تبیان، دستیار زندگی
قصد داریم ابزاری از این نرم‌افزار قدرتمند را به شما معرفی كنیم كه با استفاده از آن بتوانید به‌راحتی و در كمترین زمان ممكن فیلم‌ها و عكس‌های خودتان را میكس و مونتاژ كنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلمسازی با Nero

قسمت چهارم

قسمت اول

- قسمت دوم  

- قسمت سوم

در این مقاله که آخرین مقاله از سری آموزش‌های نرم‌افزارNero است قصد داریم ابزاری از این نرم‌افزار قدرتمند را به شما معرفی كنیم كه با استفاده از آن بتوانید به‌راحتی و در كمترین زمان ممكن فیلم‌ها و عكس‌های خودتان را میكس و مونتاژ كنید.

Nero Vision

ساخت فیلم در فرمت‌های مختلفVCD ,DVD ، تدوین و میكس فیلم‌ها، افكت گذاری و افزودن جلوه‌های ویژه تبدیل فرمت‌های مختلف تصویری به یكدیگر و تبدیل مجموعه عكس‌ها به‌صورت اسلاید شو‌های قابل نمایش در دستگاه‌های پخشVCD , DVD برخی از قابلیت‌های كلیدی این نرم‌افزار است.

نرم‌افزارNero Vision در اكثر نسخه‌هایNero موجود است كه با توجه به هر یك از این نسخه‌ها ممكن است دارای تفاوت‌هایی در امكانات و ابزارهای داخل نرم‌افزار باشد. ما در این مقاله به شرح امكانات و ویژگی‌های"5 Nero Vision" كه از سری نرم‌افزار‌های نسخه8 برنامه Nero است می‌پردازیم.

پس از اجرای نرم‌افزارNero Vision صفحه اصلی آن را مشاهده خواهید كرد كه دارای بخش‌های مختلفی است. هر یك از این بخش‌ها امكانات مختلفی دارند كه در این مقاله به اختصار به توضیح آنها می‌پردازیم.دقت داشته باشید كه كار با هر یك از این بخش‌ها بسیار راحت است و با كمی‌آشنایی با رایانه خواهید توانست از تمام بخش‌ها و امكانات این نرم‌افزار قدرتمند استفاده كنید.

از Nero چه می‌دانید؟

Make DVD

اولین گزینه موجود در صفحه اصلی این نرم‌افزار گزینهMake DVD است كه خود شامل سه زیر شاخه است. با انتخاب هر یك از این سه گزینه می‌توانید فیلم‌ها و كلیپ‌های مورد نظر خود را در نرم‌افزار فراخوانی كرده و از آنها بصورتDVD خروجی بگیرید. انتخاب گزینه اول در این بخش عمومی‌ترین انتخاب برای كاربران است.

Make CD

اگر می‌خواهید فیلم‌های خود را تدوین و افكت گذاری كنید سپس آنها را در فرمت‌هایی همچونVCD , SVCD , Mini ذخیره كنید می‌توانید از گزینه‌های موجود در این بخش استفاده كنید.

Record Directly To Disc

چنانچه می‌خواهید به‌صورت مستقیم از دوربین فیلمبرداری خود فیلم را گرفته و هم‌زمان آن را در حین انتقال به رایانه روی سی‌دی یا دی‌وی‌دی ضبط كنید می‌توانید از این گزینه استفاده كنید. با انتخاب این گزینه عملیاتCapture از دوربین هم‌زمان با عملیات كپی اطلاعات صورت می‌گیرد.

Make Movie

اگر قصد ندارید فیلم خاصی را ویرایش كنید و می‌خواهید تكه فیلم‌ها و كلیپ‌های مورد نظر خود را همراه با تصاویر و عكس‌هایتان به‌صورت یك‌جا و در یك فایل تصویری گردآوری كنید می‌توانید این گزینه را انتخاب كنید.

Make Slideshow

برای مشاهده عكس‌ها در تلویزیون باید ابتدا آنها را به فرمت‌های قابل پخش توسط  دستگاه‌هایVCD , DVD تبدیل كرد. اگر می‌خواهید عكس‌های خود را بدین شكل در آورید و روی آنها افكت‌های مختلفی را اعمال كنید یا پخش موزیك‌هایی را در حین نمایش آنها در نظر بگیرید، می‌توانید از این گزینه كمك بگیرید.با انتخاب این گزینه چندین زیر شاخه برای شما نمایش داده می‌شود كه هر كدام قادر است تصاویر شما را در استاندارد خاصی به اسلاید شو تبدیل نماید.

Capture Video To Hard Drive

دریافت فیلم از دوربین و ذخیره آن در رایانه توسط این بخش قابل انجام است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید فیلم‌های خود را به‌راحتی از دوربین روی رایانه ذخیره كرده و هر زمان كه بخواهید تغییرات مورد نظرتان را روی آنها اعمال كنید.

توجه داشته باشید كه انتخاب هر یك از گزینه‌های فوق شما را به صفحه‌ای هدایت می‌كند كه در تمام موارد دارای گزینه‌ها و بخش‌های یكسانی است. تنها تفاوت هر یك از این بخش‌ها در نوع استاندارد فایل‌های نهایی است كه برای شما ایجاد می‌كنند.

با كمی‌تامل و دقت به‌راحتی می‌توانید از این نرم‌افزار استفاده كنید و بهترین نتایج را از آن بگیرید.

منبع: کلیک - امیر عصاری