تبیان، دستیار زندگی
به گفته حسن فتحی مرحله تحقیق و نگارش سریال « روزی، روزگاری، عاشقی» حداقل 6 ماه دیگر به طول می‌انجامد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«روزی روزگاری عاشقی»

حسن فتحی

حسن فتحی در صدد ساخت سینمایی «پستچی سه بار در نمی‌زند»

«مدار صفر درجه» در تحلیل‌ شبكه‌ی «سی ان ان»

به گفته حسن فتحی مرحله تحقیق و نگارش سریال « روزی، روزگاری، عاشقی» حداقل 6 ماه دیگر به طول می‌انجامد.

این كارگردان و نویسنده در گفت و گو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت فیلمنامه سریال « روزی، روزگاری، عاشقی» خاطرنشان كرد: هم اینك در حال گردآوری منابع و فیش‌برداری هستم. مرحله‌یی كه برای نگارش تمامی سریال‌های تاریخی‌ام طی می‌كنم.

وی كه تا كنون سریال‌های تاریخی «شب دهم»،«پهلوانان نمی‌میرند»، «روشن‌تر از خاموشی» و «‌مدار صفر درجه» را كارگردانی كرده است، سریال «روزی، روزگاری عاشقی» را هم در زمره‌ی مجموعه‌های تاریخی خود قرار داد و افزود: این سریال دو دوره تاریخی مقارن، یعنی دوره حكومت شاه سلطان حسین صفوی در ایران و لوئی چهاردهم در فرانسه را به تصویر می‌كشد و قهرمان قصه درهر دو دوره حاضر خواهد شد.

حسن فتحی در پاسخ به این پرسش كه آیا « روزی روزگاری عاشقی» با مدار صفر درجه دارای وجوه تشابه است؟ گفت: به لحاظ صوری شاید این دو سریال شبیه هم باشند؛ اما به لحاظ موضوع كاملا متفاوت هستند.

وی كه پیش از این كارگردانی سینمایی « ازدواج به سبك ایرانی » را برعهده داشته است، همچنین از نگارش فیلمنامه‌یی سینمایی با عنوان «پستچی سه بار در نمی‌زند» خبر داد و افزود: قصد دارم امسال بازنویسی نهایی فیلمنامه‌ این سینمایی را به پایان برسانم.

حسن فتحی همچنین به ادامه بازتاب‌های جهانی سریال «مدار صفر درجه» اشاره كرد و گفت: به هنگام پخش مراسم اسكار و پس از معرفی نامزدهای دریافت این جایزه، شبكه «سی ان ان» به مدت یك ربع به معرفی سریال «مدار صفر درجه» و پخش تصاویری از این سریال پرداخته است.