تبیان، دستیار زندگی
بعد از اینكه فیلدها را در فرم درج كردید، ممكن است بخواهید آنها را تغییر دهید. (مثلاً اندازه آنها را تغییر دهید.) اغلب، تنظیمات پیش فرض مناسب است ولی با این حال می‌توانید خصوصیات تك تك فیلد‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه فیلدها و منوهای فرم را تغییر دهیم؟

بعد از اینكه فیلدها را در فرم درج كردید، ممكن است بخواهید آنها را تغییر دهید. (مثلاً اندازه آنها را تغییر دهید.) اغلب، تنظیمات پیش فرض مناسب است ولی با این حال می‌توانید خصوصیات تك تك فیلد‌ها را تنظیم كنید یا خصوصیات كل فرم را تغییر دهید.

تغییردادن اندازه فیلد

چگونه فیلدها و منوهای فرم را تغییر دهیم؟

اندازه یك فیلد مانند اندازه یك تصویر قابل تغییر است. روی فیلد كلیك كنید. مربع‌های انتخاب، پیرامون آن را فرا می‌گیرند. یكی از مربع‌ها را با ماوس آنقدر بكشید كه به اندازه مورد نظر برسد. اگر اندازه یك لیست كشویی را تغییر دهید، بیش از یك گزینه در هر زمان، نمایش داده می‌شوند.

Form Field Properties را انتخاب كنید

چگونه فیلدها و منوهای فرم را تغییر دهیم؟

روی فیلد كلیك راست كنید و گزینه Form Field Properties را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Properties باز می‌شود.

خصوصیات فیلد را تغییر دهید

چگونه فیلدها و منوهای فرم را تغییر دهیم؟

بسته به نوع فیلد انتخاب شده، می‌توانید یك مقدار (یا حالت) اولیه برای آن تعیین كنید. برای یك كادر متنی یا لیست كشویی، می‌توانید مقداری (كاراكتری) تایپ كنید كه بصورت پیش فرض در فیلد ظاهر می‌شود (برای مثال Type here یا Make a selection) برای گروهی از كادرهای انتخاب یا دكمه‌های رادیویی، می‌توانید حالت هر دكمه یا كادر را بصورت انتخاب شده یا انتخاب نشده تنظیم كنید. همچنین می‌توانید پهنای یك فیلد را تغییر دهید. بعد روی دكمه OK كلیك كنید.

Form Properties را انتخاب كنید

چگونه فیلدها و منوهای فرم را تغییر دهیم؟

علاوه بر تغییر دادن تك تك فیلدهای یك فرم، می‌توانید خصوصیات خود فرم را نیز تغییر دهید . روی یك قسمت خالی از فرم كلیك راست كنید و گزینه Form Properties را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Form Properties باز شود.

گزینه‌های فرم را تنظیم كنید

چگونه فیلدها و منوهای فرم را تغییر دهیم؟

وقتی كه بازدید كننده‌ای، اطلاعات را در یك فیلد از فرم تایپ می‌كند، این داده‌ها را می‌توان به شخص دیگری Email كرد یا در سایت خود ذخیره كرد. همچنین می‌توانید نتایج فرم را در یك پایگاه داده و یا با یك اسكریپت ذخیره كنید ولی ایجاد اسكریپت، خارج از محدوده این كتاب است. با این حال، در كار عملی 9 «چگونه یك پایگاه داده را به سایت خود متصل كنیم» به شما نشان می‌دهیم كه چگونه از یك ویزارد Frontpage برای اضافه كردن پایگاه داده به سایت استفاده كنید. برای اینكه یاد بگیرید چگونه با نتیجه فرم كار كنید به كار عملی بعد مراجعه كنید.

خصوصیات را ذخیره كنید

چگونه فیلدها و منوهای فرم را تغییر دهیم؟

روی OK كلیك كنید تا تغییراتی كه انجام دادید ذخیره شوند و كادر محاوره‌ای Form Properties بسته شود.

* توجه*

اعتبار سنجی فرم

ممكن است لازم باشد كه بازدیدكنندگان حتماً یك فیلد بخصوص را پر كنند. برای مثال، می‌توانید از بازدید كننده بخواهید كه حتماً فیلد اسم یا آدرس را پر كند و اگر بازدیدكننده بدون پر كردن این فیلدها، روی دكمه Submit كلیك كند، یك پیغام خطا باز ‌شود. برای اینكه پركردن یك فیلد را اجباری كنید، روی آن كلیك راست كنید و گزینه Form Field Properties را انتخاب كنید. از كادر محاوره‌ای كه ظاهر می‌شود، گزینه‌های مربوط به این موضوع را انتخاب كنید.