تبیان، دستیار زندگی
"کلاه پهلوی" یکی از پروژه‌های تاریخی و عظیم شبکه یک سیماست که تصویربرداری آن پس از پیش‌تولید طولانی از سال گذشته آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ضبط سکانس‌های باقیمانده آن ظرف ماههای آینده به پایان برسد. این مجموعه را سیدضیاءالدین دری نوشته و کارگردانی می‌کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه خبر از سه سریال

صحنه ای از یک سریال

مجموعه‌های تازه در راه‌اند.

تصویربرداری مجموعه تاریخی "کلاه پهلوی" که چندی پیش به دلیل بازنویسی فیلمنامه و آماده شدن شرایط کار متوقف شده بود، دوباره از سرگرفته می‌شود.

"کلاه پهلوی" یکی از پروژه‌های تاریخی و عظیم شبکه یک سیماست که تصویربرداری آن پس از پیش‌تولید طولانی از سال گذشته آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود ضبط سکانس‌های باقیمانده آن ظرف ماههای آینده به پایان برسد.

این مجموعه را سیدضیاءالدین دری نوشته و کارگردانی می‌کند و داستان آن درباره جوانی به نام فرخ است که پس از تحصیل در فرانسه به ایران بازمی‌گردد و در شهر کوچک در اطراف تهران فرماندار می‌شود. این مسئله همزمان با صدور فرمان کشف حجاب از سوی رضاخان است تا اینکه...

در مجموعه تلویزیونی "کلاه پهلوی" که سعی دارد وقایع تاریخی سال های 1308 تا 1330 ایران را به تصویر کشد، بازیگرانی چون امین حیایی، پارسا پیروزفر، گوهر خیراندیش، شقایق فراهانی، ماه‌چهره خلیلی، آناهیتا همتی، سیروس گرجستانی، داریوش فرهنگ، صالح میرزاآقایی و ... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اما از سوی دیگر سری سوم مجموعه تلویزیونی "کلانتر" به تهیه‌کنندگی اصغر زائری و کارگردانی محسن شاه‌محمدی اواخر فصل بهار در تهران مقابل دوربین می‌رود.

شاه‌محمدی نگارش فیلمنامه سری سوم این مجموعه را در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای برای گروه فیلم و سریال شبکه یک شروع کرده و ایرج نوذری همچون دو سری قبل در آن به نقش کلانتر ظاهر می‌شود.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی "کلانتر 3" از اواسط خردادماه در تهران و اطراف آن آغاز خواهد شد. این مجموعه در کنار مجموعه تلویزیونی "کاکتوس" از معدود پروژه‌های تلویزیون به شمار می‌رود که تاکنون سه سری از آن تولید شده است.

همچنین خبر می‌رسد که علیرضا افخمی بر اساس متنی از علیرضا بذرافشان، ساخت مجموعه تازه‌اش را در سیما آغاز می‌کند. در کارنامه هر دو  نفر، ساخت مجموعه‌های پرطرفداری چون زیرزمین، تب سرد و راه بی‌پایان به چشم می‌خورد.

منبع: مهر