تبیان، دستیار زندگی
1383 مجموعه حضرت یوسف(ع)، كلید می‌خورد  فرج‌الله سلحشور، نویسندگی، كارگردانی و تهیه‌كنندگی مجموعه تلویزیونی «حضرت یوسف(ع)» را بر عهده دارد و از ماه آینده این سریال را كلید خواهد زد. فرج‌الله سلحشور، كارگردان مجموعه تلوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 20 اردیبهشت ماه 1383

مجموعه حضرت یوسف(ع)، كلید می‌خورد

فرج‌الله سلحشور، نویسندگی، كارگردانی و تهیه‌كنندگی مجموعه تلویزیونی «حضرت یوسف(ع)» را بر عهده دارد و از ماه آینده این سریال را كلید خواهد زد.

فرج‌الله سلحشور، كارگردان مجموعه تلویزیونی «حضرت یوسف(ع)» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر، ضمن اعلام این خبر گفت: تاكنون نیمی از دكور این سریال در شهرك غزالی ساخته شده است و روند برنامه‌ریزی و امور پیش‌تولید مجموعه، به خوبی پیش می‌رود. در صورتی كه مشكل خاصی پیش نیاید و موفق به انتخاب تمامی بازیگران این اثر بشویم، از اواسط خرداد ماه، ساخت این اثر كلید خواهد خورد.

سلحشور درباره این مجموعه خاطر نشان ساخت: داستان این مجموعه بر اساس روایت قرآن كریم از زندگی حضرت یوسف(ع) شكل گرفته و برخی از جزییات و مضامین انسانی در آن لحاظ گردیده است. در این سریال نكاتی مانند پرداختن به عشق، مبارزه با شر و بدی و توجه به خداوند و مسائل توحیدی ذكر می‌شود. همچنین تمایل به سوی انسان كامل ـ كه تجلی‌اش در حضرت یوسف(ع) است ـ و زلیخا به عنوان انسانی كه مسیر تحولی عمیق را طی می‌كند، در این مجموعه تلویزیونی به تصویر درمی‌آید. به طور كلی ما سعی داریم تا بخشی از فرازهای این داستان را كه ناگفته مانده است، بتوانیم به صورتی نمایان كنیم.

لازم به ذكر است، مجموعه تلویزیونی حضرت یوسف (ع) با تأخیری چند ماهه دوباره در مرحله پیش‌تولید قرار گرفته است و ساخت دكورهای این مجموعه با سرعت بیشتری در حال انجام است.

در این سریال، مجید میرفخرایی به عنوان طراح و مدیر هنری، محمد باقر آشتیانی به عنوان مدیر تولید و روح‌الله برادری به عنوان مجری طرح فعالیت می‌كنند. تاكنون حضور جهانبخش سلطانی، جعفر دهقان، حسن عباسی و زهرا عرب به عنوان بازیگران اصلی این مجموعه قطعی شده است.