تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی نژاد شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن روز ملی فناوری هسته‌ای در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما از پایان یافتن آزمایشات مربوط به دستگاههای سانتریفیوژ جدید در سه ماه آینده خبر داد و گفت: مرحله آزمایشگاهی این دستگاهها ظرف دو الی سه ماه آینده به
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری جشن هسته ای با حضور رئیس جمهور

جشن فناوری هسته ای با حضور رئیس جمهور

رئیس جمهور گفت:با ساخت و بومی كردن مدرنترین دستگاه سانتریفیوژ سرعت غنی سازی در كشورمان 5 برابر شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس محمود احمدی نژاد شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن روز ملی فناوری هسته‌ای در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما از پایان یافتن آزمایشات مربوط به دستگاههای سانتریفیوژ جدید در سه ماه آینده خبر داد و گفت: مرحله آزمایشگاهی این دستگاهها ظرف دو الی سه ماه آینده به پایان خواهد رسید.

وی افزود: دستاوردهای هسته ای به زودی وارد صنعت كشور خواهد شد و آن را متحول خواهد كرد.

احمدی نژاد تاكید كرد: علیرغم فشارها و تهدیدها ، فن اوری را در بالاترین سطح ممكن در اختیار داریم و این فناوری وارداتی نیست و كسی قادر نیست آن را از دست ما بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به قدرت های جهان گفت:دوران بهره مندی از مناسبات ظالمانه بعد از جنگ جهانی و دوران تحقیر ، كوبیدن ملت ها ،خرد كردن شخصیت ملتها و دوران ظلم به پایان رسیده است.

احمدی نژاد در ادامه خاطر نشان كرد:شما رو به نابودی هستید و به نفع شماست كه كرامت و حقوق ملتها را به رسمیت بشناسید و در كنار ملتها قرار بگیرید در غیر این صورت سرنوشت شما شكست وپشیمانی است.

رئیس جمهور گفت: همه صاحب‌نظران جهان می‌دانند كه موضوع هسته‌ای ایران یك موضوع محدود به یك كشور، یك سازمان جهانی یا مسئله فنی بین گروهی از كارشناسان و یا یك اختلاف‌برداشت حقوقی بین سازمان‌ها یا برخی دولتها نیست.

وی افزود: همه می‌دانند كه موضوع هسته‌ای ایران مهم‌ترین حادثه سیاسی دوران معاصر است كه جغرافیایی تأثیر آن در ایران و منطقه ما محدود نمی‌شود بلكه همه قدرتهای بزرگ و مناسبات عالم به همه مكاتب سیاسی و جریانهای قدرت و اقتصاد در دنیا به نوعی با موضوع هسته‌ای ایران گره خورده است.

احمدی‌نژاد موضوع هسته‌ای ایران را موضوعی متعلق به همه بشریت امروز دانست و ادامه داد: پیروزی ایران در سنگین‌ترین نبرد سیاسی دوران معاصر، بی‌تردید مقدمه تحولات بزرگ در مناسبات جهانی و موازنه قدرت در عرصه بین‌المللی خواهد بود.

جشن فناوری هسته ای با حضور رئیس جمهور

احمدی‌نژاد موضوع هسته‌ای ایران را از سه جهت فنی، حقوقی و سیاسی قابل بررسی دانست و گفت: نظام سلطه برای بسط و تعمیق و استمرار سلطه خود در روند تولید فنآوری و علم و گسترش آن، نظام‌ها، مواهب و محدویت‌های سنگینی را وضع كرد و منافع هر نوع نوآوری، صنعت، اختراع، ابتكار و علم به جیب سرمایه‌داری بین‌الملل و قدرتهای حاكم برجهان سرازیر شود و به همین جهت نیز مقررات و محدودیت‌های سنگینی را در مقابل ملت‌های مستعد قرار دادند در حالی كه خودشان از همه ظرفیت‌های عمومی فن‌آوریها استفاده می‌كند اما در مقابل دست‌یابی ملت‌ها به انواع فن‌آوریها مجازات‌های سنگین بكار می‌برند.

رئیس جمهور جامعه بشری را نیازمند انرژی‌های پاك دانست و با اشاره به فشار قدرتهای زروگو اظهار داشت: آنها به كشورهای دارنده منابع نزدیك این فشارها را تحمیل می‌كنند كه چون شما نفت دارید پس حق ندارید از منابع دیگر استفاده كنید. و این در حالی است كه خود آنها از منابع عظیم نفتی استفاده می‌كنند اما باز هم انرژی هسته‌ای را مورد استفاده قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینكه قدرتهای زورگو علم را به طور انحصاری در خدمت مطامع خود قرار داده‌اند گفت:‌ آنها حتی داروها و فن‌آوری درمان بیماریها را فقط منحصر به خود كرده‌اند. و آن را در جهت چپاول ثروت ملتها مورد استفاده قرار می‌دهند و حتی از دادن قطعات هواپیماهای مسافربری هم دریغ می‌كنند.

احمدی‌نژاد گفت: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و انحصارات و تهدیدها، ملت ایران توانست با اتكا به ایمان خود به خدا و همت دانشمندان و جوانان خود، امروزه عموم فن‌آوری‌ها بویژه فناوری هسته‌ای را به‌طور كامل در اختیار بگیرد.

وی فن‌آوری هسته‌ای از پیچیده‌های فن‌آوری‌ها دانست كه جوانان ما به آن دست‌ یافته‌اند و تصریح كرد: این كه گفته‌‌اند 6 هزار، 10 هزار یا 24 هزار سانتریفویژ، در مقابل دست‌آوردهای فنی جوانان ایران اسلامی بسیاربسیار ناچیز است.

رئیس جمهور گفت: از لحاظ آلیاژها توانمندی مغناطیسی، اندازه‌گیری دقیق و نوع به كارگیری روشهای جدید دانشمندان هسته‌ای كشورمان به دست‌آوردهای بزرگی دست یافته‌اند. و ظرف 2 یا سه ماه آینده آزمایش دستگاه جدیدی پایان خواهد یافت كه در آن ظرفیت دستگاهها با ابعاد كوچكتر و هزینه كمتر بیش از 5 برابر ظرفیت فعلی می‌شود. ضمن آنكه دست‌آوردهای دیگری نیز داریم كه عرصه صنعت ما را متحول خواهد كرد.

وی افزود: امروز علی‌رغم فشارها و كارشكنی‌ها، ملت ایران فناوری هسته‌ای را در بالاترین حد ممكن در اختیار دارد كه نه تنها وارداتی نیست بلكه كاملاً بومی است و در اندیشه و دل دانشمندان و عالمان ما این فناوری حاضر است و كسی نمی‌توان آن را از ما بگیرد.

جشن فناوری هسته ای با حضور رئیس جمهور

رئیس جمهور با اشاره به ابعاد حقوقی موضوع هسته‌ای كشورمان با بیان اینكه علی‌القاعده سازوكارهای حقوقی در جهان باید برای صیانت از حقوق ملتها باشد گفت: دیدید كه چگونه تلاش كردند تا با ابزار حقوقی مانع از بهره‌مندی ملت ما از فناوری هسته‌ای بشوند و در این راه اساس نامه آژانس، پرتوكل‌ها، مقررات، توافقنامه‌ها و حتی اقدامات داوطلبانه را به عنوان یك ابزار حقوقی برای فشار بر ملت ایران مورد استفاده قرار دادند.

احمدی‌نژاد با اشاره به هیاهوهای فراوان و دروغ‌پراكنی‌های گسترده و پیچیده دشمنان برای محروم‌ كردن ملت ایران از حق مسلم خود گفت: با كمال افتخار به ملت ایران، جامعه بشری و ملتهای آزاد عرض می‌كنم كه منطق و استدلال حقوقی ملت ایران همه ترفندها را خنثی كرد و گزارش آخر آژانس مهر تأییدی بر حقانیت و حقوق مسلم ملت ایران بود و آنان در عرصه فنی و حقوقی در مقابل اراده ملت ما شكست خوردند و مشخص شد كه موضوع حقوقی و فنی بهانه‌ای برای پیگیری‌‌ اهداف سیاسی بود.

رئیس جمهور با بیان اینكه به گواه صاحب‌نظران، اصل آرایش قدرتهای بزرگ در مقابل ایران انگیزه‌ای كاملاً سیاسی داشت گفت: چرا برخی قدرتها این مقدار در مقابل بهره‌مندی یك ملت از حق قانونی خود و پیشرفتهای قانونی یك ملت مقابله می‌كنند؟ پاسخ این سؤال رمزگشای بسیاری از معادلات جهان امروز است.

وی جنگ دوم جهانی را پایان یك دوران و فصل جدیدی در زندگی جامعه بشری دانست و افزود: در همه تاریخ بشر و در تمام جنگهای سنگین، كمتر از 10 میلیون انسان كشته شده‌اند، اما در قرن بیستم در دو جنگ جهانی اول و دوم بیش از 80 میلیون انسان كشته شده‌اند و مناسبات امروز حاكم در جهان، نشأت گرفته از نتایج جنگ جهانی دوم و طراحی قدرتهایی است كه خود را پیروز جنگ دوم جهانی نامیده‌اند. و مناسباتی طراحی كرده‌اند كه برای همیشه، همه جهان زیر سلطه آنها دست‌وپا بزند و جریان ثروت در جهان به خزانه آنها ختم شود.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: برای تحقق این هدف آنها باید خودباوری فرهنگی و اعتماد به نفس ملتها را گرفته و علم و فناوری را در انحصار خود نگه می‌داشتند تا سایرین نیز در فقر بمانند. در این راستا آنها برای همه باید نقش تعیین‌كننده و هر ملتی باید تحت مقررات و یا ادبیات آنها و در چارچوب منافع آنها نقش‌آفرینی كنند در غیر این صورت باید نابود یا از همه حقوق خود محروم شوند.

ملت بزرگ و تمدن‌ساز و متوكل به خدای ایران، حاضر نشد سرنوشت، منافع، زندگی و آینده خود را به منافع قدرتهای بزرگ گره بزند و در پلان و نقشه قدرت‌های بزرگ بازی كند.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: آنها تصور می‌كردند كه سازمان ملل و مناسبات جهانی را به‌گونه‌ای شكل داده‌اند كه امكان حركت مستقل برای ملتها باقی نمانده و در همین جهت كشورهای زیادی نیز هسته‌ای شده‌اند و آنها نیز به مقابله برخواسته‌اند اما هیچ‌كدام از آن مقابله‌ها به اندازه مقابله آنها با ملت ایران نبود. آنها برای مقابله با ملت‌ ما حاضر شدند مشروعیت سازمان ملل و آژانس هسته‌ای را بر باد بدهند تا اجازه ندهند ایران به جایگاه واقعی خود برسد، دیگران هم هسته‌ای شدند و حتی به بمب اتم دست یافتند اما تا این مقدار با آنها مقابله نشده است.

رئیس جمهور گفت: ملت بزرگ و تمدن‌ساز و متوكل به خدای ایران، حاضر نشد سرنوشت، منافع، زندگی و آینده خود را به منافع قدرتهای بزرگ گره بزند و در پلان و نقشه قدرت‌های بزرگ بازی كند.

وی افزود: آنها می‌دانند اگر در كره خاكی یك ملت بتواند سیطره اهریمنی آنها را بشكند، این نقطه آغاز نابودی نظام سلطه است و ملت ایران نیز از یك‌سو، توانمندی، اصالت تاریخی و فرهنگی خود را به خوبی شناخت و نقش رهایی بخش بین‌المللی را به خوبی شناخت و پای آن ایستاد.

وی با بیان اینكه دشمنان برای توقف ایران از همه توان خود استفاده كرده‌اند، جنگ تحمیلی هشت ساله را فقط یك صحنه از اعمال آنان به عنوان سنگین‌ترین جنگ تاریخ معاصر عنوان كرد و گفت: آنها نمی‌خواهند اجازه دهند شكوفه‌های امید از دامن ملت بزرگ ایران به بشریت عرضه شود. آنها با بمب مخالف نیستند والا اول باید ذراتخانه‌های خود را نابود می‌كردند و در حقیقت معاهده منع گسترش صلاح‌های هسته‌ای نیز به منزله نابودی این صلاح‌ها بود اما دیدید كه سال گذشته آن آقای اروپایی رسماً مخالفین خود را به استفاده از بمب اتم تهدید كرد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: آنها می‌خواهند صلاح زیاد باشد و جنگ شود.

وی افزود: آنها می‌خواهند سلاح زیاد باشد تا بتوانند سلاح‌های خود را بفروشند و به همین علت با ظهور یك قدرت امید‌آفرین و مناسبات عادلانه مخالف هستند.

جشن فناوری هسته ای با حضور رئیس جمهور

رئیس جمهوری اسلامی ایران بااشاره به جشن روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: امروز روز جشن یك ملت آزاده جهان است كه به صورت مستقل توانست اراده خود را به كرسی بنشاند و قطعاً پیروزی ایران در موضوع هسته‌ای آغاز روند شتابان اضمحلال قدرتهای بزرگ است كه به زودی اتفاق می‌افتد و دست‌وپا زدن قدرت‌های بزرگ به همین علت است.

وی با اشاره به تبلیغات، دروغها و تهمت‌های قدرتهای بزرگ علیه ملت ایران افزود: آنها در شرایطی علیه ملت ما دو قطعنامه صادر كردند كه اشغالگران فاسد و دزدان بین‌المللی به لبنان جمله كردن و مردم را به خاك‌وخون می‌كشیدند. در چنین شرایطی شورای امنیت به جای قطعنامه آتش‌بس، علیه ملت ایران قطعنامه صادر كرد و سال گذشته نیز بارها و بارها ملت ما را تهدید به حمله نظامی كرده‌اند و حتی آرایش جنگی گرفته‌اند اما چه شد؟ آنها همه توان فنی اقتصادی، سیاسی و نظامی خود را به كار گرفته‌اند اما چه شد؟ ملت بزرگ ایران بینی قدرتهای پوشالی را به خاك مالید و امروز آنها قادر نیستند هیچ اقدامی را علیه ملت ایران سامان دهند.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه روند پرشتاب سقوط قدرتهای بزرگ آغاز شده، جشن هسته‌ای ملت ایران را تبریك گفت و اظهار داشت: اكنون راه باز شد و در قطعه‌ای از عالم، سیطره اهریمنی قدرتهای فاسد شكسته شد و افسانه شكست‌ناپذیر بودن آنها درهم شكست.

وی ادامه داد: ملت ایران هیچ‌گاه به دنبال سلطه نبود بلكه همواره به دنبال صلح، برادری و عشق به ملتها بوده و نام ایران مترادف با تمدن و عشق به انسانها است و امروز هم ملت ایران یكی از قانونمندترین ملتها است.

احمدی‌نژاد پیروزی ملت ایران كه پیروزی همه ملتهای آزاده نامید، تبریك گفت و ادامه داد: از نگاه ما ابعاد حقوقی، فنی و سیاسی موضوع هسته‌ای ایران تمام شده اما دشمنی قدرتهای فاسد با ملت ما به پایان نرسیده و هرزمان به بهانه‌ای با ما دشمنی می‌كنند. اما اطمینان دارم همان‌گونه كه در 30 سال اخیر چپاول‌گران در همه صحنه‌های شیطانی شكست خورده و به خاك افتاده‌اند ما از این به بعد هم ماجرا همان است.

ملت ایران هیچ‌گاه به دنبال سلطه نبود بلكه همواره به دنبال صلح، برادری و عشق به ملتها بوده و نام ایران مترادف با تمدن و عشق به انسانها است و امروز هم ملت ایران یكی از قانونمندترین ملتها است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به قدرت‌های زورگو اظهار داشت: دوران بهره‌‌مندی از مناسبات ظاالمانه بعد از جنگ جهانی دوم، دوران تحقیر و كوبیدن ملت‌ها، دوران خورد كردن شخصیت ملت‌ها و دوران چپاول‌ و ظلم به سر رسیده و شما هم رو به نابودی هستید.

وی خطاب به قدرتهای سلطه‌گر افزود: به نفع شما است كه كرامت و حقوق ملتها را به رسمیت بشناسید و به جریان حقیقی ملتها پیوسته و در كنار آنها قرار گیرد. و الا بدانید سرنوشت حتمی شما، ذلت، شكست و پشیمانی است و این سنت خدا است كه در آن تغییری نیست.

احمدی‌نژاد خطاب به ملت ایران گفت این عزت و پیروزی حاصل وحدت، همدلی، توكل، اطاعت فرمان الهی ولایت و ایستادگی است و این رمز عظمت ماندگاری و رستگاری است.

وی ایستادن برقله‌های عزت را موجب بغض دشمنان بشریت دانست كه باید هزینه‌ آن را پرداخت و افزود: هزینه‌ای كه شما پرداختید كمترین هزینه‌ ممكن بوده و الا آنها تصور می‌كردند اقتصاد ایران متلاشی شود اما اینگونه نشد.

رئیس جمهور ملت ایران را برای ادامه راه نیازمند حركت در مسیر و همدلی دانست و ادامه داد: وضعیت كنونی دنیا بدترین شرایطی است كه در طول تاریخ برای انسانها وجود دارد؛ ماجرایی به نام حمله به برج‌های دوقلو درست شد، همه از كشته شدن انسانها متأثر شدیم و گفتند 3 هزار نفر كشته شدند و باز هم ما از كشته شدن انسانهای بی‌گناه متأثر شدیم اما هیچگاه اسامی آن 3 هزار نفر اعلام نشد و نگفتند چگونه ممكن است در زیر پوشش پیچیده‌ترین رادارها و سیستم‌های امنیتی، هواپیماها بتوانند حركت كرده و به برج‌های دوقلو برخورد كنند.

بدون تردید این شرایط عوض می‌شود و خوبی‌ها خواهد آمد و ظالمان خواهند رفت و حركت من و شما این آرمان تاریخی را سریع‌تر و زیباتر محقق خواهد كرد.

وی افزود: به بهانه این حادثه، سنگین‌ترین لشكركشی به منطقه ما انجام شد و انسان‌های بی‌گناه به خاك و خون كشیده شدند و این جنایت همچنان ادامه دارد.

احمدی‌نژاد گفت:‌اكنون توسط آنها تبعیض در بالاترین حد، رسماً دنبال می‌شو و دروغ‌گویی به رسم عادی تبدیل شده و اجحاف، تحمیل، چپاول، كاری پسندیده تصور می‌شود و همچنان جنگ درست می‌كنند و انسانهای بی‌گناه را می‌كشند.

وی ادامه داد: امروز بدترین شرایط جامعه بشری كه ادامه آن چشم‌انداز امیدبخشی ندارد و تنها راه، تغییر این شرایط و تغییر این مناسبات است. خداوند متعال انسان را خلق نكرده كه تحت ظلم و حقارت یا زورگو یا ظالم باشد، خدا انسان‌ها را خلق كرده كه در كمال صلح، برادری، عشق و حركت به سوی ارزش‌های متعالی زندگی كنند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: خداوند از طریق پیامبران خود چنین زندگی زیبایی را وعده داده و همه مصلحان بشر روزی را وعده كرده‌اند كه ظلم، زشتی، دروغ و بدكاری از جامعه ریشه كن‌ شده و خوبی‌ها می‌آید و خلق انسان نیز برای دیدن و تجربه چنین روزی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تأكید كرد: خداوند متعال برای رهبری آن روز انسان كامل، پاك و منزه را آفریده و تحقق آن روز را به حركت انسان، تصمیم و اراده ما و پیوستن به انسان كامل گره زده است.

وی خاطرنشان كرد: بدون تردید این شرایط عوض می‌شود و خوبی‌ها خواهد آمد و ظالمان خواهند رفت و حركت من و شما این آرمان تاریخی را سریع‌تر و زیباتر محقق خواهد كرد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود از خالقان حماسه ایران در فن‌آوری هسته‌ای، سخنوران، سیاست‌مداران، رسانه‌ها، حقوق‌دانان و همه دولت‌هایی كه از حقوق ملت ایران دفاع كرده‌اند و ملت ایران، ملت‌های آزاده و دلسوزان بشریت تشكر كرد.