تبیان، دستیار زندگی
آقای استیلی - تا بوده همین بوده ؛ اصلاً روزگار یعنی همین . یك روز به آمریكا گل می زنی و می شوی تابو . یك روز هم بدون دلیل تو را از پرسپولیس اخراج می كنند . غمخوار و وینگو هم با این حركت، شخصین كا را زیر سوال بردند . مایی كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درگیری فیزیكی استیلی با دایی و پیروانی

آقای استیلی

- تا بوده همین بوده ؛ اصلاً روزگار یعنی همین . یك روز به آمریكا گل می زنی و می شوی تابو . یك روز هم بدون دلیل تو را از پرسپولیس اخراج می كنند . غمخوار و وینگو هم با این حركت، شخصین كا را زیر سوال بردند . مایی كه می گویم ، منظورم7 نفر است ، نه فقط خودم . این7 نفری كه از پرسپولیس اخراج شده اند ، كم حاشیه ترین بازیكنان تیم بودند .5 نفر از این گروه هفت ، اصلاً بازی نمی كردند ، نه تنها از بقیه كمتر نبودند حتی از آنان یك سر و گردن هم بالاتر بودند.

نمی خواهی از این گروه دفاع كنی ؟

- الان اگر حرفی بزنم ، می گویند استیلی خواسته اخراجش راتوجیه كند . اجازه بدهید مردم خودشان در این باره قضاوت كنند ، صدای مردم ، صدای خداست.

مردم می گفتند مگر استیلی ، خان محمدی ، جمشیدی و .... چه گناهی كرده اند كه باید اخراج شوند . می گفتند باید وینگو و غمخوار را از پرسپولیس اخراج كرد. نظر شما در این باره چیست؟ - من ترجیح می دهم در این باره حرفی نزنم . این گروه قضاوت را به مردم واگذار می كند . به نظر من ، بازی كردن یا نكردن برای پرسپولیس مهم نیست ، مهم این است كه در دل مردم باشی . همان مردمی كه در سرما و گرما به عشق پرسپولیس به ورزشگاه می آیند. همان كارگرهایی كه از نان شب بچه هایشان می زنند ، فقط به عشق پرسپولیس . به خدا قسم من دنبال جاه و مقام نیستم كه اگر این طور بود ، الان من هم آن طرف خط بودم ، كنار دایی ، پیروانی و بقیه .

می خواهیم اصل ماجرای اخراج گروه هفت را از زبان استیلی بشنویم .

- بعدازظهر چهارشنبه قرار بود حق و حقوق عقب افتاده بچه ها را بپردازند كه ندادند . ما هم لخت نشدیم و تمرین نكردیم ، یعنی هیچ كدام از بچه ها تمرین نكردند . وینگو وقتی از قضیه بو برد ، آمد داخل رختكن و گفت : بچه ها با شما هستم ، پشت شما هستم . اما یك ساعت و نیم بعد فهمیدیم پشت نداریم . یعنی ما را از پشت زده بودند .

از وینكو دلیل اخراجت را نپرسیدی ؟

- چرا اما جواب قانع كننده ای نداد .

و بعد بر سرش داد كشیدی و خواستی او را بزنی ؟

- نمی خواستم وینگو را بزنم . فقط عصبانی بودم . از او خواستم جواب قانع كننده ای به من بدهد اما وینگو طفره می رفت .

شنیده ایم پس از اینكه دایی و پیروانی از او حمایت كردند ، انها را مورد ضرب و شتم قرار دادی ؟

- تو را خدا نگویید ضرب و شتم . یك دعوای ساده بود . دایی از وینكو حمایت كرد و من با دست محكم روی سینه اش زدم . یك دست كوچك هم به پیروانی خورد . باور كنید پی از كله ای كه در بازی استقلال و پرسپولیس به نوازی زدم ، تصمیم گرفتم دیگر از این كارها نكنم اما بعضی مواقع كه بی احترامی ها بیش از حد می شود ، آدم از كوره در می رود . اصلاً ولش كن .

چرا ؟

- در طول فصل كلی به ما بد و بیراه گفتند ، كلی بی احترامی كردند اما لام تا كام نزدیم . هیچ كس جرات ندارد به دایی از گل نازكتر بگوید اما انگار ما بادنجان بم هستیم . وینكو بزرگترین بی احترامی را به ما كرده ، آن وقت دایی و پیروانی از او دفاع می كنند و جلوی ما می ایستند .

فكر می كنی اوضاع چطور شود؟

- منتظر می مانیم تا غمخوار بیاید . می رویم و تكلیفمان را روشن می كنیم .

یعنی برمی گردید پرسپولیس ؟

- نه ، پولمان را می گیریم و خداحافظ .