تبیان، دستیار زندگی
برای اینكه به بازدیدكنندگان كمك كنید تا در سایت شما حركت كنند، یك فرم جستجو به سایت اضافه كنید. این فرم، لیستی از كلمات صفحات سایت ایجاد می‌كند. بازدیدكننده یك كلمه در فرم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك فرم جستجو (Search) درج كنیم؟

برای اینكه به بازدیدكنندگان كمك كنید تا در سایت شما حركت كنند، یك فرم جستجو به سایت اضافه كنید. این فرم، لیستی از كلمات صفحات سایت ایجاد می‌كند. بازدیدكننده یك كلمه در فرم وارد می‌كند و روی یك دكمه كلیك می‌كند. نتیجه این جستجو در پایین همان صفحه ظاهر می‌شود . بعد از درج فرم جستجو در یك صفحه، باید صفحه را منتشر كنید تا جستجو را در عمل مشاهده كنید.

انتخاب محل درج

چگونه یك فرم جستجو (Search) درج كنیم؟

صفحه‌ای كه می‌خواهید فرم جستجو را در آن قرار دهید باز كنید. روی محلی از صفحه كه می‌خواهید فرم جستجو ظاهر شود كلیك كنید. (اگر یك صفحه جستجوی جداگانه می‌خواهید، روی فلش دكمه New page كلیك كنید و گزینه page را انتخاب كنید. از لیست قالب‌ها، قالب Search page را انتخاب كنید و روی OK كلیك كنید).

فرم جستجو را درج كنید

چگونه یك فرم جستجو (Search) درج كنیم؟

از منوی Insert، گزینه Web component را انتخاب كنید. از لیست Component type گزینه Web Search را انتخاب كنید و روی Finish كلیك كنید. كادر محاوره‌ای Search Form Properties باز می‌شود. (اگر در مرحله 1، یك صفحه جداگانه ایجاد كرده‌اید، روی فرم جستجو دابل كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Search Form Properties باز شود.)

ورودی و پهنا را تغییر دهید

چگونه یك فرم جستجو (Search) درج كنیم؟

شما می‌توانید چندین عنصر فرم جستجو را تغییر دهید. بصورت پیش فرض، كلمات Search for: در جلوی كادر متنی جستجو ظاهر می‌شود. اگر عبارت با معنی‌تری را می‌پسندید، آن را تایپ كنید.همچنین می‌توانید پهنای فرم را بر حسب تعداد كاراكترتعیین كنید.

دكمه‌های شروع و پاك كردن جستجو را نامگذاری كنید

چگونه یك فرم جستجو (Search) درج كنیم؟

دو دكمه روی فرم جستجو قرار دارند: یكی برای شروع جستجو و یكی دیگر برای پاك كردن فرم. این اسم دو دكمه Start Search و Reset را می‌توان تغییر داد. فقط كافی است كه اسم‌های جدید را در كادرهای متنی مربوطه تایپ كنید. مثلاً برای دكمه شروع، می‌توانید تایپ كنید Submit یا Go!. برای دكمه پاك كردن فرم هم می‌توانید تایپ كنید Clear.

روی برگه Search Result كلیك كنید

چگونه یك فرم جستجو (Search) درج كنیم؟

همچنین می‌توانید نتیجه ای كه وقتی بازدید كننده جستجو می‌كند نمایش داده می‌شود را تنظیم كنید. بصورت پیش فرض، وقتی كلمه‌ای كه بازدید كننده تایپ می‌كند پیدا می‌شود، عنوان آن در نتیجه جستجو ظاهر می‌شود. برای تغییر دادن نحوه نمایش نتیجه روی برگه Search Results كلیك كنید.

گزینه‌های مربوط به نمایش نتیجه را تنظیم كنید

چگونه یك فرم جستجو (Search) درج كنیم؟

در قسمت Display Options، گزینه‌های مربوط به نشان دادن میزان مرتبط بودن نتیجه با كلمه مورد جستجو، اندازه فایل و تاریخ آخرین تغییر را انتخاب كنید. اگر Display file date را انتخاب كنید، همچنین می‌توانید Date format (فرمت تاریخ) و Time format (فرمت زمان) آن را تنظیم كنید.

تنظیمات را ذخیره كنید

چگونه یك فرم جستجو (Search) درج كنیم؟

روی OK كلیك كنید تا تنظیمات ذخیره شوند و فرم جستجو را در دید Page مشاهده كنید