تبیان، دستیار زندگی
قرار دادن یك نوار لینك (یا نوار حركت در سایت) در هر صفحه از سایت، دستیابی به صفحات سایت را آسان‌تر می‌كند. نوار لینك، مجموعه‌ای از متن یا دكمه‌های هایپر لینك شده است كه معرف ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه حركت كردن در صفحات سایت را خودكار كنیم؟

قرار دادن یك نوار لینك (یا نوار حركت در سایت) در هر صفحه از سایت، دستیابی به صفحات سایت را آسان‌تر می‌كند. نوار لینك، مجموعه‌ای از متن یا دكمه‌های هایپر لینك شده است كه معرف صفحات سایت می‌باشند. برای ایجاد یك نوار لینك، باید از دید Navigation استفاده كنید تا به FrontPage بگویید كه سایت شما چگونه ساختار بندی شده است (به كار عملی 9 «چگونه از دید Navigation استفاده كنیم» مراجعه كنید.) بعد از ایجاد ساختار سایت، می‌توانید روی هر صفحه از سایت، یك نوار لینك قرار دهید.

دید Navigation را باز كنید

چگونه حركت كردن در صفحات سایت را خودكار كنیم؟

سایتی كه می‌خواهید با آن كار كنید را باز كنید. روی دكمه Navigation در نوار Views كلیك كنید تا دید Navigation باز شود.

Shared Borders را باز كنید

چگونه حركت كردن در صفحات سایت را خودكار كنیم؟

برای ایجاد یك نوار لینك روی تمام صفحات سایت، ابتدا باید یك مجموعه ناحیه مشترك ایجاد كنید. این ناحیه‌ها روی تمام صفحات سایت قرار می‌گیرند. نوار لینك در ناحیه مشترك قرار می‌گیرد.

(نواحی مشترك با جزئیات بیشتر در كار عملی قبلی شرح داده شد) از منوی Format، گزینه Shared Borders را انتخاب كنید تا كادر محاوره‌ای Shared Borders باز شود.

انتخاب صفحات

چگونه حركت كردن در صفحات سایت را خودكار كنیم؟

مشخص كنید كه آیا ناحیه‌های مشترك روی تمام صفحات اعمال شوند یا فقط روی صفحه یا صفحات انتخاب شده. برای ایجاد یك نوار لینك، گزینه All Pages را انتخاب كنید.

نواحی كه باید نشان داده شوند را انتخاب كنید

چگونه حركت كردن در صفحات سایت را خودكار كنیم؟

در این مثال، تصمیم گرفتم كه فقط ناحیه Top را نمایش دهم ولی شما می‌توانید از نواحی دیگر هم استفاده كنید. اطمینان حاصل كنید كه گزینه Include Navigation Buttons برای هر ناحیه‌ای كه انتخاب می‌كنید فعال باشد. بعد روی Ok كلیك كنید.

نواحی مشترك را مشاهده كنید

چگونه حركت كردن در صفحات سایت را خودكار كنیم؟

برای مشاهده كردن عناصر حركت در سایت، روی یك صفحه در دید Navigation دابل كلیك كنید تا آن را در دید Page باز كنید.

Link Bar Properties را باز كنید

در دید Page ، می‌توانید برای صفحات داخل ناحیه‌ای كه اضافه كرده‌اید، لینك‌هایی را مشاهده كنید. روی یك لینك كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Link Bar Properties باز شود.

هایپرلینك‌ها را مشخص كنید

هایپرلینك‌هایی كه می‌خواهید در نوار لینك ظاهر شوند را انتخاب كنید. برای مثال، گزینه Parent level ، لینك به صفحات بالای صفحه جاری را نشان می‌دهد و گزینه Child Level ، صفحاتی كه زیر صفحه جاری قرار دارند را نشان می‌دهد. گزینه Back and Next برای صفحات هم سطح است كه می‌توانند از دكمه‌های Next و Back استفاده كنند. برای اینكه ببینید هر گزینه چه تاثیری بر لینك‌ها دارد، یكی از گزینه‌ها را انتخاب كنید و نمونه كار را در قسمت سمت چپ مشاهده كنید.

صفحات بیشتر

در قسمت Additional Page ، مشخص كنید كه آیا می‌خواهید لینك‌هایی به صفحه پدر (Page Parent ) و صفحه اصلی (Page Home ) نمایش داده شوند یا خیر.

انتخاب ظاهر نوار لینك

روی برگه Style كلیك كنید. در قسمت Choose a Style ، مشخص كنید كه آیا می‌خواهید نوار لینك از زمینه جاری استفاده كند یا از زمینه دیگری كه مورد نظر شماست استفاده كند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب زمینه، به بخش 2 ، كار عملی 4 «چگونه یك زمینه را انتخاب كنیم و بكار بریم» مراجعه كنید.). این یكی از قابلیتهای جدید FrontPage 2002 است كه به شما امكان می‌دهد تا ظاهر یك زمینه را روی نوار لینك اعمال كنید بدون اینكه مجبور شوید زمینه كل صفحه را تغییر دهید توجه داشته باشید كه اگر صفحه از یك زمینه استفاده نكند، نوار لینك بصورت مجموعه‌ای از لینك‌های متنی ظاهر خواهد شد.

انتخاب گرایش

در قسمت Orienation and Appearance ، مشخص كنید كه آیا نوار لینك به صورت افقی نمایش داده شود یا عمودی. یكی از گزینه‌ها را انتخاب كنید و تاثیر آن را در سمت چپ كادر محاوره‌ای مشاهده كنید. بعد از اتمام كار، روی Ok كلیك كنید.

دید Navigation را باز كنید

چگونه حركت كردن در صفحات سایت را خودكار كنیم؟

در برخی موارد، ممكن است نخواهید یك صفحه در نوار لینك ظاهر شود (مثلاً، صفحه‌ای كه بصورت داخلی از آن استفاده می كنید یا صفحه‌ای كه هنوز تكمیل نشده است). برای این كار، ابتدا روی دكمه Navigation در نوار Views كلیك كنید تا دید Navigation باز شود.

حذف كردن یك صفحه از نوار لینك

چگونه حركت كردن در صفحات سایت را خودكار كنیم؟

روی صفحه‌ای كه می‌خواهید از نوار لینك حذف كنید كلیك راست كنید و روی گزینه Bars Include in Navigation كلیك كنید. پنهان كردن این صفحه از نوار لینك، صفحات زیر آن را نیز پنهان می‌كند. برای اضافه كردن مجدد صفحات زیرین، روی آن صفحات در دید Navigation كلیك راست كنید و گزینه Include in Navigation Bars را برای هر یك از آن صفحه‌ها انتخاب كنید.

 * توجه*

نوار لینك در نواحی مشترك، خصوصیات مشترك دارند

وقتی كه از نواحی مشترك استفاده می‌كنید، هر تغییری كه روی نوار لینك اعمال می‌كنید روی هر صفحه‌ای كه از آن ناحیه مشترك استفاده می كند اعمال می‌شود.

بكار بردن روی فقط یك صفحه

برای بكار بردن نوار لینك روی فقط یك صفحه به، بخش 9 ، كار عملی 1 «چگونه یك نوار لینك سفارشی اضافه كنیم» مراجعه كنید.

حذف كردن نوار لینك

برای حذف كردن نوار لینك، صفحه‌ای كه این نوار در آن قرار می‌گیرد را باز كنید، روی آن نوار كلیك كنید تا انتخاب شود وDelete را بزنید. اگر سایت شما از نواحی مشترك استفاده می‌كند، نوار لینك از تمام صفحات حذف می‌شود.

اضافه كردن یك صفحه از خارج از سایت

شما می‌توانید صفحه‌ای كه در اینترنت است (مثلاً صفحه شركت خود) را به نوار لینك اضافه كنید. در دید Navigation ، روی صفحه‌ای كه لینك صفحه خارجی باید زیر آن ظاهر شود، كلیك راست كنید و گزینه Add existing Page را انتخاب كنید. URL صفحه را تایپ كنید (یا اگر این صفحه در شبكه قرار دارد، آن صفحه را پیدا كنید) و روی دكمه Ok كلیك كنید.