تبیان، دستیار زندگی
وقتی كه جدول شما به فضای بیشتری نیاز داشته باشد، همیشه می‌توانید سطرها و ستون‌های جدیدی به آن اضافه كنید. اگر مراقب باشید می‌توانید بدون خراب كردن متن و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه سطرها و ستون‌ها را اضافه یا حذف كنیم؟

وقتی كه جدول شما به فضای بیشتری نیاز داشته باشد، همیشه می‌توانید سطرها و ستون‌های جدیدی به آن اضافه كنید. اگر مراقب باشید می‌توانید بدون خراب كردن متن و تصاویر گرافیكی جدول، سطرها و ستون‌هایی را به آن اضافه كنید.

نوار ابزار Tables را باز كنید

چگونه سطرها و ستون‌ها را اضافه یا حذف كنیم؟

صفحه حاوی جدولی كه می‌خواهید تغییر دهید را باز كنید. از منوی View ، گزینه Toolbars و بعد گزینه Tables را انتخاب كنید تا نوار ابزار Tables باز شود.

درج سطر

چگونه سطرها و ستون‌ها را اضافه یا حذف كنیم؟

نقطه درج را در سلولی قرار دهید كه می‌خواهید سطر جدید را زیر آن درج كنید. (سطر جدید، بالای نقطه درج، درج می‌شود). روی دكمه Insert Rows در نوار ابزار Tables كلیك كنید. برای درج كردن چند سطر، دوباره روی این دكمه كلیك كنید. همچنین می‌توانید روی سلول انتخاب شده كلیك راست كنید و گزینه Insert Rows را انتخاب كنید.

درج ستون

چگونه سطرها و ستون‌ها را اضافه یا حذف كنیم؟

نقطه درج را در سلولی قرار دهید كه می‌خواهید ستون جدید را در سمت چپ آن قرار دهید (ستون جدید در سمت چپ نقطه درج، قرار می‌گیرد). روی دكمه Insert Columns در نوار ابزار Tables كلیك كنید. برای درج ستون‌های بیشتر، چند بار روی این دكمه كلیك كنید.

سلول‌هایی را برای حذف كردن انتخا ب كنید

چگونه سطرها و ستون‌ها را اضافه یا حذف كنیم؟

برای حذف كردن سلول‌ها، ماوس را روی سلول‌های سطر یا ستونی كه می‌خواهید حذف كنید بكشید. توجه كنید كه فقط سلول هایی كه انتخاب می كنید حذف خواهند شد، نه كل سطر یا ستون. اگر سلول‌های زیادی درج و حذف كنید، ممكن است جدول شما كمی نامنظم شود.

سلول‌ها را حذف كنید

چگونه سطرها و ستون‌ها را اضافه یا حذف كنیم؟

روی دكمه Delete Cells در نوار ابزار Tables كلیك كنید یا روی سلول‌های انتخاب شده كلیك راست كنید و گزینه Delete Cells را انتخاب كنید تا سلول‌های انتخاب شده، حذف شوند.

*توجه *

حذف و درج سریع‌تر

وقتی كه نوار ابزار Tables، در دسترس نباشد، با انتخاب گزینه Rows یا Columns از گزینه Insert در منوی Table می توانید سطرهایی را درج كنید. همچنین با انتخاب گزینه Delete Cells از منوی Table می توانید سلول‌ها را حذف كنید.

عنوان

برای اضافه كردن یك عنوان به جدول، نقطه درج را در جدول قرار دهید و از منوی Table، گزینه Insert و بعد گزینه Caption را انتخاب كنید. بصورت پیش فرض، عنوان، بالای جدول قرار می‌گیرد. برای منتقل كردن عنوان به پایین جدول، روی عنوان كلیك راست كنید و گزینه Caption Properties را انتخاب كنید. بعد گزینه Bottom Of Table را انتخاب كنید و روی OK كلیك كنید.