تبیان، دستیار زندگی
نی فیفا بودجه‌ی بی‌پایان برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی مصر نیز مانند مراكش از گزارش فنی فیفا در مورد كشورهایی كه برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی 2010 پیشنهاد داده‌اند، راضی نیست. در این گزارش مصری‌ها پشت سر آفریقای جنوبی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد مصر از گزارش فنی فیفا

بودجه‌ی بی‌پایان برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی

مصر نیز مانند مراكش از گزارش فنی فیفا در مورد كشورهایی كه برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی 2010 پیشنهاد داده‌اند، راضی نیست.

در این گزارش مصری‌ها پشت سر آفریقای جنوبی قرار دارند. زهیر عمار، یكی از اعضای كمیته‌ی پیشنهاد دهنده كشور مصر در این باره گفت: می‌خواهیم كه همه بدانند مصر از ده سال پیش دارای قطارهای زیر زمینی و مترو بود، اما این موضوع جایی در گزارش فنی فیفا نداشت. در ضمن مصر تنها كشور در جمع پنج كشور پیشنهاد دهنده است كه ماهواره‌های شخصی دارد. بنابراین شبكه‌های تلویزیونی به راحتی از سوی ما تغذیه می‌شوند.

پیشتر مصر به فیفا وعده داده بود تا پایان سال 2005، هفت ورزشگاه، با كلاس بالای جهانی را برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی آماده می‌كند.

الحولدی یكی دیگر از اعضای كمیته‌ی پیشنهاد دهنده‌ی مصر در این باره گفت: ما تنها كشوری هستیم كه دولتش بودجه‌ی بی‌پایانی را برای میزبانی رقابت‌های جام جهانی پیش بینی كرده است. بنابراین یك سنت هم از فیفا درخواست نخواهیم كرد.

هولیه به ماندن اوون ایمان دارد

تمدید قرارداد مهاجم لیورپول

ژرارد هولیه، سرمربی لیورپول از بابت ماندن مایكل اوون در این تیم بسیار مطمئن است.

قرارداد ستاره‌ی خط حمله لیورپول تا پایان رقابت‌های فصل آینده اعتبار دارد. لیورپول مذاكرات خود را برای تمدید قرارداد اوون آغاز كرده است.

سرمربی لیورپول در این باره گفت: به طور كامل به ماندن مایكل در آنفیلد ایمان داریم. او عاشق این باشگاه است و ما می‌دانیم كه این بازیكن به زودی قرارداد جدیدی را امضا می‌كند.

مایكل اوون نخستین بار در سال 1997 با پیراهن لیورپول در لیگ برتر انگلستان به میدان رفت، او در 295 دیداری كه برای لیورپول به میدان رفت 156 گل به ثمر رسانده است.

مانچینی و فصل باشكوه رم

اطمینان به قهرمانی فصل آینده

آمانتینو مانچینی پدیده‌ی این فصل رم بود.

مانچینی و یارانش در نبرد قهرمانی برابر میلان شكست خوردند. اما این بازیكن برزیلی به كامیابی رم در رقابت‌های فصل آینده سری Aامیدوار است: میلان به سبب نظم بی‌نظیرش سزاوار این قهرمانی بود، اما فصل آینده رم برابر این تیم قرار می‌گیرد. ما باید قهرمان شویم تا هوادارانمان را خوشحال كنیم. در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملكرد خوبی را به نمایش خواهیم گذاشت.

فصل گذشته پس از جدایی كافو از رم، كارشناسان فوتبال ایتالیا عقیده داشتند این تیم در خط میانی با مشكلات فراوانی روبرو می‌شود، اما مانچینی جانشین مناسبی برای هم وطنش بود.

او در این باره گفت: از رم و فابیو كاپلو قدردانی می‌كنم. این مربی خیلی زود به من اطمینان كرد. سال باشكوهی را پشت سر گذاشتم. تنها امیدوارم فصل آینده نیز این شرایط تكرار شود.

بارسلونا علاقه‌ی ویژه‌ای به مانچینی دارد. دستمزد بازیكن جوان رم هر فصل 375 هزار پوند است.