صعود به مرحله‌ی فینال اولین پاروزن ایران لقب گرفت كه توانسته سهمیه‌ی ورودی المپیك را كسب كند.

شادی فردا برای كسب مقام‌های اول تا سوم به مصاف دیگر حریفان می‌رود. در این رشته شش قایق اول سهمیه‌ ورودی المپیك را كسب می‌كنند.

این برای نخستین بار است كه قایقرانی از ایران توانسته سهمیه‌ ورودی المپیك را كسب كند. در ادوار گذشته قایقرانان ایران بوسیله‌ی وایلد كارت در مسابقات المپیك شركت می‌كردند.

همچنین در یك نفره‌ سنگین وزن بانوان نیز "هما حسینی" راهی مرحله‌ فینال A شد و فردا برای كسب سهمیه‌ ورودی المپیك به مصاف پاروزنانی از كشورهای قزاقستان، كره‌جنوبی، میانمار و هنگ‌كنگ می‌رود.

در دو نفره‌ بانوان نیز مینا امینی و بهناز مرادخانی نیز به مرحله‌ی فینال A صعود كردند و فردا برای كسب سهمیه‌ المپیك با قایقرانانی از كشورهای كره‌جنوبی، ازبكستان، ویتنام، كره‌شمالی و تایلند پیكار خواهند كرد.

در دو نفره‌ی سبك وزن مردان طاهر كبوتری و محمود طالونه از راهیابی به مرحله‌ بعد باز ماندند و فردا برای كسب مقام ششم تا دوازدهم به مصاف دیگر حریفان می‌روند.

در مسابقات رویینگ انتخابی المپیك در چین، قایقرانانی از 25 كشور برای كسب 17 سهمیه‌ی ورودی تلاش می‌كنند.