تبیان، دستیار زندگی
نرم‌افزارNero Photo Snap یكی از اینگونه نرم‌افزار‌ها است كه كمتر كسی از آن استفاده می‌كند و به قابلیت‌های آن آگاه است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Nero: ویرایش تصاویر

قسمت سوم

- مرور قسمت اول

- مرور قسمت دوم

فتوشاپ، كرل، فری هند و ... از جمله نرم‌افزارهایی‌اند كه برای طراحی‌های حرفه‌ای كاربرد دارند و نرم‌افزارهایی همچونAcdsee , Picasa نیز كم و بیش برای انجام كارهای طراحی و ویرایش تصاویر به‌كار می‌روند.

هر یك از این نرم‌افزارها نسبت به كاربرد خود دارای قابلیت‌های مختلفی هستند و در مواردی وجود همه آنها بر روی یك رایانه الزامی‌است.

اما در برخی موارد اگر به كاربرد یك نرم‌افزار به‌طور كامل آگاه باشید شاید نیازی به نصب نرم‌افزارهای بیشتر و اشغال نمودن فضای‌هارددیسك و همچنین پایین آوردن سرعت عملكرد برنامه‌ها در سیستم عامل نباشد. به‌عنوان مثال فرض كنید می‌خواهید به‌صورت ابتدایی به ویرایش تصاویر مورد نظر خود بپردازید.

به نظر شما حتما باید نرم‌افزار حرفه‌ای فتوشاپ را برای این كار انتخاب كنید؟ یا نرم‌افزاری همچونAcdsee  كه بیشتر برای نمایش تصاویر كاربرد دارد؟ چرا وقتی نرم‌افزارNero  را روی ویندوز خود نصب كرده‌اید، به‌دنبال نرم‌افزارهای دیگر برای انجام این كار هستید و با نصب نرم‌افزارهای متعدد در ویندوز موجب بروز اختلال در عملكرد صحیح آن می‌شوید؟

همانطور كه گفتیم در برخی موارد نرم‌افزارهایی می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند كه شاید به آنها لحظه ای هم فكر نكنید اما فاصله شما برای استفاده از آنها تنها یك كلیك موس است!

Edit

ساده اما حرفه‌ای‌

نرم‌افزارNero Photo Snap  یكی از اینگونه نرم‌افزار‌ها است كه كمتر كسی از آن استفاده می‌كند و به قابلیت‌های آن آگاه است در صورتی كه می‌توان این نرم‌افزار را یكی از نرم‌افزارهای نیمه حرفه‌ای برای انجام كارهای مختلف روی تصاویر نام برد.

این نرم‌افزار دارای محیط كار بسیار ساده ای است اما قابلیت‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است.

برخی از مهم‌ترین قابلیت‌ها و امكاناتی كه با استفاده از این برنامه در اختیار شما قرار می‌گیرد عبارتند از :

* مشاهده و چاپ تصاویر

* مشاهده اطلاعات تصاویر

* ویرایش نیمه حرفه‌ای تصاویر

* اعمال افكت‌های مختلف‌

تنها با یك كلیك‌

در این نرم‌افزار بیش از 25 ابزار مختلف برای انجام انواع تغییرات روی تصاویر وجود دارد كه دسترسی به هر یك از آنها تنها با یك بار كلیك‌كردن نشانگر موس امكان پذیر است. محیط كاربری این نرم‌افزار بسیار ساده است و هر ابزار نیز تنظیمات مختلفی را در خود جای داده است كه با كلیك روی هر كدام از این ابزارها تنظیمات پیشرفته مربوط به آن ابزار در اختیار شما قرار می‌گیرد.

كارهایی همچون تنظیم رنگ، تنظیم روشنایی، كاهش نویز، افزایش شفافیت، حذف قرمزی چشم‌ها، چرخش تصاویر، تصحیح پیكسل‌های خراب، تغییر لنز، ایجاد تصاویر سیاه و سفید و ... از جمله عملكرد‌های مفیدی است كه توسط این برنامه به‌راحتی قابل اجرا است.

نرم‌افزار Photo Snap در مجموعه نرم‌افزاریNero  نسخه 7 و بالاتر وجود دارد و با وجود این نرم‌افزار در صورتی به نرم‌افزارهایی همچون فتوشاپ نیاز پیدا خواهید كرد كه بخواهید به صورت حرفه‌ای به امر طراحی بپردازید. در غیر اینصورت این نرم‌افزار می‌تواند تمام نیازهای متداول شما برای كار بر روی تصاویر را برطرف كرده و جایگزینی بسیار مناسب برای برنامه‌های ویرایش عكس باشد.

در مجموعه نرم‌افزاریNero  برنامه‌ای با عنوانNero PhotoSnap Viewer نیز وجود دارد كه با استفاده از آن می‌توانید به مشاهده دسته ای تصاویر موجود روی‌ هارد دیسك خود بپردازید.

این نرم‌افزار بیش از 50 فرمت مختلف تصویری را پشتیبانی می‌كند كه فرمت نرم‌افزارهای حرفه ای ویرایش تصاویر همچون فتوشاپ  نیز در لیست این فرمت‌ها به چشم می‌خورد.برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌ها و امكانات این نرم‌افزار قدرتمند می‌توانید همین امروز به لیست نرم‌افزارهای نصب شده در مجموعه نرم‌افزارهایNero  در ویندوز خود مراجعه كنید.

منبع: کلیک - امیر عصاری‌