تبیان، دستیار زندگی
22 اردیبهشت ماه 1383 كتاب80كیلویی‎ صلح‎ در سرای‎ ایرانیان‎  تهران‎ ـ كتاب80 كیلو گرمی‎ در ابعـاد یـك‎ متر در 75 سانتیمتر با موضوع صلح‎ در سرای‎ ایرانیان‎‎‎ در هفدهمین نمایشگـاه‎ بین المللی‎ كتاب‎ تهران‎ به‎‎ همایش‎ درآمد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 22 اردیبهشت ماه 1383

كتاب80كیلویی‎ صلح‎ در سرای‎ ایرانیان‎

تهران‎ ـ كتاب80 كیلو گرمی‎ در ابعـاد یـك‎ متر در 75 سانتیمتر با موضوع صلح‎ در سرای‎ ایرانیان‎‎‎ در هفدهمین نمایشگـاه‎ بین المللی‎ كتاب‎ تهران‎ به‎‎ همایش‎ درآمده است‎.

به‎ گزارش‎ واحد مـركـزی‎ خبـر، خـانـم‎ سیستانی‎ زاده‎‎‎ اقدم‎ تهیه كننده این‎ كتاب‎ گفت‎‎: خطوط این‎‎ كتاب‎ دوخته‎‎ شده صفحـات آن پارچه‎ و صحافی‎ آن‎ با چرم‎ است‎.

وی‎ افزود: در جلد ایـن‎ كتـاب‎ نـقشـه‎ ایران‎ با 16 نوع چرم‎ دوخته‎‎ شده و مرزهـای‎ دیگر كشورها با دوختهایی‎ دیگر نشـان‎ داده‎ شده‎ است‎.

خانم‎ سیستانی‎ گفت‎: خط ایـن‎ كتـاب‎ از استاد اسماعیلی‎ است‎ و از هنرهای‎‎ شـن‎دوزی، خطاطی‎‎، نقاشی در آن‎ استفاده‎‎ شده است‎.

وی‎ با اشاره‎‎‎‎ به اینكه طرح‎ و نقشه هر صفحه‎‎ این‎ كتاب‎ با صفحه دیگر متفـاوت‎‎ اسـت افزود: از دیگر ویژگیهای‎ این‎ كتـاب‎، نـام‎ خداوند به33 زبان‎ زنده دنیا، كلمـه صلـح‎ به‎‎5 زبان‎ دنیا ،20  حدیث درباره اهـمیـت‎ بسم‎‎‎الله‎‎‎ و 20كتیبه از بسم الله الرحمن‎الرحیم است‎.

تهیه‎‎ كننده كتاب80 كـیلـویـی‎ صلـح‎، افزود: پرچم‎ كشورهای‎ مختلف‎ جهان‎ نیـز بـا رنگ‎ و نژاد و زبان‎‎ آن كشـورهـا و بـرخـی‎ اطلاعات‎ عمومی‎ درباره‎ آنها و تصـاویـری‎ از آثار تمدنهای‎ كهن‎‎ در این كتاب‎ آمده‎ است‎.

در سرای‎ ایرانیان‎‎ علاوه‎ بر این كتـاب‎ تابلوهای‎ نقاشی‎ نفیس‎ از چهره70 مشـاهیـر قدیم‎‎ ایران‎ نیز در معرض‎ دید عموم قرار دارد.