تبیان، دستیار زندگی
وردربرمن با شكست بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد وردربرمن با پیروزی برابر بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد. در هفته‌ی سی و دوم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های آلمان و در فاصله‌ی دو هفته‌ای تا پایان بوندسلیگا، وردربرمن در حضور 65 ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمان لیگهای فوتبال آلمان و اسپانیا

وگلزنی هاشمیان

وردربرمن با شكست بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد

وردربرمن با پیروزی برابر بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا شد.

در هفته‌ی سی و دوم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های آلمان و در فاصله‌ی دو هفته‌ای تا پایان بوندسلیگا، وردربرمن در حضور 65 هزار تماشاگر المپیك مونیخ 3 بر یك بایرن مونیخ را شكست داد تا قهرمان بوندسلیگا شود.

در این بازی وردربرمن با گل‌های زود هنگام كلاسنیچ و میكود بایرن را غافلگیر كرد و آیلتون با به ثمر رساندن بیست و هفتمین گل خود در دقیقه‌ی 35، قهرمانی وردربرمن را تثبیت كرد تا تك گل ماكای بی‌حاصل باشد. وردربرمن با این پیروزی جواب دندان شكنی به شاگردان هیتسفلد داد كه مدعی تبانی آنها با هامبورگ شده بودند.

در سایر بازی‌های مهم هرتابرلین دست به كار بزرگی زد و دورتموند را متحمل شكست سنگین 6 بر 2 كرد. لوركوزن نیز با پیروزی 2 بر صفر مقابل تیم سقوط كرده‌ی كلن مقام چهارمی خود را تثبیت كرد و هامبورگ با گل‌های باینلیچ و هوگما، 2 بر یك اشتوتگارت تیم سوم بوندسلیگا را شكست داد.

در جدول رده‌بندی وردربرمن با 74 امتیاز قهرمانی خود را جشن گرفت و بایرن مونیخ با 65 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. هامبورگ نیز با پیروزی برابر اشتوتگارت 45 امتیازی شد تا همچنان در رده هشتم باقی بماند.

گلزنی هاشمیان

در دیگر بازی این هفته وحید هاشمیان گل پانزدهم خود را در مقابل فرایبورگ به ثمر رساند تا تیم بوخوم سه بر صفر برنده این بازی باشد و به این ترتیب هاشمیان با 15 گل در بوندس لیگا به بایرن می اندیشد

پس از تساوی برابر منچستر یونایتد؛

چلسی نایب قهرمان لیگ برتر شد

چلسی با تساوی برابر منچستر یونایتد، پس از آرسنال قهرمان ،نایب قهرمان لیگ برتر انگلیس شد.

هفته‌ی سی و هفتم لیگ برتر فوتبال انگلیس با انجام بازی حساس چلسی و منچستر یونایتد آغاز شد كه به تساوی یك بر یك انجامید.

در این بازی كه جنگ بر سر نایب قهرمانی بود، منچستریونایتد در حضور بیش از 67 هزار تماشاگر الدترافورد بازی ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت و با گل «یسپر گرون شائر» از چلسی عقب افتاد. این نتیجه تا دقیقه‌ی 77 بی‌تغییر ماند كه با اشتباه فاحش «گود چینی» دروازه‌بان چلسی، نیستلروی دروازه چلسی را باز كرد تا نتیجه یك بر یك شود اما این تساوی حكم نایب قهرمانی چلسی را داشت تا الكس فرگوسن به فكر احیای تیم خود برای فصل بعد باشد.

در سایر بازیهای مهم لیدز یونایتد با قبول تساوی 3 بر 3 برابر چارلتون همانند ولورهامپتون سقوط كرد و لستر سیتی دیگر تیم سقوط كرده لیگ برتر به دسته یك است.

با شكست بارسلونا و رئال مادرید؛

والنسیا قهرمانی لالیگارا به دست آورد

با شكست بارسلونا و رئال مادرید،و پیروزی والنسیا برابر سویا ، والنسیا قهرمان لالیگا شد.

در آغاز هفته‌ی سی و ششم رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های اسپانیا، بارسلونا مهمان سلتاویگو بود تا در صورت پیروزی برابر این تیم ته جدولی امیدهایش برای قهرمانی پر رنگ شود اما با قبول شكست برابر این تیم سختكوش كه برای فرار از سقوط می‌جنگید، شانس قهرمانی را تا حدود بسیار زیادی از دست داد.

بارسلونا در این بازی ابتدا با ضربه‌ی غافلگیر كننده «لوییز ادو» در دقیقه‌ی 42 از سلتاویگو عقب افتاد. در نیمه دوم فرانك رایكارد كه به هیچ قیمت این نتیجه را نمی‌پذیرفت، رایزیگر مدافع را از بازی بیرون كشید و كلایورت را جانشین وی كرد تا گابری در نقش مدافع ـ هافبك راست بازی كند و كلایورت به خط حمله اضافه شود اما بارسا از همین منطقه آسیب پذیر نشان داد و با جا ماندن گابری، بارسلونایی‌ها با خطای خود یك پنالتی را نصیب سلتاویگو كردند اما ضربه‌ی لوسین را والدس كه در چند بازی اخیر درخشش فوق‌العاده‌ای داشته، مهار كرد.

در دقایق پایانی بازی پس از این كه شوت سهمگین برونكهورست توسط دروازه‌بان سلتا مهار شد، ساویولا در آستانه‌ی فتح دروازه حریف قرار گرفت و پس از این كه توپ از دروازه‌بان سلتا عبور كرده بود، خوان فران از روی خط دروازه توپ را به كرنر فرستاد.

سلتاویگو با این پیروزی ركورد 17 بازی بدون باخت بارسلونا را شكست تا وضعیتش در ته جدول بهتر از گذشته شود و به سقوط نكردن خود بیشتر امیدوار باشد.

در دیگر بازی، رئال مادرید در غیاب زیدان سومین شكست متوالی خود را پذیرا شد تا پرز رییس رئال مادرید به طور جدی در اندیشه‌ی پیدا كردن جانشین برای كوئیروزباشد.

ساموئل اتو در دقایق 11 و 36 برای مایوركا گلزنی كرد و گل سوم این تیم در نیمه‌ی اول توسط كامپانو در دقیقه‌ی 42 از روی یك ضربه ایستگاهی زیبا به ثمر رسید. تك گل رئال در نیمه اول توسط پاون به ثمر رسید و فیگو در دقیقه‌ی 50 از روی نقطه‌ی پنالتی، گل دوم رئال را زد كه این پنالتی بسیار مشكوك بود.

در فاصله‌ی دو هفته‌ای تا پایان لالیگا، والنسیا با 77 امتیازقهرمان شد و رئال مادرید و بارسلونا نیز همچنان با 70 و 69 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.