تبیان، دستیار زندگی
سجاد مرادی، ركورددار دوهای نیمه استقامت ایران كه جواز حضور در.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پناه دونده المپیكی ایران به روستا!

سجاد مرادی دونده تیم ملی دو ومیدانی

سجاد مرادی، ركورددار دوهای نیمه استقامت ایران كه جواز حضور در رقابت‌های 800 و 1500 متر بازی‌های المپیك 2008 پكن را كسب كرده، بدون مربی در روستاهای چهارمحال و بختیاری تمرین می‌كند.

به نقل از (ایسنا)، سجاد مرادی در سال 86 توانست دو مدال نقره قهرمانی آسیا را كسب كرده و ركوردهای ورودی 800 و 1500 بازی‌های المپیك را كسب كند اما، او در یك سال گذشته وضعیت پر فراز و نشیبی از لحاظ مربی داشته است.

بخش زیادی از فصل تابستان سال گذشته را با مربی گذراند و پس از آن در پاییز "الكساندر چرنیشف" مربی روسی‌اش بدون هیچ دلیل او را ترك كرد. در این راستا پس از پیگیری‌های زیاد مسوولان فدراسیون دوومیدانی این مربی با یك قرارداد خوب در اواخر سال گذشته به ایران بازگشت و هم اكنون چند هفته‌ای است كه قهرمان دوهای نیمه استقامت ایران را تنها گذاشته است.

محمدصادق داداشی، دبیر فدراسیون دوومیدانی در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: این مربی روسی تا حدودی به مشكل‌های اخلاقی دچار بود كه این موضوع مورد اعتراض مسوولان ورزش اصفهان قرار گرفته بود. از طرفی دیگر خود سجاد هم آنچنان از این مربی راضی نبود. بنابراین عذر چرنیشف را خواستیم.

وی ادامه داد: من می‌دانم كه مرادی به طور حتم به مربی نیاز دارد. او برای المپیك آماده می‌شود. اما مربی‌ای كه برای او استخدام می‌كنیم باید یك مربی خوب باشد. به عقیده‌ی من بسیاری از مربیان داخلی می‌توانستند كار این مربی را انجام دهند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: سجاد مرادی یك دونده‌ی بسیار خوب است و درسال‌های گذشته توانسته حتی بدون مربی به ركورد یك دقیقه و 44 ثانیه در 800 متر برسد. بنابراین هم اكنون می‌تواند براساس برنامه‌ریزی مرتب برای المپیك تمرین كند.

وی درمورد اطلاع از وضعیت كنونی سجاد مرادی یادآور شد: هفته‌ی پیش ما "میری" را برای بازدید از تمرینات مرادی به اصفهان فرستادیم اما او هم اكنون در روستای خودشان (له دراز) در چهارمحال و بختیاری تمرین می‌كند. آن هم به خاطر ارتفاع بالای آن مناطق است. به طور حتم او برنامه‌ی خوبی را تدوین كرده و ادامه می‌دهد.