تبیان، دستیار زندگی
ده‌بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز؛ صعود چشمگیر اخلاق پسند در آخرین رده‌بندی پینگ پنگ بازان جهان در ماه می كه توسط سایت فدراسیون جهانی منتشر شد، با صعود چشمگیر ورزشكاران ایران همراه بود. محمدرضا اخلاق پسند قهرمان آسیای میانه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تنیس روی میز؛

صعود چشمگیر اخلاق پسند

در آخرین رده‌بندی پینگ پنگ بازان جهان در ماه می كه توسط سایت فدراسیون جهانی منتشر شد، با صعود چشمگیر ورزشكاران ایران همراه بود.

محمدرضا اخلاق پسند قهرمان آسیای میانه و بازیكن المپیكی ایران با صعود 75 پله‌ای، خود را به رده‌ی 415 بازیكنان جهان رساند.

مهران احدی دیگر ملی‌پوش كشورمان نیز صعود 32 پله‌ای داشت و به رده‌ی 431 جهان رسید.

بهترین بازیكن كشورمان در این رده‌بندی، عارف احمدی‌فر ملی‌پوش گیلانی ایران بود كه با بازیهای خوب خود در مسابقات انتخابی المپیك توانست با 234 پله صعود به رده 524 ورزشكاران جهان دست یابد.

مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛

دورخیـز رنگـرز و بـاوفـا بـرای مـدال طـلا

فرنگی‌كاران با هفت پیروزی و دو شكست آغاز كردند

دور اول مسابقات كشتی فرنگی قهرمانی آسیا با 7 پیروزی و دو شكست كشتی‌گیران فرنگی كار كشورمان آغاز شد.

رقابت‌های كشتی فرنگی آسیا با حضور 11 كشور آسیایی در سالن باغلان چالان آلماتی آغاز شد كه كشتی‌گیران ایرانی شركت كننده در این رقابت‌ها با 7 پیروزی و دو شكست كار خود را در این دوره از مسابقات آغاز كردند.

در وزن 55 كیلوگرم 8 كشتی‌گیر روز گذشته وزن كشی كردند. حسن رنگرز فنی‌ترین كشتی‌گیر جهان در سال‌های 2001 و 2002 موفق شد كشتی‌گیر كره شمالی را با حساب 4 بر 2 مغلوب كند. وی كشتی بعدی خود را با پیروزی ضربه فنی مقابل حریف قرقیزستانی به پایان رساند.

در وزن 60 كیلو 10 كشتی‌گیر حضور دارند كه حمید باوفا همچون رنگرز كشتی‌گیر اهل كره‌ شمالی را 4 بر 2 شكست داد. او در دور بعدی نیز كشتی‌گیر چین تایپه را 11 بر صفر مغلوب كرد.

8 كشتی‌گیر در وزن 66 كیلو حضور دارند و حمیدرضا رضایی در اولین كشتی خود توانست حریف ازبكستانی را با نتیجه‌ی 8 بر 4 شكست دهد. وی در دور بعدی با قرعه استراحت روبرو شده است.

در وزن 74 كیلو 9 كشتی‌گیر حضور دارند. مجتبی باباجان زاده در این وزن حریف عراقی را 12 بر 2 پشت سر گذاشت و در دور بعدی با كشتی‌گیر قزاق جدال می‌كند.

در وزن 84 كیلو 8 كشتی‌گیر روز جمعه بر روی باسكول رفتند. روح‌الله میكاییلی ملی‌پوش كشورمان در این وزن برابر حریف قزاقستانی 9 بر 3 شكست را پذیرا شد. وی با كشتی‌گیر هندوستان نیز روبرو خواهد شد.

بنابر گزارش روابط عمومی فدراسیون كشتی، در وزن 96 كیلو 8 كشتی‌گیر حضور دارند. در این وزن احسان كریم‌فر 3 بر صفر مقابل كشتی‌گیر ازبكستان مغلوب شد در حالی كه به گفته‌ی مسوول كشتی فرنگی، داور قرقیزستانی مسابقه 3 امتیاز مسلم وی را نداد. او در دور بعدی با حریفی از كشور قرقیزستان مبارزه می‌كند.

در سنگین وزن نیز 7 كشتی‌گیر حضور دارند كه سجاد برزی موفق شد با حساب 6 بر صفر حریف ژاپنی خود را با شكست روبرو سازد. او در مسابقه‌ی بعدی با كشتی‌گیر قزاقستانی كشتی می‌گیرد.

مسابقات كشتی آزاد جام پیروزی تركیه؛

نتایج كسب شده توسط دو نماینده ایران

مسابقات كشتی آزاد بین المللی جام پیروزی تركیه با حضور دو نماینده كشورمان آغاز شد.

در وزن 42 كیلوگرم و با حضور 16 كشتی گیر، امیر بندسازی در دور اول حریف ترك را 10 بر صفر شكست داد و در دور بعد 8 بر 2 مغلوب كشتی‌گیر دیگری از تركیه شد و از جدول مسابقات كنار رفت. احسان مقدم نیز پس از كسب پیروزی با ضربه فنی مقابل كشتی گیر تركیه با حساب 8 بر یك مغلوب كشتی گیر گرجستان شد و مانند بندسازی از جدول رقابتها كنار رفت.

در وزن 46 كیلوگرم، محمدحسین دباغی دو حریف خود را از كشور تركیه ضربه فنی كرد. مهدی قربان نژاد نیز كشتی گیر ارمنستانی را 4 بر 3 شكست داد و در دور بعد به استراحت پرداخت. در این وزن كه 21 كشتی گیر حضور دارند، هر دو نماینده كشورمان به عنوان سرگروه به مرحله یك هشتم نهایی راه یافتند.

در وزن 50 كیلوگرم كه 18 كشتی‌گیر حضور دارند، مسعود اسماعیل پور حریفان ترك خود را با حساب 4 بر صفر و 7 بر صفر شكست داد و سرگروه شد تا بعدازظهر امروز در جمع 8 كشتی گیر برتر وزن 50 كیلو برای راهیابی به مرحله نیمه نهایی كشتی بگیرد.

در وزن 54 كیلوگرم، محمد حسنی در دور اول كشتی را با حساب 4 بر 2 به حریف ترك واگذار كرد و در دور دوم با قرعه استراحت مواجه شد تا از گروه خود حذف شود. در این وزن 24 شركت كننده حضور دارند.

در وزن 58 كیلوگرم در حضور 25 كشتی‌گیر، حسن دارستانی كشتی گیر آلمانی را 10 بر صفر مغلوب كرد و در دور دوم به استراحت پرداخت. مهدی رحیمی نیز حریف ارمنستانی را 3 بر 2 شكست داد و در دور دوم با قرعه استراحت روبرو شد.

در وزن 63 كیلوگرم، مسعود حیدریان 10 بر صفر كشتی‌گیر مجارستان را با شكست مواجه ساخت و در دور دوم 10 بر 2 مغلوب حریف گرجستانی شد. ایمان محمدیان نیز در این وزن كشتی گیر تركیه را ضربه فنی كرد و در دور دوم دیگر حریف ترك خود را 3 بر 2 شكست داد تا به عنوان سرگروه به مرحله یك هشتم نهایی صعود كرد. در این وزن 18 كشتی گیر وزن‌كشی كردند.

در وزن 69 كیلوگرم و در شلوغ ترین وزن این مسابقات با حضور 26 كشتی گیر، صادق گودرزی با غلبه بر حریف آلمانی با حساب 10 بر صفر، كشتی گیر تركیه را هم 8 بر یك مغلوب كرد . وی نیز به عنوان سرگروه به مرحله یك هشتم نهایی صعود كرد.

در وزن 76 كیلوگرم، داود عسگرپور حریف مجارستانی را 10 بر صفر از پیش رو برداشت و برابر كشتی گیر تركیه نتیجه را 2 بر یك واگذار كرد. در این وزن نورالله شاكیان در دور اول به استراحت پرداخت و در دور بعدی مقابل حریف ترك تن به شكست 3 به 2 داد. در این وزن 17 شركت كننده دارد.

در وزن 85 كیلوگرم كه 12 كشتی گیر حضور دارند، عباس واضحی در دور اول 4 به 2 مقابل حریف ازبكستانی شكست خورد و در دور بعدی كشتی گیر گرجستان را 4 بر 2 مغلوب كرد. وی در دور سوم نیز كشتی گیر اهل تركیه را 8 بر یك از پیش رو برداشت تا به مرحله نیمه نهایی راه پیدا كند.

در وزن 100 كیلوگرم، سعید رضایی در دور اول كشتی گیر تركیه را ضربه فنی كرد و در دور بعد كشتی گیر گرجستان را 7 به 3 شكست داد. او با این دو پیروزی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا كرد و در صورت مغلوب كردن حریف بعدی خود  برگزار كننده دیدار فینال خواهد بود.