تبیان، دستیار زندگی
سینمای ایران برای شركت در بازار شصت ‌و‌یكمین جشنواره فیلم كن آماده می‌شود و تولیدكنندگان بخش خصوصی كلید عرضه محصولاتشان را در این بازار زده‌اند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

و باز هم بازار فیلم كن

فیلم كن

سینمای ایران برای شركت در بازار شصت ‌و‌یكمین جشنواره فیلم كن آماده می‌شود و تولیدكنندگان بخش خصوصی كلید عرضه محصولاتشان را در این بازار زده‌اند.

شركت‌های تولید كننده و عرضه كننده فیلم در ایران به مرور محصولات خود را برای حضور در بازار بین‌المللی كن آماده می‌كنند.

«علیرضا شجاع‌نوری» مدیر شركت «به نگر» در گفت‌و‌گو با فارس دراین باره گفت:امسال در بازار كن فیلم‌های «صندلی‌خالی» ساخته سامان استركی و «كتاب قرمز» ساخته مزدك میرعابدینی را در غرفه به‌نگر داریم.

وی ادامه داد:«5 سی‌سی لالایی» ساخته حمید سلیمیان و تیرتن ساخته آبتین مظفری و برخی پروژه‌های دیگر را در بازار كن عرضه می‌كنیم.

«كتاب قرمز» اولین فیلم بلند سینمایی مزدك میرعابدینی است و درباره مردی است كه پس از مدت‌ها زندگی در آمریكا به ایران باز می‌گردد و تصمیم می‌گیرد با تدریس زبان انگلیسی زندگی خود را بگذراند.

براین اساس،فیلم «صندلی خالی» نیز نخستین تجربه كارگردانش است كه روایتی از داستان‌های موازی در ژانرهای مختلف سینمایی است كه در فضایی آمیخته به تخیل و واقعیت رخ می‌دهد.

به گزارش فارس،«سیروس تسلیمی» مدیر دفتر پخش امید فیلم در رابطه با حضور در بازار فیلم كن

گفت: سعی می‌كنیم فیلم «دیوار» ساخته محمد‌علی طالبی را برای عرضه در بازار كن آماده كنیم و ارائه بدهیم.با دریافت پروانه نمایش و خروج از كشور حتما برای شركت در بازار كن اقدام می‌كنیم.

تسلیمی بازار كن را بازیاری گران و حرفه‌ای دانست و گفت: این بازار یكی را حرفه‌ای‌ترین بازارهای فیلم در دنیاست كه در عرضه فیلم بسیار نیز مسمر ثمر است.متاسفانه با بودجه‌ای كه سینمای ایران دارد،تهیه‌كنندگان نمی‌توانند برای عرضه مطلوب محصولاتشان استاندار عمل كند.

وی افزود:مسئولین سینمایی در زمینه گرفتن غرفه در حد سینمای ایران باید،تهیه‌كنندگان خصوصی

را حمایت كنند،چرا كه با هزینه‌های زیادی كه بازار كن دارد،معمولا غرفه‌های زیر پله‌ای و بسیار كوچك نصیبمان می‌شود كه در حد و شان سینمای ایران نیست.

«مهدی همایونفر»نیز با اشاره به حضور پرس تی‌وی در بخش بازار mip canne اظهار داشت:در این بازار ما با چهار محصول تلویزیونی حضور داریم،فیلم‌های مستند «444 روز» ساخته «محمد شیروانی» مربوط به لانه جاسوسی،jeana six ساخته یك كارگردان آمریكایی درباره محكوم سیاه پوستی كه پس از 25 سال هنوز حكمش صادر نشده است،جزو این محصولاتند.

وی همچنین گفت:فیلم مستند «ایران سرزمین ادیان» ساخته كیومرث درم‌بخش و I was there ساخته نادر طالب‌زاده درباره 11 سپتامبر نیز دیگر فیلمهای عرضه شده توسط پرس‌تی‌وی هستند.اغلب این فیلمها در آمریكا فیلمبرداری شدند و به نگاه انتقادی به جامعه آمریكا دارند.

براساس این گزارش،«سامان سالور» درباره احتمال حضور دو فیلم «چند كیلو خرما برای مراسم تدفین» و «ترانه تنهایی تهران» در بازار كن گفت:موسیقی اورجینال «ترانه تنهایی تهران» را به فیلم اضافه كردیم و نسخه DVDآن را برای داوران جشنواره و بازار كن فرستاده‌ایم.

وی ادامه داد:احتمال حضور فیلم «چند كیلو خرما برای مراسم تدفین» در بخش غیر رقابتی كن كه مربوط به فیلمهایی است كه حضور بین‌المللی موفقی داشته‌اند،وجود دارد.

بنا به این گزارش،«مهدی كریمی» مدیر دفتر وراهنر نیز گفت:امسال در بازار كن حضور نداریم،چون فیلمی كه برای حضور در كن آماده شود را در اختیار نداشتیم.

به گزارش فارس،بازار فیلم كن،به عنوان یكی از معتبرترین بازارهای فیلم دنیا شناخته شده است و هر ساله تمامی كشورهای صاحب سینما،برای عرضه آثارشان خواستار حضور در این بازار هستند.علاوه بر خرید و فروش،بسیاری از كمپانی‌های بزرگ سینمایی در بازار كن رایزنی‌هایی كه انجام می‌دهند،به تولیدات مشتركی می‌رسند.