تبیان، دستیار زندگی
ماه 1383 · 1500 ضرب المثل فارسی به ترتیب حروف الفبا ویژه هفته میراث فرهنگی _ نمایشگاه ضرب المثل های تهرانی درباره آب در تماشاگه تاریخ به گزارش «میراث خبر»، تماشاگه تاریخ، در هفته میراث فرهنگی، ضرب المثل های تهرانی را كه به مو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 20 اردیبهشت ماه 1383

·1500 ضرب المثل فارسی به ترتیب حروف الفبا

ویژه هفته میراث فرهنگی _ نمایشگاه ضرب المثل های تهرانی درباره آب در تماشاگه تاریخ

به گزارش «میراث خبر»، تماشاگه تاریخ، در هفته میراث فرهنگی، ضرب المثل های تهرانی را كه به موضوع «آب» اشاره دارد و یا در آن به نوعی از واژه آب یا واژه هایی مرتبط با آن استفاده شده است به صورت مكتوب و در قالب یك نمایشگاه به نمایش درخواهد آورد.

نمایشگاه دیگری نیز از فرامین دوره قاجار كه توسط شاهزادگان و شاهان این دوره نگاشته شده است نیز طی این هفته در این موزه به نمایش درمی آید. این فرامین توسط استاد «رضا كیان زاد» به تماشاگه تاریخ اهدا شده است. در كنار این فرامین تعدادی اثر خوشنویسی از پیشكسوتان این هنر به نمایش در خواهد آمد.

همچنین تماشاگه تاریخ در هفته میراث فرهنگی، ویژه نامه ای منتشر خواهد كرد كه در آن اطلاعات جامعی درباره اشیایی كه اخیراً به موزه اهدا شده جمع آوری و ارایه كرده است. در این هفته كارشناسی اشیاء انتقالی از خزانه كل به موزه تماشاگه تاریخ نیز به اتمام می رسد و گزارش كاملی از آن نیز ارایه خواهد شد.

موزه تماشاگه تاریخ نمایشگاهی نیز از عكس های تهران قدیم در راهروی اصلی این نمایشگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی برپا می كند كه در آن ده قطعه عكس جدید برای اولین بار به نمایش در می آید.