تبیان، دستیار زندگی
قابلیت ناحیه مشترك، به شما امكان می‌دهد تا حداكثر چهار ناحیه مشترك در هر صفحه از سایت ایجاد كنید. شما می‌توانید به ناحیه مشترك، متن و تصاویر گرافیكی اضافه كنید تا این ناحیه‌ها و محتویات آنها در ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه ناحیه‌های مشترك ایجاد كنیم؟

قابلیت ناحیه مشترك، به شما امكان می‌دهد تا حداكثر چهار ناحیه مشترك در هر صفحه از سایت ایجاد كنید. شما می‌توانید به ناحیه مشترك، متن و تصاویر گرافیكی اضافه كنید تا این ناحیه‌ها و محتویات آنها در تمام صفحات سایت نمایان شوند. تغییر دادن محتویات یكی از این نواحی روی یك صفحه، روی تمام صفحات دیگر تاثیر می‌گذارد. در ناحیه مشترك سایت، می توانید آدرس و اطلاعات كپی رایت و اطلاعاتی كه به كرّات بروز رسانی می‌كنید را وارد كنید.

سایت مورد نظر را باز كنید

چگونه ناحیه‌های مشترك ایجاد كنیم؟

از منوی File ، گزینه Open Web را انتخاب كنید. سایتی كه می‌خواهید در آن، ناحیه مشترك ایجاد كنید را پیدا كنید و روی Open كلیك كنید.

Shared Bordersرا انتخاب كنید

چگونه ناحیه‌های مشترك ایجاد كنیم؟

از منوی Format ‌، گزینه Shared Borders ‌ را انتخاب كنید. كادر محاوره‌ای Shared Borders ‌ باز می‌شود. (توجه داشته باشید كه برای تغییر دادن ناحیه‌های مشترك، لازم نیست كه حتماً یك صفحه باز كنید.).

تمام صفحات یا فقط صفحه جاری؟

چگونه ناحیه‌های مشترك ایجاد كنیم؟

مشخص كنید كه آیا نواحی مشترك باید روی تمام صفحات (All Pages ) اعمال شوند یا فقط روی صفحه یا صفحاتی كه روی آنها كار می‌كنید (Selected Page (s)). سعی كنید، نواحی مشترك را برای تمام صفحات در نظر بگیرید. بعداً، می توانید همین مراحل را برای حذف نواحی مشترك روی صفحاتی كه نمی‌خواهید نواحی مشترك داشته باشند، تكرار كنید.

نواحی را مشخص كنید

چگونه ناحیه‌های مشترك ایجاد كنیم؟

نواحی كه می‌خواهید ناحیه‌های مشترك در صفحه ظاهر شوند را انتخاب كنید. به نمونه كار در سمت چپ كادر محاوره‌ای نگاه كنید. (اگر نمی‌‌خواهید نواحی مشترك شما، دكمه‌های حركت در سایت داشته باشند، گزینه Navigation Buttons Incude را غیر فعال كنید.). روی Ok ‌ كلیك كنید تا تغییرات ذخیره شوند. در این كادر محاوره ای می توانید محل ناحیه مشترك را نیز مشخص كنید: Top (بالای صفحه) Left(سمت چپ) ،Right (سمت راست) و bottom (پائین صفحه).

یك صفحه باز كنید

چگونه ناحیه‌های مشترك ایجاد كنیم؟

روی دكمه Foders در نوار View كلیك كنید. بعد روی یك صفحه دو بار كلیك كنید تا باز شود.

تغییر دادن عناصر صفحه

چگونه ناحیه‌های مشترك ایجاد كنیم؟

به ظاهر نواحی مشترك توجه كنید. متن یا هر عنصر دیگری را در نواحی وارد كنید و بعد صفحات دیگر در سایت را بررسی كنید تا مطمئن شوید كه این نواحی در آن صفحات نیز ظاهر شده‌اند.

* توجه *

ویرایش كردن نواحی مشترك

اگر بعداً بخواهید نواحی مشترك را اضافه یا حذف كنید، از منویFormat ، گزینه Shared Borders را انتخاب كنید. نواحی كه نمی‌خواهید را از حالت انتخاب در آورید و روی Ok كلیك كنید. اگر می‌خواهید نواحی مشترك را روی فقط یك صفحه، تغییر دهید، ابتدا آن صفحه را در دیدPage باز كنید. از منوی Format ، گزینه Shared Borders را انتخاب كنید.Current Page را انتخاب كنید، نواحی كه می‌خواهید حذف كنید را از حالت انتخاب در آورید و روی دكمهOk كلیك كنید.