تبیان، دستیار زندگی
یبهشت ماه 1383 سنگ های قیمتی سراسر دنیا در جشنواره جهانی صنایع دستی ایران نمایش سنگ های قیمتی از كشورهای مختلف دنیا، یكی از برنامه های فستیوال جهانی صنایع دستی است كه از 20 تا 31 خرداد ماه در مجموعه تاریخی - فرهنگی نیاوران و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 21 اردیبهشت ماه 1383

سنگ های قیمتی سراسر دنیا در جشنواره جهانی صنایع دستی ایران

نمایش سنگ های قیمتی از كشورهای مختلف دنیا، یكی از برنامه های فستیوال جهانی صنایع دستی است كه از 20 تا 31 خرداد ماه در مجموعه تاریخی - فرهنگی نیاوران و فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

به گزارش «میراث خبر»، برگزاری همایشی با عنوان صنایع دستی، كارگاه های آموزشی، موسیقی ملل و سنت های غذایی نام دیگر بخش های این فستیوال جهانی است كه با حضور كشورهایی از چهار قاره دنیا بر پا می شود.

سلمان طاهرنژاد، مدیر روابط عمومی و بین الملل، سازمان صنایع دستی در این باره گفت: «پس از برپایی، فستیوال یاد شده، نمایشگاهی دایمی از آثار برگزیده صنایع دستی معاصر ایران از سوی سازمان صنایع برپا خواهد شد. نمایشگاه دایمی این فستیوال متشكل از 1200 اثر برگزیده معاصر از بخش های قابل توجه فستیوال است كه 28 استان در برپایی آن مشاركت دارند.»

نخستین فستیوال جهانی صنایع دستی تهران برای اولین بار با حضور كشورهای صاحب نام از چهار قاره آفریقا، اروپا، امریكا و آسیا و با حمایت و مشاركت نهادهایی چون كمیسیون ملی یونسكو در ایران، شهرداری تهران، فرهنگستان هنر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان میراث فرهنگی، بنیاد رودكی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی برگزار می شود.