تبیان، دستیار زندگی
نوشاد عالمیان با كسب مقام چهل و ششم جوانان جهان، برای اولین بار در بین پنجاه بازیكن اول دنیا قرار گرفت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود پینگ باز ایرانی در رنکینگ جهانی

نوشاد عالمیان پینگ باز تیم ملی جوانان

نوشاد عالمیان با كسب مقام چهل و ششم جوانان جهان، برای اولین بار در بین پنجاه بازیكن اول دنیا قرار گرفت.

به گزارش ایسنا؛ به دنبال درخشش "نوشاد عالمیان" در مسابقات آزاد جوانان جهان در كشور قطر و كسب سه عنوان قهرمانی در مسابقات تیمی - انفرادی و دوبل و غلبه بر رقبای قدرتمندی از كشورهای كرواسی، رومانی، مصر و... و هم‌چنین عضویت و درخشش در چهل و نهمین دوره‌ی مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در گوانژو چین؛ موفق شد برای اولین بار در تاریخ پینگ پنگ ایران به مقام 46 جهان دست یافته و در بین برترین بازیكنان جهان قرار گیرد.

هم‌چنین "حمیدرضا طاهرخانی" دومین جوان ایرانی كه ارتقای قابل توجهی در رنكینگ جهانی داشته، با كسب دو مدال طلا در قسمت‌های تیمی و دوبل مسابقات آزاد جوانان جهان در كشور قطر و هم‌چنین پیروزی‌های درخشانی كه در مسابقات نیمه نهایی و فینال تیمی بازی‌های قطر بدست آورد موجب شد، در مجموع 203 پله در رنكینگ جهانی صعود كند و در حال حاضر به رتبه 200 جوانان جهان دست یافته است.

* ارتقاء بی‌سابقه پینگ پنگ ایران در رنكینگ جهانی با صعود 385 پله‌ای

فدراسیون جهانی پینگ پنگ، رنكینگ بزرگسالان جهان در ماه آوریل 2008 را اعلام كرد و براساس آن و به دنبال درخشش قهرمانان كشورمان در مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیك 2008 پكن، محمدرضا اخلاق‌پسند موفق شد، در میان 1325 ورزشكار منتخب از 138 كشور جهان با 12 پله ارتقاء نسبت به ماه گذشته حائز رتبه انفرادی 350 شود.

به گزارش ایسنا؛ این رتبه در طی 9 سال اخیر بی‌سابقه بوده و بیانگر ارتقاء پینگ پنگ بازان كشورمان در سال‌های اخیر می‌باشد. پس از اخلاق‌پسند، افشین نوروزی با رتبه 395 دومین ورزشكار ایرانی در رنكینگ جهانی می‌باشد وی با حضور در المپیك 2008 پكن تنها نماینده كشورهای آسیای میانه در بخش مردان خواهد بود او با درخشش در مسابقات انتخابی المپیك در سال 1386 به این مهم دست یافت كه انتظار می‌رود با ارایه بازی‌های قابل قبول در المپیك بتواند رنكینگ جهانی خود را بیش از پیش ارتقا دهد.

سومین ورزشكار ایرانی در رنكینگ جهانی، مهران احدی است كه با 20 پله صعود نسبت به ماه قبل ضمن دستیابی به رتبه 405 جهان موفق شد؛ اختلاف رنكینگ جهانی خود را با دو نفر برتر ایران كاهش دهد.

این ارتقاء حاصل بازی‌های بسیار خوبی است كه احدی در مسابقات هنگ كنگ (انتخابی المپیك) به نمایش گذاشت و با غلبه بر رقبای خود موفق شد 36 امتیاز به اندوخته امتیازات خود در رنكینگ جهانی اضافه كند.