تبیان، دستیار زندگی
نرم افزار روح الله 2 منتشر شد نرم افزار روح الله 2 كه توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام طراحی و تولید گردیده كاملترین دایره المعارف چند رسانه ای در باره حضرت امام خمینی (ره) است. روح الله 2 شامل ده نماهنگ در مورد امام خمینی (...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های موسسه

تنظیم و نشرآثار امام(ره)

نرم افزار روح الله 2 منتشر شد

نرم افزار روح الله 2 كه توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام طراحی و تولید گردیده كاملترین دایره المعارف چند رسانه ای در باره حضرت امام خمینی (ره) است.

روح الله 2 شامل ده نماهنگ در مورد امام خمینی (ره) از تولد تا رحلت و انقلاب، پنج قطعه فیلم از ایشان، بیش از هزار و دویست عكس تمام صفحه، چهل و هشت سرود، موسیقی ارتحال و نوحه به مدت شش ساعت، سی و دو ساعت سخنرانی در دویست وبیست و شش قطعه شامل قرائت مقام معظم رهبری از وصیت نامه امام می باشد.

بیست و دو جلد صحیفه امام از جمله محتویات ارزشمند این لوح فشرده می باشد كه بیش از چهارهزار و دویست سخنرانی، پیام و نامه امام (ره) در یازده هزار و ششصد صفحه را شامل می شود كه دارای معجم لفظی نیز می باشد.

هم چنین نرم افزار فوق شامل رساله توضیح المسائل امام(ره)، دیوان كامل اشعار ایشان و كلمات قصار ایشان است. كتب جهاد اكبر، آوای توحید ( شرح نامه امام به گورباچف) و راه امام راه ما و گزیده خاطرات آشنایان، خاطرات حضرت آیت الله پسندیده، خاطرات روبرنو كارلسون و فرازی از وصایای هزار شهید در مورد امام(ره) از جمله مواردی است كه در این لوح فشرده قابل دسترسی است.

حداقل نیاز سخت افزاری این نرم افزار، پنتیوم 133 با شانزده مگابایت حافظه می باشد. نرم افزار مذكور در محیط های ویندوز 95، ویندوز98، ویندوز2000، ویندوزXP فارسی، عربی و لاتین قابل استفاده است.

روح الله 2 برای اولین بار توسط غرفه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در هفدهمین نمایشگاه بین المللی كتاب در سالن 15-14 عرضه شده است.

" خمینی روح الله " زندگی نامه حضرت امام

نویسنده كتاب " خمینی روح الله " با اشاره به این كه دو جلد بعدی كتابش را بزودی منتشر نخواهد كرد، گفت: این دو جلد برای عشقبازیها و حال وهوای خودم گذاشته ام تا هر زمان كه تصمیم گرفتم آن را منتشر كنم.

دكتر سید علی قادری، نویسنده كتاب " خمینی روح الله ( زندگینامه امام خمینی (ره) براساس اسناد، خاطرات و خیال) با بیان اینكه جلد دوم و سوم این كتاب را تا حدی نگاشته است، افزود: تكمیل دو جلد دیگر را برای زمانی در نظر گرفته ام كه تحت فشار نبوده و بتوانم با آمادگی كامل روح و روانی به آن بپردازم. البته پس از انتشار نیز تا روز آخر این دو جلد را برای ایجاد هر نوع تغییر " بار" نگه خواهم داشت.

وی با تاكید بر این كه ممكن است جلدهای بعدی كتاب در آینده ای نزدیك منتشر نشود گفت: جلد اول را نیز اگر "مختار" بودم به این زودیها منتشرنمی كردم. اما از آنجا كه فشارها جهت به پایان رساندن مطلب و ترجمه آن به زبانهای دیگر بسیار بود مجبور به نگارش آن در مدت زمان یكسان شدم.

دكتر قادری ادامه داد: هنگامی كه نگارش كتاب " زمان بر" تمام شد، متوجه شدم، دیگر عجله ای برای تهیه جلد دوم و سوم ندارم، براین اساس دو جلد بعدی را برای عشقبازیهای خود گذاشته ام و با توجه به اینكه دیگر احتیاجی به منابع ندارم در بازنگری و پرداختن، به عمق توجه بیشتری خواهم كرد.

وی تیراژ جلد اول را 5 هزار نسخه بیان كرد و با اشاره به اینكه انتشار این كتاب جهت پاسخ دادن به سوالات متعدد كشورهای دیگر در باره امام خمینی (ره) بوده است یادآور شد: در این كتاب زندگی و فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در روز شمار زندگی ایشان، تطبیق و تركیب شده و در زمینه زندگی خانوادگی و چگونگی استقرارشان در خمین تا ازدواج ایشان بوده و به عبارتی  به دوران كودكی، نوجوانی، جوانی تا سن 27 سالگی ایشان پراخته است.

دكتر قادری در پایان با اشاره به این كه در هنگام نوشتن كتاب، علی رغم خستگی كاری و روزمره، " زندگی" كرده است، اظهاركرد: قبل از چاپ هیچ مشكلی وجود نداشت. اما در این زمینه مصاحبه، منابع، كسب مطالب و سایر امكانات بسیار ناچیز بوده است.

نرم افزار تبسم باران منتشر شد

نرم افزار تبسم باران كه به صورت لوح شده توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) منتشر شده است كاملترین دایرة المعارف چند رسانه ای در باره حجه الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی (ره) می باشد.

تبسم باران شامل نماهنگ هایی در مورد حاج سید احمد خمینی (ره)، بیش از هزار عكس تمام صفحه هفت ساعت موسیقی و نوحه، سی ساعت سخنرانی، چهارهزار صفحه متن دارای معجم لفظی، زندگی نامه حاج سید احمد خمینی (ره) به شكل كتاب مصور الكترونیك با امكان ورق زدن و جست و جو می باشد.

همچنین این نرم افزار حاوی كتب سرالصلوه امام خمینی (ره) و قرائتی نوین از دین، وعده دیدار، نقطه عطف، محرم راز آیینه آفتاب، حكایت مهر، دیدگاه ها، مجموعه آثار یادگار امام، در سوگ یادگار امام و یاد رهبر به صورت كامل و همچنین گزیده خاطرات آشنایان از كتاب گنجینه دل و برگزیده هایی از مجلات حضور می باشد.

این نرم افزار قابلیت جست و جوی سریع با امكان تعیین محدوده، سابقه جست و جو، انواع عبارات تركیبی با عملگرهای منطقی "و"، "یا"، "نه" و امكان انحصاری "نزدیك" و "قبل" را دارا می باشد كه این ویژگی در برنامه های مشابه ایرانی وجود ندارد.

حداقل نیاز سخت افزاری برای اجرای این نرم افزار با پنتیوم 233 با 32 مگابایت حافظه است. همچنین این نرم افزار قابل استفاده در محیط های ویندوز98، ویندوز2000، ویندوزXP فارسی، عربی و لاتین می باشد.

لوح فشرده مذكور برای اولین بار توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در نمایشگاه بین المللی كتاب در سالن 15-14 ارائه گردیده است.