تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حضور چهار ساله علی دایی در تیم ملی را......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی باید 4 سال سرمربی تیم ملی فوتبال باشد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حضور چهار ساله علی دایی در تیم ملی را مورد ارزیابی قرار داده ایم.

به نقل از سایت ایران اسپورت پرس، علی كفاشیان پس از انتخاب بعنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران با حضور علی دایی برای هدایت تیم ملی موافقت كرد و معتقد است كاپیتان سابق تیم ملی با در اختیار داشتن زمان كافی می تواند كارنامه خوبی داشته باشد.

دایی در اولین گام برابر تیم های ملی بحرین و كویت شروع خوبی نداشت، زیرا یك شكست در دیدار دوستانه و تساوی برابر كویت چكیده كار وی در تیم ملی است.

در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 تیم ایران با مربیگری دایی با نتیجه 2 بر صفر از تیم ملی كویت پیش افتاده بود؛ اما در ادامه با پذیرش 2 گل سرمربی تیم شوكه شده و با تساوی، الكویت را ترك كرد.

پس از مات شدن دایی برابر كویت، وی همچنان امید بزرگ به آینده دارد و معقتد در ادامه مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی با هماهنگی بازیكنان و با انسجام تیمی می تواند نتایج بهتری را كسب كند.

علی كفاشیان در دفاع از سرمربی تیم ملی تاكید كرد: چنانچه دایی یك سال زودتر بعنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می شد بدون شك شرایط ما بهتر از وضعیت كنونی بود.

رئیس فدراسیون فوتبال از تساوی تیم ملی برابر كویت ابراز رضایت كرده و معتقد است همواره تیم ملی در مراحل مقدماتی جام جهانی شروع آرامی داشته و این شرایط تاریخی حاكی از روند همیشگی این تیم دارد.

كفاشیان تاكید دارد، تیم ملی برای رسیدن به هماهنگی مطلوب به انجام بازی های دوستانه متعددی نیاز دارد تا در دیدارهای بعدی بتواند نتایج خوبی را به دست آورد.

وی اظهار داشت: كمیته تیم های فنی در روزهای آینده با برگزاری چند جلسه با دایی درباره ضعف های تیم ملی و سازماندهی انجام چند دیدار دوستانه تصمیم های نهایی را خواهند گرفت.

كفاشیان با اشاره به عملكرد سرمربی جوان تیم ملی در دیدار با تیم های بحرین و كویت عنوان كرد: دایی برای رسیدن به اهداف نهایی به زمان نیاز دارد.

وی راجع به كادر فنی تیم ملی با حضو نفراتی چون محمد احمدزاده، انگین فیرات و بهزاد غلامپور گفت: دایی با انتخاب این نفرات تعادل را رعایت كرد و به نظرم تیم ملی به لحاظ فنی كادر قدرتمندی دارد.

كفاشیان در پاسخ به این سوال كه اگر تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 نتایج بدی را كسب كند، آیا كادر فنی را تغییر می دهد یا خیر، گفت: عكس العمل ما در این مورد بستگی به نتایج و موقعیت تیم ملی خواهد داشت. هر چند قضاوت در شرایط كنونی منطقی نیست، زیرا برای تصمیم گیری راجع به وضعیت كادر فنی تیم ملی باید چند ماهی از فعالیت آنها بگذرد. دایی و سایر اعضا كادر فنی باید چندین ماه به كارشان در تیم ادامه دهند و سپس ما می توانیم در این مورد قضاوت كنیم.

وی راجع به كم تجربه بودن سرمربی تیم ملی در زمینه مربیگری ملی در مسابقات حساس مراحل مقدماتی جهانی خاطر نشان كرد: علی دایی باید به مدت 4 سال سرمربی ایران باشد و قبلاً فدراسیون فوتبال این موضوع را مورد ارزیابی قرار داده است.

تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 در روز هفدهم خرداد ماه سال جاری در سومین مسابقه در ورزشگاه آزادی با تیم ملی امارات دیدار خواهد كرد.