تبیان، دستیار زندگی
شركتRSA Security اعلام كرد كه پس از 3 ماه تلاش مداوم , تیمی از ریاضیدانان اروپا و آمریكای شمالی توانستند آخرین معمای رمزنگاری این شركت را حل كنند. این تیم كه از 8 متخصص تشكیل شده بود از 100 ایستگاه كاری (Workstation) برای شك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین معمای رمزنگاری RSA حل شد

شركتRSA Security اعلام كرد كه پس از 3 ماه تلاش مداوم , تیمی از ریاضیدانان اروپا و آمریكای شمالی توانستند آخرین معمای رمزنگاری این شركت را حل كنند. این تیم كه از 8 متخصص تشكیل شده بود از 100 ایستگاه كاری (Workstation) برای شكستن این رمز استفاده كردند و جایزه 10 هزار دلاری را از آن خود كردند.

این مسابقات را شركتRSA برای تست استحكام الگوریتم های طولانی به كار گرفته شده برای امنیت الكترونیكی برگزار می كند. هدف از این رقابت , تشویق به تحقیق در زمینه تئوری اعداد محاسباتی و دشواری عملی فاكتورگیری از اعداد صحیح بزرگ است.

كالیسكی – یكی از مدیران آزمایشگاههایRSA – معتقد است كه اطلاعات دریافت شده طی این رقابتها , منابع بسیار ارزشمندی برای جامعه رمزنگاری است و می تواند به سازمانها كمك كند تا معیارهای رمزنگاری مناسبی را برای دست یابی به سطح امنیتی مورد نظر انتخاب كنند.

شركت كنندگان در این مسابقه سعی داشتند تا دو عدد اولی را كه مورد استفاده قرار می گیرند تا 8 عدد اصلی كد رمزنگاری 576 بیتیRSA را تولید كنند , بیایند.RSA-576 یك نمونه كوچك از كلیدهای رمزنگاری است كه برای امن كردن تراكنشهای اینترنت و بی سیم توصیه می شود. كلیدها معمولا حداقل 1024 بیتی (310 رقم دهدهی) هستند اماRSA-576 , 576 بیتی (174 رقم دهدهی ) است. اعداد بزرگتر امنیت بیشتری را تامین می كنند. رقابت بعدی بر رویRSA-640 خوهد بود.

برگرفته از سایت www.ircert.com