تبیان، دستیار زندگی
چه كنیم تا ازدواجمان توأم با عشقی ماندگار باشد ( قسمت دوم ) در قسمت اول مطالبی در مورد این كه چگونه زن می تواند روحیه ی زنانه و مرد روحیه مردانه ی زنانه خود را تقویت كند مطرح نمودیم . اینك در ادامه می خوانیم ... 2 - تغییر و ر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با برقراری ارتباط مناسب با همسر و تغییر در رفتار خود و قدردانی از او زندگی توأم با عشق داشته باشید.

چه كنیم تا ازدواجمان توأم با عشقی ماندگار باشد ( قسمت دوم )

در قسمت اول مطالبی در مورد این كه چگونه زن می تواند روحیه ی زنانه و مرد روحیه مردانه ی زنانه خود را تقویت كند مطرح نمودیم . اینك در ادامه می خوانیم ...

2 - تغییر و رشد

اگر مدبرانه رفتار نكنید و اگر در زندگی خود تغییرات لازم را اعمال نكنید، زندگی زناشویی شما احتمالاً خسته كننده می شود. شاداب بودن و مبتكرانه رفتار كردن، به زن و شوهر درازدواج كمك فراوان می كند. گوش دادن پیاپی به یك نوار موسیقی تولید كسالت می كند. به  همین شكل اگر زن و شوهر خواهان زندگی زناشویی با طراوت هستند باید رشد و تغییر كنند.

درست همان طور كه رشد جسمانی برای فرزندان ما امری مسلم است باید پیوسته در زمینه های عاطفی ، احساسی ، ذهنی و معنوی نیز رشد كنیم . باید مراقب باشیم كه بیش از اندازه از خود گذشت نكنیم . وقتی روابط زناشویی امكان رشد را فراهم نسازد، آن پیمان كم رنگ می شود.

دوست داشتن همسر بدین معنا نیست كه لزوماً همه ی دقایق زندگی خود را با هم باشید. این نیزمی تواند از شور و شوق زندگی بكاهد. داشتن دوستان و فعالیت های مناسب وسیله ای است تا شادابی بیشتری به زندگی زناشویی خود بدهید. معاشرت داشتن با زوج های دیگر نیز وسیله ی مناسبی است كه به زندگی شما طراوت بیشتری می دهد.

ارتباط مناسب

اگر زن نتواند با خیال راحت احساساتش را با همسرش در میان بگذارد، به جایی می رسد كه حرفی برای گفتن نخواهد داشت. اگر شوهر زمینه ای تدارك ببیند كه همسرش بتواند به دور از هر گونه نگرانی احساساتش را با او در میان بگذارد، بر نشاط زندگی زناشویی خود می افزاید . به مرور زمان زن می تواند اگر شوهرش شنونده خوبی باشد، همچنان به او مهربورزد و به او اطمینان كند.

مردها ازشنیدن جزئیات  وقایع روزانه زن ها كسل می شوند . آنها به نتیجه ی كار علاقه ای بیشتری دارند. وقتی شوهر گوش دادن پویا را می آموزد، دیگر شنیدن و سهیم شدن در احساسات همسرش برای او ملا ل انگیز نخواهد بود. با برقراری ارتباط مناسب ، زن به رشد خود ادامه می دهد.

قدردانی فراوان

وقتی شوهر در زندگی خود، احساس قدردانی نمی كند ، از رشد باز می ایستد. بی آن كه دلیلش را بداند. وقتی به خانه بر می گردد رفتاری انفعالی به نمایش می گذارد. از انجام كارهای ابتكاری فاصله می گیرد. زندگی او یكنواخت و بی انعطاف می شود.

ایجاد تغییر

برنامه ریزی موقعیت ها و برنامه های خاص از اهمیت ویژه ای برخوردار است . مردها باید بدانند كه كار همسرشان درمنزل معمولاً به اندازه ای است كه فرصت تدارك كارهای فوق برنامه را از آنها می گیرد. در این شرایط وظیفه شوهر است كه برنامه هایی برای تنوع بخشیدن به زندگی خانوادگی اش تدارك ببیند.

جشن گرفتن به مناسبت های ویژه ، شركت در مهمانی و دادن هدیه ، گذشت ایام را طراوت می بخشد. اینها به ویژه برای زن ها مهم هستند و آنها به این قبیل اقدامات شوهرشان بهای فراوان می دهند. این كه شوهر روز تولد همسرش ، روز سالگرد ازدواجشان  و سایر مناسبت ها را به خاطر داشته باشد، برای زن معنای فراوان دارد. انجام یك كار به خصوص در این روزها، زن  را از انجام كارهای روزانه و تكراری نجات می دهد و او به این نتیجه می رسد كه مورد مهر و محبت همسرش قرار دارد.

یكی از عوامل فرو نشاندن مهر و عشق در خانواده ، یكنواخت بودن و یكنواخت زندگی كردن است . حتی اگر از زندگی یكنواخت خود لذت می برید، گاه لازم است كه كاری جدید و بر خلاف همیشه صورت دهید.

و سرانجام ، برای حفظ شور و نشاط در زندگی زناشویی ، زن و شوهر باید در عشق رشد كنند . با هم زندگی كردن ، با هم خندیدن ، با هم گریستن و با هم آموختن به زن و شوهر امكان می دهد كه یكدیگر را  بیش از پیش دوست بدارند و مهر و محبت میانشان فزونی بگیرد.

ادامه دارد ...

كاربر محترم شما می توانید در قسمت بعد مطالبی در مورد احساسات ، نیازها و آسیب پذیری ها ، احساس تألم و تلاش برای افزایش مهرو علاقه را مطالعه نمایید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.