تبیان، دستیار زندگی
رییس كمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال از مسعود مرادی، جلال مرادی، علی خسروی، محسن قهرمانی و هدایت ممبینی به عنوان بهترین داوران سومین دوره‌ی لیگ برتر نام برد. منوچهر نظری قضاوت مردم را بهترین مرجع انتخاب داوران برتر لیگ دانست ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كـانـدیـداهـای بـرتـرین داور معـرفی شدند

رییس كمیته‌ی داوران فدراسیون فوتبال از مسعود مرادی، جلال مرادی، علی خسروی، محسن قهرمانی و هدایت ممبینی به عنوان بهترین داوران سومین دوره‌ی لیگ برتر نام برد.

منوچهر نظری قضاوت مردم را بهترین مرجع انتخاب داوران برتر لیگ دانست و افزود: در چند هفته‌ی اخیر كه بازی‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار بودند، داوران با كمترین اشتباه قضاوت كردند، در نتیجه اعتراضاتی نیز در پی نداشت.

نظری، اظهار داشت: داوران دیدارهای پایانی به همراه ناظران و كمك داوران قوی، از تمام انرژی خود برای قضاوت بهره بردند و در برد و باخت تیم‌ها نیز دخالتی نداشتند.

وی با قدردانی از جامعه‌ی داوری، انتخاب یك داور به عنوان داور برتر لیگ را بسیار سخت خواند و گفت: چكیده‌ی داوری كشور در دیدارهای حساس (پاس ـ استقلال اهواز)، (استقلال ـ استقلال اهواز) و (پاس ـ سپاهان) و (استقلال و پگاه) قضاوت كردند، بنابراین انتخاب یك فرد خیلی سخت است. البته كمیته‌ی داوران در اكثر مواقع بارها و بارها داوران را همانند بازیكنان مورد جریمه قرار داده است و مطمئنا داوران نمونه نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

نظری در ادامه بر لزوم افزایش فرهنگ حرفه‌ای گری در میان بازیكنان و عدم دخالت در كار داوری تاكید كرد و گفت:‌ بازیكنان ما در مورد داوران خارجی به این باور دست یافته‌اند، اما متاسفانه در مورد داوران داخلی این فرهنگ به طور كامل جا نیفتاده، لذا امیدوارم برای فصل آینده در این مورد نیز شاهد رشد چشمگیری باشیم.