تبیان، دستیار زندگی
انی آسیا؛ تنها دو برنز حاصل كار فرنگی كاران ایران در پایان مسابقات قهرمانی آسیا دو مدال برنز به فرنگی كاران كشورمان اختصاص یافت. به گزارش ایسنا، سیزدهمین دوره مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سالن باغلان چالان شهر آلماتی ق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابتهای كشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛

تنها دو برنز حاصل كار فرنگی كاران ایران

در پایان مسابقات قهرمانی آسیا دو مدال برنز به فرنگی كاران كشورمان اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، سیزدهمین دوره مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی آسیا در سالن باغلان چالان شهر آلماتی قزاقستان پیگیری شد كه در پایان رقابتهای صبح در وزن 55 كیلوگرم، حسن رنگرز موفق شد كشتی گیر ازبكستان را با حساب 9 بر 7 شكست دهد و به مدال برنز این دوره از مسابقات دست یابد. در سه دقیقه نخست این كشتی رنگرز هفت امتیاز از رقیب خود عقب بود اما با درخشش در سه دقیقه دوم توانست 9 امتیاز از حریف ازبكستانی خود بگیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی فدراسیون كشتی، در وزن 60 كیلوگرم علیرغم اینكه اعلام شده بود حمید باوفا برای كسب عنوان سومی مسابقات با حریف قزاق خود مبارزه می كند با تغییراتی كه در جدول رقابتها ایجاد شد، قهرمان مسابقات جوانان جهان در تركیه، ابتدا كشتی گیر قرقیزستانی را با نتیجه 4 بر صفر مغلوب كرد و پس از آن سه بر صفر مغلوب حریف هندی شد تا مقام پنجمی این وزن را از آن خود كند.

در وزن 66 كیلوگرم، حمیدرضا رضایی كشتی را 3 بر یك به حریف ژاپنی واگذار كرد و به مقام چهارمی دست یافت.

در وزن 74 كیلوگرم، مجتبی باباجان زاده 7 بر یك مقابل كشتی گیر قرقیزستان شكست خورد و ششم شد.

در وزن 84 كیلوگرم، روح اله میكائیلی با حساب 4 بر صفر مغلوب كشتی گیر كره جنوبی شد و به مقام چهارم دست پیدا كرد.

در وزن 96 كیلوگرم، احسان كریم‌فر با توجه به وضعیت جدول مسابقات در این وزن ششم شد.

در وزن 120 كیلوگرم، سجاد برزی با نتیجه 4 بر صفر كشتی گیر عراق را شكست داد تا دومین مدال برنز تیم ایران را كسب كند.

مسابقات گزینشی المپیك ـ پاكستان

دو بوكسور كشورمان به مرحله بعد صعود كردند

بوكسورهای تیم ملی كشورمان در سومین شب از رقابت‌های گزینشی المپیك موفق شدند در دو وزن دیگر به مرحله‌ی بعدی صعود كنند.

در حالی كه سه روز از آغاز این رقابت‌ها می‌گذرد، تاكنون روحبخشیان و سعید قربانزاد از دور رقابت‌ها حذف شده‌اند و اكبر احدی، مجتبی فرجی، سهپوند و مهدی قربانی به مراحل بعدی راه یافتند.

در سومین شب این رقابت‌ها، مرتضی سپهوند بوكسور وزن 64 كیلوگرم موفق شد حریف نپالی خود را از پیش رو بردارد و مهدی قربانی دیگر بوكسور كشورمان در وزن 75 كیلوگرم حریف تركمنستانی خود را شكست داد.

در ادامه‌ی این رقابت‌ها، سلمان كریمی در وزن 69 كیلوگرم مقابل حریف افغانستانی مصاف می‌كند و طاهر جباری در وزن 81 كیلوگرم با بوكسوری از اردن پیكار خواهد كرد.

بر اساس این گزارش در سومین مرحله‌ی گزینشی بوكس آسیا؛ 130 بوكسور از 30 كشور حضور دارند كه تیم ملی كشورمان در هشت وزن بخت خود را می‌آزماید. در این دوره از مسابقات نفرات اول و دوم تمامی وزن‌ها به المپیك آتن راه می‌یابند.