تبیان، دستیار زندگی
بهترین قابلیت در Frontpage، قابلیتی است كه بعد از تمام طراحی‌ها و انتشار بكار می‌برید. گزارش‌های تجزیه و تحلیل استفاده، به شما می‌گویند كه چه كسانی و چه زمانی از سایت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه بازدیدكنندگان سایت را ردیابی كنیم؟

بهترین قابلیت در Frontpage، قابلیتی است كه بعد از تمام طراحی‌ها و انتشار بكار می‌برید. گزارش‌های تجزیه و تحلیل استفاده، به شما می‌گویند كه چه كسانی و چه زمانی از سایت شما بازدید كرده‌اند. برای استفاده از این قابلیت، باید روی سروری منتشر كنید كه Frontpage 2002 Server Extensions روی آن نصب شده باشد. برای مشاهده گزارش‌ها، باید وب را از آن سرور باز كنید. گزارش‌های تجزیه و تحلیل استفاده، روش خوبی است كه ببینید وب شما تا چه اندازه می‌تواند بازدید كنندگان را جلب كند.

وب مورد نظر را باز كنید

چگونه بازدیدكنندگان سایت را ردیابی كنیم؟

برای مشاهده كردن یك گزارش استفاده، ابتدا باید یك وب را باز كنید. از منوی File، گزینه Open web را انتخاب كنید، .وب موردنظر را انتخاب كنید و روی Open كلیك كنید. سرور وبی كه روی آن منتشر می‌كنید باید از Frontpage 2002 Server Extensions پشتیبانی كند زیرا این قابلیت در نسخه‌های قبلی Frontpage موجود نبود. برای مشاهده گزارشی از عملكرد سایت، از منوی View، گزینه Reports، بعد گزینه Usage و بعد گزینه Usage Summary را انتخاب كنید.

یك نگاه كلی بیاندازید

گزارش Usage Summary، تعداد بازدیدهای كاربران و تعداد صفحات بازدید شده را نشان می‌دهد. این اطلاعات از زمانی محاسبه می‌شوند كه سایت خود را با Frontpage 2002 منتشر كرده‌اید

دوره زمانی را تغییر دهید

چگونه بازدیدكنندگان سایت را ردیابی كنیم؟

برای مشاهده دقیق‌تر اطلاعات و ارقام، می‌توانید گزارشی از تعداد بازدید از صفحه در یك روز، یك هفته یا یك ماه را مشاهده كنید. از منوی View، گزینه Reports، بعد گزینه Usage را انتخاب كنید. بعد گزینه Monthly Page Hits (ماهانه)، Weekly Page Hits (هفتگی)، یا Daily Page Hits (روزانه). را انتخاب كنید.

اطلاعات مرورگر

چگونه بازدیدكنندگان سایت را ردیابی كنیم؟

همچنین می‌توانید مرورگرهای مورد استفاده توسط بازدیدكنندگان را مشاهده كنید. از منوی View، گزینه Reports، بعد گزینه Usage و بعد گزینه Browsers را انتخاب كنید تا لیستی از انواع نسخه‌های مرورگرهای بازدیدكنندگان از سایت و اینكه چند درصد از بازدیدكنندگان از هر نوع مرورگر استفاده می‌كنند را مشاهده كنید.

گزارش را بصورت یك نمودار مشاهده كنید

از دكمه Usage Chart در Reports، یك نوع نمودار انتخاب كنید. در این مثال، 3D Pie Chart را انتخاب كردم تا سیستم‌های عاملی كه برای بازدید از سایت مورد استفاده قرار گرفته‌اند را مشاهده كنم.

تنظیمات گزارش را تغییر دهید

روی دكمه Report Settings كلیك كنید و یكی از گزینه‌ها را انتخاب كنید. برای مثال، اگر اطلاعات كاربران را از ژانویه 2001 ردیابی كرده‌اید می‌توانید Jan-01 را از لیست انتخاب كنید تا گزارش اطلاعات مرورگر را برای آن ماه مشاهده كنید.

* توجه*

تعداد بازدید

برای مشاهده اطلاعاتی در مورد تعداد بازدید از سایت، می‌توانید یك كامپوننت روی صفحه وب قرار دهید كه اولین 10 صفحه پُربیننده سایت را نشان دهد. برای اطلاعات بیشتر، به كار عملی 6 در بخش 9 مراجعه كنید.