تبیان، دستیار زندگی
اولین همایش سراسری دبیران ستادهای اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان های سراسر کشور با حضور حضرات حجج اسلام علم الهدی امام جمعه محترم مشهد- حاج آقای قرائتی ریاست ستاد اقامه نماز-آقای دکتر خاموشی ریاست عالیه سازمان تبلیغات اسلامی کشور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین همایش سراسری دبیران ستادهای اقامه نماز

مراکز استان ها و شهرستان های سراسر کشور

همایش سراسری ستاد اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان ها

اولین همایش سراسری دبیران ستادهای اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان های سراسر کشور با حضور حضرات حجج اسلام علم الهدی امام جمعه محترم مشهد- حاج آقای قرائتی ریاست ستاد اقامه نماز-آقای دکتر خاموشی ریاست عالیه سازمان تبلیغات اسلامی کشور- حاج آقای سید آبادی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افتتاح گردید.

در ابتدا باید به بخشی از پیام مقام معظم رهبری به شانزدهیمن اجلاس سراسری نماز اشاره نمود:

نماز بهترین نهاده دین است هر که خواهد کم و هر که خواهد بیش از آن بهره می گیرد و برای اینکار بزرگ ناگزیر باید هم خرد و هم هنر و هم انگیزه بکار گرفته شود.

همایش سراسری ستاد اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان ها

در آغاز پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، حضرت حجه الاسلام و المسلمین آقای دکتر خاموشی به ایراد سخنانی در مورد نماز پرداختند.

ایشان در سخنانشان به نماز و اهمیت آن اشاره نموده و عنوان نمودند اولین چیزی که در قبر سوال می شود راجع نماز است و اگر نماز قبول شود بقیه اعمال سوال می شود و اگر نه خیر. و نیز در قرآن آمده است که نماز به پای دارید تا جامعه از فساد و خطا دور شود و از نماز به عنوان یک عامل پیش گیرنده یاد شده است و همچنین یاد آور شدند که هر کسی از مردان و زنان در نماز سستی کند, خداوند به او 15 صفت در دنیا و هنگام مرگ و در قبر و در روز جزا می دهد.

همایش سراسری ستاد اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان ها       همایش سراسری ستاد اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان ها

وی گفت: در جامعه اسلامی اولین کار نماز است و اطلاعات امروز مبین این امر است و علت مخالفت استکبار با ما در همین زمینه است و همچنین تفاوت جامعه اسلامی با غیر اسلامی در خواندن نماز، مساجد پررونق و نمازگزاران است و ما را با نماز, عبادت , جامعه اسلامی و مسجدمان می شناسند.

دکتر خاموشی گفت: آمار ما نسبت به عراق و ترکیه بسیار بالا است و بالاتر از 62000 مسجد در کشور داریم و ذکر نمود, خلاء نیروی انسانی ائمه جماعات در مساجد مشهود است و باید این خلاء را حوزه های علمیه و روحانیون معزز جبران کنند.

ریاست عالیه سازمان تبلیغات اسلامی اهمیت نماز نزد ائمه اطهار را یاد آور شد و گفت امام حسین(ع) شب عاشورا برای اقامه نماز و به خاطر اهمیت نماز از دشمنان وقت خواست, زیرا نماز پر اهمیت ترین عمل عبادی است که در فروع دین به آن اشاره شده است.

همایش سراسری ستاد اقامه نماز مراکز استان ها و شهرستان ها

وی یاد آور شد سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه خود می داند که رونق مساجد را در دستور کار خود قرار دهد.

سپس حجه الاسلام و المسلمین قرائتی به ایراد سخنانی پرداختند و برای نماز و قرآن دو حق را به عنوان حق تلاوت عنوان نمودند: 1- جهاد 2- تقوی

ایشان فرمودند آیا کسی حق عملی را که انجام داده است اداء کرده است یا نه؟ ما در بحث نماز هر چقدر بخواهیم می توانیم جلو برویم و حتی باید اذعان کرد که یک نمازخوان در سال می تواند افراد زیادی را نمازخوان کند. وی از توسل به حضرت رضا نام برده و عنوان نمود که هر کس غسل زیارت کند و به زیارت حضرت رضا(ع) برود آنچه در قنوتش می گوید دعایش مستجاب می شود ونیز از اهمیت نماز واذان در قرآن یاد نمود که  آمده است , بهترین مردم همین موذن ها هستند.

قرائتی عنوان کرد: پایگاه قرآن کجاست؟ جایگاه قرائت و تفسیر قرآن کجاست؟ جایگاه قرآن در دانشگاه کجاست؟

او از اهمیت نماز این چنین نام برد که وزن اقامه نماز, به اندازه وزن رهبری کره زمین است و هر کس که پرچمدار نماز و قرآن است باید شاکر باشد که خداوند او را قابل دانسته و حضرت مهدی(عج) قبولش کرده است.

وی ذکر نمود: امروزه اگر در اقامه صلاه در این کشور موفق شویم می توانیم بگوییم همه مشکلات اخلاقی و مشکلاتی که در حوزه الهی است از بین رفته است و باید امروزه در جامعه به نماز به عنوان یک اصل نگاه کنیم. ایشان همچنین خواستار توسعه و اقامه نماز در ادارات و اماکن مختلف شدند.

روابط عمومی دفتر تبیان مشهد