تبیان، دستیار زندگی
معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس آمادگی پرداخت طلب .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکایت آری هان و تهدید فیفا

پرسپولیس و باز هم شکایت

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس آمادگی پرداخت طلب "آری‌هان" را دارد و به هیچ وجه بحث كسر امتیاز در این باره، مطرح نیست.

مصطفی شكری در گفت‌وگو با (ایسنا)، درخصوص شكایت آری‌هان از باشگاه پرسپولیس به فیفا مبنی بر عدم پرداخت مطالباتش،‌ اظهار كرد: مسائل مالی آری‌هان مربوط به دوره مدیریت قبل است و طبق سوابق موجود در پرونده وی، توافقی بین باشگاه و او مبنی بر پرداخت 110 هزار یورو صورت گرفته كه از این مبلغ 40 هزار یورو پرداخت و هفتاد هزار یورو هنوز پرداخت نشده است.

وی افزود: این موضوع چندی پیش در جلسه‌ای بین باشگاه و سازمان تربیت بدنی مطرح و تایید شد و باشگاه آمادگی پرداخت این مبلغ را با كمك سازمان داشت؛ اما، در فاصله‌ای كه وی كشور را ترك كرد، هیچ‌گونه مراجعه‌ای را برای اخذ طلب خود نكرد و حتی وكلیش هم در این رابطه مستقیما با باشگاه وارد مذاكره نشده است.

شكری ادامه داد: بدنبال این موضوع، در تاریخ دوم آوریل 2008 (14 فروردین ماه) نامه‌ای از فیفا بدست ما رسید كه آری هان در این مورد از باشگاه شكایت كرده و باشگاه موظف است تا 9 آوریل، نتیجه را به فیفا اعلام كند؛ كه باشگاه طی نامه‌ای برای پرداخت مبلغ یاد شده اعلام آمادگی كرده. البته بحث كسر امتیاز در اینگونه موارد حتی اگر باشگاه هم توانایی پرداخت را نداشته باشد، باید فرآیندهای زیادی را طی كند تا به وقوع بپیوندد و از این رو هیچ خطری پرسپولیس را تهدید نمی‌كند.

شكری افزود: گرچه التهابات مبنی كسر امتیاز در مواردی نظیر این موضوع در جامعه ورزش وجود دارد اما، ما معتقدیم كه علاج واقعه را باید قبل از وقوع كرد و در این مورد روز گذشته جلسه‌ای با سازمان تربیت بدنی داشتیم كه قرار شد تا آخر هفته جاری مبلغ موردنظر آماده و به محض اعلام شماره حساب از سوی آری‌هان یا نمایندگان وی، این پول را به آنها پرداخت كنیم.

وی بار دیگر تاكید كرد: اگر آری‌هان برای اخذ طلب خود با باشگاه مذاكره می‌كرد، دلیلی برای شكایت وجود نداشت. البته منظورم شخص آری‌هان نیست اما برخی افراد كوچك فقط برای استفاده‌های تبلیغی و مطرح شدن اینگونه مسایل را از طریق شكایت عنوان می‌كنند.

معاون حقوقی پرسپولیس همچنین درمورد دیگر پرونده‌های موجود علیه باشگاه  گفت: متاسفانه موارد دیگری از این قبیل نظیر مطالبات پرداخت نشده نورالدین و ساها وجود دارد كه مربوط به مدیریت قبلی است و اكنون در شرایطی كه پرسپولیس با مشكلات مالی مواجه است و حتی هزینه‌های سنگین جاری باشگاه هم وجود دارد، مدیریت جدید موظف است تا این مشكلات را حل كند.

وی ادامه داد: در این شرایط ما امید زیادی به كمك‌های سازمان تربیت بدنی داریم و درمورد اوضاع فعلی هیچ شكایتی را علیه مدیریت قبلی باشگاه صورت ندادیم. ما فقط مشكلات و مسایل مختلف را مطرح كردیم و هدفمان روشن‌سازی بوده تا سازمان تربیت بدنی كه خود مسوولیت نظارت بر باشگاه‌ها را برعهده دارد هر طور صلاح بداند عمل كند.

شكری درباره احتمال برگشت شش امتیاز كسر شده از پرسپولیس خاطرنشان كرد: گرچه به برگشت این شش امتیاز نباید امید زیادی داشت و به نوعی كار خیلی سخت شده است اما با این حال ما در حال پیگیری‌های حقوقی از طریق مراجع دیگر و طرح مجدد موضوع هستیم. چرا كه معتقدم در تصمیم فیفا نقاط ضعفی از جمله عدم حق پذیرش استیناف وجود دارد كه شاید بتوان از این قضیه در جهت برگرداندن شش امتیاز كسر شده استفاده كرد.