تبیان، دستیار زندگی
بعد از اینكه یك فرم ایجاد كردید می‌توانید به Frontpage بگویید كه چگونه داده‌هایی كه بازدیدكنندگان در فرم وارد خواهند كرد را جمع آوری كند. بعد از اینكه اطلاعات در فرم وارد شدند، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه اطلاعات فرم را ذخیره یا Email كنیم؟

بعد از اینكه یك فرم ایجاد كردید می‌توانید به Frontpage بگویید كه چگونه داده‌هایی كه بازدیدكنندگان در فرم وارد خواهند كرد را جمع آوری كند. بعد از اینكه اطلاعات در فرم وارد شدند، می‌توانید آنها را بصورت خودكار در یك فایل متنی در سایت وارد كنید یا به خودتان Email كنید. در مورد Email كردن اطلاعات با دقت كار كنید زیرا پیغام‌ها روی هم انباشته می‌شوند. اگر می‌خواهید اطلاعات فرم را در یك پایگاه داده جمع آوری كنید، به كار عملی بعدی «چگونه یك پایگاه داده را به سایت خود متصل كنیم» مراجعه كنید.

خصوصیات فرم را تغییر دهید

چگونه اطلاعات فرم را ذخیره یا Email كنیم؟

اصفحه‌ای كه فرم در آن قرار دارد را باز كنید. روی یك قسمت آزاد از فرم كیك راست كنید و گزینه Form Properties را انتخاب كنید تا كادر محاوره ‌ای Form Properties باز شود.

ذخیره كرده اطلاعات فرم در یك فایل

چگونه اطلاعات فرم را ذخیره یا Email كنیم؟

به صورت پیش فرض، Frontpage یك فایل برای ذخیره كردن اطلاعات فرم در سایت شما ایجاد می‌كند. این فایل، form – results. csv نامیده می‌شود و در یك دایركتوری به نام Private (كه بازدیدكنندگان نمی‌توانند آن را مشاهده كنند) ذخیره می‌شود. اگر نمی‌خواهید اطلاعات فرم در این فایل ذخیره شود می‌توانید اسم فایل را تغییر دهید یا آن را حذف كنید.

Email كردن اطلاعات فرم

چگونه اطلاعات فرم را ذخیره یا Email كنیم؟

برای اینكه اطلاعات به شما Email شود، آدرس مورد نظر را در كادر متنی Email address تایپ كنید.

رویOptions كلیك كنید

چگونه اطلاعات فرم را ذخیره یا Email كنیم؟

روی دكمه Options كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Saving Results باز شود.

فرمت اطلاعات فرم

چگونه اطلاعات فرم را ذخیره یا Email كنیم؟

در برگه File Results، از لیست File Format، فرمت ذخیره سازی اطلاعات فرم را انتخاب كنید. برای مثال، اگر می‌خواهید این اطلاعات را در وب مشاهده كنید می‌توانید آنها را به فرمت HTML ذخیره كنید و اگر قصد دارید كه این اطلاعات را به یك پایگاه داده وارد كنید می‌توانید یك فرمت متنی انتخاب كنید.

Email Results را انتخاب كنید

چگونه اطلاعات فرم را ذخیره یا Email كنیم؟

روی برگه Email Results كلیك كنید. می‌توانید آدرسی كه اطلاعات فرم به آن ارسال می‌شود را تغییر دهید. از لیست كشویی Email format می‌توانید مشخص كنید كه اطلاعات بصورت متن معمولی ارسال شود یا (اگر سرویس گیرنده email از HTML پشتیبانی می‌كند) به فرمت HTML. همچنین می‌توانید موضوع و آدرس پاسخ را در كادرهای Subject line و Reply to line تایپ كنید. روی Ok كلیك كنید تا تغییرات ثبت شود.

*توجه *

موضوع

اگر بخواهید اطلاعات فرم به شما Email شود، حتماً موضوع نامه را در Subject line تایپ كنید تا بتوانید این اطلاعات را در برنامه Email خود تشخیص دهید. در برگه Email Results از كادر محاوره‌ای Saving Results، موضوع را وارد كنید. (برای مثال Opinion Poll یا Suggestions) . حال وقتی كه Email را دریافت می‌كنید بسرعت می‌توانید نامه‌ای كه از فرم شما ارسال شده است را شناسایی كنید.