تبیان، دستیار زندگی
كریم باقری: برای این پرسپولیس، دیگر بازی نمی كنم " كریم باقری" بازیكن بزرگی بود. بله! بزرگ بودن او به گذشته بازمی گردد. چون او در پرسپولیس 82 و83، بازیكنی بی پست( نه چند پستی) و سردرگم دیدیم. از آن كریم همه كاره و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با كریم باقری و محمدنوازی

كریم باقری: برای این پرسپولیس، دیگر بازی نمی كنم

" كریم باقری" بازیكن بزرگی بود. بله! بزرگ بودن او به گذشته بازمی گردد. چون او در پرسپولیس 82 و83، بازیكنی بی پست( نه چند پستی) و سردرگم دیدیم. از آن كریم همه كاره و قهار در میدان، فقط سایه ای باقی مانده كه هر از گاهی فوتبال معمولی ارائه می كند. چرا؟ علتش را باید در تاكتیك وینكو بگوویچ و جو حاكم بر پرسپولیس جستجو كرد. كریم باقری بر خلاف فوتبال محكمی كه ارائه می كند، روحیه ای آسیب پذیر دارد. از كریم پرسیدیم؛

چرا مثل سابق، خوب بازی نمی كنی؟

انگیزه ام را كشته اند.

چه كسانی انگیزه های باقری را كشتند؟

عامل اصلی، همین وینكوبگوویچ بود. او اصلاً نمی داند از بازیكن چه می خواهد. تاكتیك او هم" علی اصغری" است. البته از نوع خارجی اش.

بحث وینكو را همین جا داشته باشیم و برویم سراغ جلسه 7 اخراجی پرسپولیس با مسوولان و كادر فنی پرسپولیس.

كدام جلسه؟

یعنی اطلاع نداری برای بازیكنان اخراجی جلسه گذاشته اند؟

نه؛ از كجا باید بدانم؟ باشگاه باید اعلام كند و با شخص بازیكنان تماس بگیرد. من از كجا متوجه شوم كه در باشگاه جلسه گذاشته اند.

با این حساب در این جلسه غایب بودی؟

بله.

اگر در این جلسه تصمیمی علیه كریم باقری بگیرند، چه می كنی؟ به هر حال حاضر نیستی از خود دفاع كنی؟

هر تصمیمی بگیرند برای من مهم نیست.

آینده فوتبالت چه می شود؟

بخواهند، بازی می كنم. نخواهند، تماشاگر می شوم.

یعنی پرسپولیسی ها حكم اخراج را لغو كنند، دوباره برمی گردی؟

من چنین حرفی نزدم. این موضوع را هم روشن كنم كه من برای" این پرسپولیس" بازی نمی كنم. فصل قبل قصد داشتم به پاس بروم كه رضایت نامه ندادند. مجبور شدم یك فصل دیگر بعضی ها را تحمل كنم.

و این چنین بود كه در اغلب اوقات نیمكت نشین شدی.

بازی من افت چندانی نكرده است. نظر مربی این بود كه نیمكت نشین باشم.

از این وضعیت راضی بودی؟

نه، اگر علت را می خواهید بدانید، بروید از وینكویی بپرسید كه پرسپولیس را خراب كرده است. مشكل اصلی پرسپولیس، همین وینكو بود.

فصل بعد، لابد با پاس خواهی بود.

هنوز هیچ چیز معلوم نیست. فقط می دانم دیگر برای این پرسپولیس فوتبال بازی نخواهم كرد.

اگر رضایت نامه ندهند چه می كنی؟

2 الی 3 ماه دیگر قراردادم تمام می شود و به عنوان بازیكن آزاد، می توانم با آسودگی خاطر به بهترین پیشنهاد فكر كنم.

مطلب دیگر اینكه، وینكو بگوویچ ناكامی های پرسپولیس را به شما 7 نفر ربط داده است.

او می تواند هر حرفی دلش خواست بزند اما این مردم هستند كه قضاوت می كنند. چطور شده كریم برای مربیان و تیم های دیگر خوب بازی می كند،اما برای وینكو نه؟

نوازی: استقلال كمتر بدهد، می روم

قرارداد محمد نوازی با استقلال تمام شده است و این روزها شایعات زیادی در مورد رفتن یا ماندنش در استقلال می شنویم. حتی می گویند در پشت پرده قرار و مدارها هم گذاشته شده است. اما چند روز پیش یكی از نزدیكان باشگاه استقلال می گفت: به نوازی بیش از 50 میلیون تومان نمی دهیم. دیروز باممدبكام ایران همكلام شدیم تا او با حرف هایش اولین جنجال فصل نقل و انتقالات را به پا كند.

بالاخره در استقلال می مانی یا می روم؟

هنوز به طور قطعی مشخص نیست. فكر می كنم حدود یك ماه و چند رور دیگر با باشگاه استقلال قرار داد دارم، بعد از پایان این مدت تصمیم نهایی ام را خواهم گرفت.

حالا ممكن است لژیونر شوی؟

اگر پیشنهاد خوبی دریافت كنم، چه از كشورهای اروپایی و چه كشورهای عربی، می روم تا در خارج از كشور بازی كنم. هر چند اگر باشگاه استقلال بتواند بعضی از مشكلاتم را حل كند صد در صد در استقلال خواهم ماند.

شنیدیم استقلال برای یك فصل 50 میلیون تومان به تو می دهد.

كی این حرف را زده است؟

یكی از نزدیكان باشگاه گفته است.

نمی دانم آیا این حرف گفته شده یا خیر. اما این مبالغ مربوط به سالهای گذشته است. اگر فصل گذشته هم در استقلال ماندم و بازی كردم شرایط به كلی با امروز فرق می كرد. اینكه گفته اند 50 میلیون برای تمدید قرار دادم كافی است با شرایط فوتبال حرفه ای اصلاً سازگار نیست. مثلاً بازیكنان بزرگی كه در اروپا توپ می زنند قیمتی خاص دارند و بقیه هم در اندازه خودشان در می آورند. یك كلام، ختم كلام اگر كمتر از 150 میلیون تومان بدهند در استقلال نمی مانم. این را هم بگویم فقط به پول و مسائل مالی فكر نمی كنم ولی به هر حال مشكلاتی هم هست كه باید آنها برطرف شود. باور كنید همین الان از چند تیم شهرستانی پیشنهادهای 120 میلیونی برای یك فصل دارم ولی صبر می كنم قرار دادم تمام شود و سپس اگر استقلال نشد به جای دیگری می روم.