تبیان، دستیار زندگی
من قرار گرفته ‌است علیرضا حیدری گفت: مشغله‌های زندگی و مشكلات اقتصادی‌ام موجب شده تا به جای حضور در المپیك، تلاش خود را معطوف به حل این مشكلات كنم. كشتی‌گیر وزن 96 كیلوگرم ایران در المپیك آتن و دارنده‌ی 5 مدال جهانی گفت: این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علیرضا حیدری:

كشتی در مراحل بعدی زندگی‌ من قرار گرفته ‌است

علیرضا حیدری گفت: مشغله‌های زندگی و مشكلات اقتصادی‌ام موجب شده تا به جای حضور در المپیك، تلاش خود را معطوف به حل این مشكلات كنم.

كشتی‌گیر وزن 96 كیلوگرم ایران در المپیك آتن و دارنده‌ی 5 مدال جهانی گفت: این مشكلات باعث شده تا تمرینات مداومم استمرار نیابد، زیرا فرصتی برای تمرین كردن وجود ندارد. ضمن اینكه ایجاد تمرینات مداوم بستگی به حل معضلات اقتصادی‌ام دارد.

وی افزود: هر چند با انتخابم برای المپیك آتن باید به تعهداتم عمل كنم، اما واقعیت این است كه مشكلات اقتصادی آثار منفی روی تمریناتم گذاشته و در این شرایط نمی‌دانم در كدام مسیر حركت كنم.

حیدری با نامطلوب توصیف كردن شرایط بدنی خود گفت: به دلیل شركت در مسابقات لیگ و كاهش وزن پی در پی دچار مصدومیت از ناحیه‌ی كتف، آرنج و مچ پا شده‌ام و به همین دلیل از شرایط فیزیكی خوبی برخوردار نیستم.

قهرمان سال 98 جهان پیرامون برنامه‌های آتی خود گفت: از چهار تورنمنت «علی اف»، «تایتان»، «لایپزیك» و «دانشجویان جهان» تنها در 2 جام شركت خواهم كرد.

نایب قهرمان جهان در سال‌های 99، 2002 و 2003 اضافه كرد: از تجربیات جام اول برای رفع اشكال و شناخت بهتر نسبت به حریفان المپیكی بهره خواهم برد و با استفاده از این تجربیات، شرایط بهتری را برای دستیابی به قهرمانی در المپیك ایجاد خواهم كرد. ضمن اینكه تورنمنت دوم را با هدف آماده‌سازی خود برای المپیك در نظر گرفته‌ام.

حیدری تصریح كرد: شرایط كشتی‌گیران در ایران به گونه‌ای است كه باید بدون چشم داشت از نهادهایی چون سازمان تربیت بدنی و یا كمیته‌ی ملی المپیك مشكلات خود را حل كنند. بنابراین در شرایطی كه هیچ حقوقی از فدراسیون دریافت نمی‌كنم، فدراسیون نیز نباید این انتظار را داشته باشد كه فارغ از مسایل اقتصادی تنها به فكر المپیك باشم.

وی در ادامه گفت‌وگوی خود افزود: انجام فعالیت‌های اقتصادی پرداختن به كشتی را در مراحل بعدی زندگی‌ قرار داده است. بر این اساس با انتخابم برای المپیك آتن، مجبورم تنها با تغییر این شرایط خود را برای المپیك آماده كنم. در واقع خلاقیت، عرق ملی، مسوولیت پذیری و تجربه‌ی حضور در میادین ملی و بین‌المللی عوامل مهمی برای موفقیت یك كشتی‌گیر محسوب می‌شوند. اما باید این واقعیت را پذیرفت كه تفاوت زیادی میان كشتی‌گیرانی كه در تمرینات به طور مداوم حضور پیدا می‌كنند، با افرادی كه به دلایل مختلف تمرین مستمر ندارند، وجود دارد.

حیدری تصریح كرد: خستگی روحی باعث شده تا احساسی نسبت به ورزش نداشته و از انجام سایر فعالیت‌ها دور بمانم. با این حال تلاش خواهم كرد از المپیك جا نمانده و به رتبه‌ای دست یابم كه پیش خود شرمنده نشوم.

وی 19 اردیبهشت ماه را روز آغاز تمرینات مجدد خود ذكر كرد و گفت: با توجه به این كه مدت‌ها از اردو به دور بوده‌ام، تمرینات خود را با كارهای قدرتی، استقامتی، هوازی، غیر هوازی و رفع ضعف‌های تكنیكی آغاز خواهم كرد.

محمد علی فلاحتی نژاد:

شرایطم برای المپیك سخت‌تر شده است

قهرمان دسته‌ی ‌٧٧ كیلوگرم وزنه‌برداری جهان در سال ‌٢٠٠٣ گفت: با مصدومیت اخیری كه برایم بوجود آمده حضور در المپیك و رقابت با حریفان جهانی بسیار سخت شده است.

محمد علی فلاحتی نژاد، بهترین وزنه‌بردار جهان در سال ‌٢٠٠٣ افزود: در حالی كه مچ دست چپم التهاب زیادی داشت به دكتر رازی مراجعه كردم و اكنون با یخ درمانی‌های انجام شده آسیب دیدگی‌ام تا حدود ‌٤٠ درصد بهبود یافته ولی هنوز، حتی نمی‌توانم فرمان اتومبیل را بچرخانم. اما در اردو شركت می‌كنم و تمرینات پا، شكم و كمر را انجام دهم.

وی با بیان این كه حدود ‌٤ هفته است تمرین نكرده‌ام خاطر نشان كرد: با مصدومیتی كه برای من پیش آمده شرایط برایم سخت‌تر شده و نسبت به سایر حریفان خود عقب مانده‌ام. اما امیدوارم در آینده خلا بوجود آمده را جبران كنم. در هر صورت حتی اگر دردم به صورتی باشد كه بتوانم به تمرینات ادامه دهم، تمرین می‌كنم ولی اكنون مچ دستم بسیار درد می‌كند.

قهرمان وزنه‌برداری جهان با ابراز نارضایتی از وضعیت اردوی تیم ملی وزنه‌برداری یادآور شد: محل تمرینات به اندازه تعداد وزنه‌برداران نیست و هنوز هم با توجه به تاكیدات رییس سازمان تربیت بدنی، تجهیز محل خوابگاه‌های وزنه‌برداران به پایان نرسیده است. همچنین غذای ما نیز در حد ورزشكارانی كه برای المپیك آماده می‌شوند نیست.

فلاحتی نژاد با اشاره به كادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: مربیان داخلی كشور نسبت به مربیان خارجی زحمت بیشتری می‌كشند اما همه چیز به نام مربی خارجی تمام می‌شود. به طوری كه اكنون زارع همچون یك برادر برای كلیه‌ی وزنه‌برداران است و تاثیر بسیار زیادتری نسبت به استویچف در تیم ملی وزنه‌برداری دارد. باید از زحمات مربیان داخلی تقدیر بیشتری شود.

بهترین وزنه‌بردار جهان در سال ‌٢٠٠٣ در مورد رقبای جهانی خود اظهار داشت: یك وزنه‌بردار اروپایی در مسابقات قهرمانی اروپا و فیلیمونوف قزاق اكنون از شرایط بسیار مطلوبی برخوردارند. من برای روی سكو قرار گرفتن در المپیك به حداقل ركورد ‌٥/٣٦٧ كیلوگرم می‌اندیشم كه این ركورد ‌١٠ كیلوگرم با ركورد ونكوور فاصله دارد.